Nieuws, actualiteit en politiek #4

Wietze de Jager die onder vuur ligt omdat hij heeft gezegd dat hij met ouderschapverlof wil omdat hij het best wel zwaar vindt, een gezin met 3 kinderen en 5 dagen per week heeel vroeg opstaan. Ik denk vooral GO Wietze?! Goed dat je dit aankaart en ga lekker meer tijd met je kinderen spenderen, ouderschapsverlof heb je gewoon recht op!

62 likes

Ja maar ā€œhij heeft dĆ© primetime tijd en hij wist waarvoor hij tekendeā€ :upside_down_face:

Ik weet niet wie die Patrick Kicken was met zijn commentaar bij Boulevard, maar die dacht echt even dat hij de radio-God himself was.

4 likes

Haha bedenk me nu dat een vriendin dit kreeg van een date en daarna kotsend in het park stond. De combi met alcohol was niet best

3 likes

Een vriendin van mij is 8 jaar geleden naar Noorwegen verhuist en heeft zich toen weken lang afgevraagd waarom mensen toch zo veel schoenpoets kopen in de supermarkt. Maar dat waren dus van die blikjes kauwtabak.

12 likes

Ik heb ook vrienden hier die het gebruiken, vaak verwacht je het helemaal niet. Van die moeders met een bakfiets en die proppen dan opeens tijdens het gesprek snus in hun mond. Vind het echt een ranzige gewoonte. Maar goed, er komt geen rook bij vrij die ik dan ook in sta te ademen dus ik kan het wel beter hebben dan cigaretten.
Denk ook dat de strengere antirookregels hier in meespelen. In mijn huurwoning mag je bijvoorbeeld niet roken, niet in je appartement, niet op je balkon en niet in de gemeenschappelijke binnentuin. En dat is bij heel veel verhuurders zo. Dus ik snap dat je dan sneller naar snus grijpt. Al was snus ook in de jaren 90 voor die strenge regels al populair, dus het verklaart het niet helemaal.

8 likes

Is het vergelijkbaar met pruimtabak? Dat is ook zo smerig.
Oh wacht het is hetzelfde idee nevermind :sweat_smile: Zo goor dat ze dat dan in een bakje oid spugen.

1 like

Ik heb dat een keer geprobeerd, kreeg het van een voetballer die niet mocht roken ivm conditie en dus maar snus gebruikte :joy: ik rook ook niet en had dat ding iets te lang ingehouden, leek net of ik zwaar aan de keta zat joh. Wist niet meer wat voor of achter was. Het is ook zo mega slecht voor je tanden en tandvlees dus snap echt niet dat mensen daar vrolijk mee door willen gaan

2 likes

Omg ja ik ook! Heb het nog een paar weken volgehouden zelfs, maar uiteindelijk was dit wel 1 van de voornaamste afknappers bij deze man.

2 likes

M’n Noorse vrienden gebruiken ook snus. Ook met zo’n fffffssst geluid erbij om het bij je tandvlees in te stoppen. De allerzachtste is nog wel okĆ©, maar je hebt ze ook met nicotine en kaneel of menthol. Dat brandt echt enorm.

1 like

IJslandse vriendin van me gebruikt dat ook vrolijk door tijdens de zwangerschap :unamused: echt niet ok

1 like

Mijn vriend komt ook uit ScandinaviĆ« en ik heb de eerste jaren gewalgd van deze gewoonte. Het ziet er ook echt smerig uit als die afgezogen tabak van achter je lip wordt gevist. Weigerde m’n tong in z’n mond te steken als hij dit in zijn mond had :nauseated_face: maar het wordt wel echt veel gebruik daar, overigens is hij er nu al een aantal jaren mee gestopt.

4 likes

Dille en Kamille doopt Black Friday om tot Green Friday en sluit dan hun deuren en webshop. Personeel gaat die dag vrijwilligerswerk doen in de natuur.
Wauw :smiling_face_with_three_hearts:

126 likes

Ik vond het al een leuke winkel, echt +10 nu.

8 likes

Wat een toffe actie van ze!

EƩn grote shitshow die politiek

5 likes

Ik vraag me nu wel af of vera bergkamp aanblijft als voorzitter

1 like

De laatste zin uit haar statement :disappointed_relieved:

Edit: het is niet de laatste zin maar laatste zin van de eerste A4.

Ik had haar graag weer als voorzitter gezien. Zij is zo goed

De politiek in ons land is naar de tyfus.

1 like

Ik weet het niet hoor. Ik zou die teringzooi daar ook met liefde en plezier verlaten. Helemaal als ik zo kwaad was.

Edit: nu niet allemaal klachten naar @Nescio gaan sturen cuz it ain’t gonna happen.

13 likes