Nieuws, actualiteit en politiek #4

Geen idee hoe hier de vork in de steel zit, maar zou dat niet ook verklaard kunnen worden doordat het presidium de landsadvocaat heeft ingeschakeld in plaats van de gebruikelijk advocaat? En dat ook nog eens buiten de Kamer om. Dat is nou niet echt de geijkte procedure als ik het goed volg.

1 like

Nou nee dus, er blijkt niks.
Gezien dit snap ik wel dat ze niet meewerkt en vind dat ook heel goed bij Arib passen.

8 likes

Mijn eerste gedachte was dat die anonieme klachten vast van die gore bruinhemden van FVD’ers komen of van de andere klapkutten uit de Kamer. Daarnaast is dit op ogenschijnlijk walgelijke wijze gegaan (ze moest het van NRC vernemen?!) en schrijft ze dat de manier waarop staatsrechtelijk onjuist is. Daar heb ik zelf geen verstand van maar als dat klopt had iedereen daar ook de tering kunnen krijgen en ging ik lekker wachtgeld innen.

15 likes

Nee die bruinhemden gaan straks juist roepen dat Arib te scherp was voor de tijdelijke commissie Corona/parlementaire enquĂȘte. Helemaal als er een D66’er voor in de plaats komt. :popcorn:

Edit: geen idee eigenlijk of dat kan, bedenk nu dat het waarschijnlijk iemand uit de oppositie moet zijn. Nou dan misschien toch FvD die op die plek wil zitten :laughing:

Het zijn toch klachten van ambtenaren? Met die hele verbouwing leek het me al een wespennest in elk geval.

3 likes

Overal staat alleen anonieme klachten. En daarnaast sĂșperveel oud medewerkers die vierkant achter Arib staan en fijn hebben gewerkt onder/met haar. Hoeveel mensen zijn wel niet met haar in contact geweest in die 5 jaar als voorzitter? Ze is gewoon al anderhalf jaar weg gewoon. Ik vind dit echt kut want ik vond haar nog een van de weinige ok mensen. D’r eigen partijgenoten laten d’r ook maximaal stikken en ondertekenen die brief aan de Kamer niet. Nog eens een extra dolksteek, van je partijgenoten, leuk.
Speelt ook mee dat ik Vera Bergkamp als voorzitter een ruggengraatloze heks vind, die kan echt niks. Totale chaos.

15 likes

Ja dat is ook 1 van de onderwerpen waar vragen over zijn gesteld door Omtzigt en co:

Wat maakt eigenlijk dat deze brief niet door alle oppositiepartijen of andere Kamerleden is ondertekend? Hoe gaat dat feitelijk, dat ze deze rondsturen en anderen weigeren of wel mee tekenen?

1 like

Ah ik zie dat vd Wulp ergens ambtenaren noemde, dat die wat meer moeite hadden. Maar ze heeft in elk geval flink geclasht met Knops als staatsecretaris over die verbouwing. En die was laatst ook echt raar in het nieuws (verdenking van ondermijning, enorm uithalen naar journalisten). Denk in elk geval dat ze het ophelderingsproces alleen maar bevordert door haar vertrek, maar jammer is het wel. Gok dat dit ook wel het einde voor Bergkamp als Kamervoorzitter gaat betekenen.

1 like

Zou ze eindelijk tijd hebben om haar ruggengraat te zoeken.

26 likes

Dat laatste hoop ik ten zeerste, hoewel er zoveel imbecielen in de politiek zitten dat het vertrek van Bergkamp geen verbetering hoeft te betekenen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

4 likes

In de podcast de stemming hadden ze het naast de brieven ook over 23 klachten/meldingen via de bedrijfsarts. Eersg dacht ik ook, werk gewoon mee aan het onderzoek en sta hier boven. Maar als ik nu die brief lees en lees hoe het allemaal is gegaan snap ik dat ze denkt wat een smerig spelletje en m’n partij staat niet achter me, stik dr allemaal maar in.

3 likes

Tegelijkertijd: is een extern onderzoek in opdracht van een partij ooit echt objectief? Ik zou ook de eer aan mijzelf houden. Het meest shady vind ik dat het om anonieme brieven gaat over iemand die niet meer op die positie zit. Naar de pers stappen over brieven warvan je zelf de afzender niet kent. Raar

Edit: en ik geloof honderd procent dat een Arib in staat is om een heel onveilig werkklimaat te verschaffen. Ik heb vooral de vraag: Is het een Arib kwestie of is het een Tweede Kamerkwestie

5 likes

Ook nog aardig dat dit dan de objectieve partij is die werd ingeschakeld voor advies :smiling_face_with_tear:

6 likes

Sowieso dat Pels Rijcken na die megafraude van Oranje nog steeds landsadvocaat is. Het hele systeem hangt aan elkaar van mensen voor wie integriteit en rechtvaardigheid vreemde woorden zijn, maar op de een of andere manier zijn de niet witte vrouwen de enigen naar wie onderzoek wordt gedaan. Edit: Ik heb onder iets teveel niet functionerende witte leidinggevenden gewerkt om te geloven dat geen van de witte leiders in deze setting een onveilige werksfeer neerzet. Ik stel voor dat we beginnen met onderzoek naar Mark Rutte.

23 likes

Ik ben ook heel benieuwd of het hier begrepen zal worden, maar kan uit eigen ervaring zeggen: is waar en ik heb niet eens een leidinggevende positie. Ik geloof absoluut niet dat welke zichtbaar ontwikkelende niet witte vrouw dan ook op een dominant witte werkvloer beoordeeld wordt op feitelijke prestaties. Zit altijd een cocktail van stereotypische ideeën over wie zij is en zou moeten zijn omheen. Vermengd met, wanneer het conflictueus wordt, allerlei racistische ideeën over vrouwen net haar etnische of religieuze achtergrond.

30 likes

Zo raar, hoe zou dat nou komen?

Rutte is btw zelfs veroordeeld voor aanzet tot rassendiscriminatie. WAY BEFORE hij premier werd.

2 likes

3 zelfs, ook nog eentje in Brussel :angry:

2 likes

Wat? :no_mouth: Dit heb ik even gemist geloof ik.

Edit: Ik lees het nu. Fuck wat bizar. Helemaal icm de toeslagenaffaire.

2 likes

Maar hij lacht zo lief

:expressionless:

Ik vind dit ook mega bizar maar ik denk echt dat het mensen die op hem stemmen gewoon niet boeit, of die het zelfs als een goede actie van hem zien.

Soms denk ik echt hoe kan je als links winnen van partijen die liegen en rascisme gewoon prima vinden (geldt natuurlijk niet voor elke kiezer blabla maar na toeslagenschandaal gewoon weer winnen zegt wel wat)

5 likes