Ja maar het is ook makkelijk spreken als je op jaarbasis al 350k verdient, daarvan kan zowel je partnet als ex tvoor thuis blijven om op je kinderen te passen. Het is ook wel contradictorisch want hun natte droom is een hogere tewerkstellingsgraad???
Ja, ik snap echt niet hoe die partij nog zo veel stemmen weet te ronselen want ik vind het echt maar een triestige partij die helemaal niet inzit met de gewone mens.
Sowieso zijn de meesten dit al lang vergeten tegen dat ze in 2024 het stemhokje binnen gaan.
Ja ik snap het ook niet, Vlaamse politiek is zo treurig. Ben echt bang voor de zooi die 2024 gaat zijn ookal lijkt de kans me zeer klein dat ze bv samen met VB zouden gaan.
Ik zou ook echt niet weten op wie ik zou moeten stemmen. N-VA/VB sowieso al niet, Vooruit probeert een bdwātje te doen door Rousseau zo naar voor te schuiven, VLD denkt alleen maar aan het vullen van de zakken van aandeelhouders, Groen vind ik zwak overkomen doorheen het hele energiedebat, PVDA vind ik ook niet okĆ© door het te hard vasthouden aan een anti-Amerikaans discours en de tjeven hebben mij nooit echt overtuigd.
Ben het met veel van wat je zegt wel eens, alleen jouw conclusie dat het opportuun zou zijn voor iemand om nu in actie te komen begrijp ik niet helemaal. Wat er dan precies opportuun en voor wie? Wie heeft er dan wat te winnen bij deze situatie en wat wint diegene dan? Dat wordt voor mij niet concreet en blijft dan een beetje bij losse kreet.
In dit geval lijkt mij eerder andersom geweest: in DH beweegt men als het opportuun is òf men beweegt juist niet als het opportuun is. In dit geval was het opportuun om niets te doen aan de broeiende situatie want geen partij of persoon zat te wachten op ruzie met een zeer populaire Kamervoorzitter. En ook nu zie ik geen enkele redem dat dit onderzoek opportuun zou zijn (zie de ophef die nu ontstaat rond Bergkamp en Henk Nijboer ziet zich inmiddels ook genoodzaakt op te stappen). Het lijkt me eerder een geval van het dekseltje kon niet langer op de pot gedrukt worden nu er formeel klachten liggen en het presidium dus gedwongen is actie te nemen. Bergkamp heeft niet voor niets zo aangepakt met een hoofdelijke stemming en alles want ze zag de bui waarschijnlijk al wel hangen.
Ik vind ook dat het presidium dat destijds niet heeft ingegrepen daar een laffe keuze in maakte. Dat is voor mij ook de kern van wat het NRC onderzoek blootlegt: wie beschermt de ambtenaar (die geheimhouding moet houden) in een dergelijk politiek gevoelige situatie? Uit deze situatie blijkt: helemaal niemand, ze zijn vogelvrij.
Dit is overigens toch precies wat Arib aangerekend wordt? Dat zij juist geen leiding hoort te geven aan het ambtelijk apparaat (dat doet de griffier) maar dat zij dit onterecht naar zich toe heeft getrokken en hier vervolgens niet op aanspreekbaar was.
Maar ik ben toch niet verplicht om het een concrete beschuldiging te maken? Ik zeg dat het op mij zeer opportuun overkomt en het is de Kamer: er hebben altijd mensen belang bij de beëindiging van een politieke carrière of hoe iets afstraalt op een politieke partij. Ik ben niet onder de illusie dat ook maar iets wat daar gebeurt, zonder de afweging van wat dat voor de overige spelers betekent gebeurt. In dit geval is het geheel zelfs voorbarig naar een krant gelekt. Laten we niet doen alsof het een heel gek idee is om te denken dat er ook mensen zijn die hier iets bij te winnen hebben.
In mijn ogen is dat niet per se wat Arib wordt aangerekend. Ik vind het grensoverschrijdend gedrag/pestgedrag echt los staan van het deel over je leidinggevend wanen terwijl je dat niet bent/controle willen uitoefenen over dingen waar jij geen controle over hebt. Het is allebei erg, maar dat tweede is in mijn ogen best te verklaren is als jij ook het gezicht bent. Er is een reden dat de OR in de brief - die dus ondanks de zes(!) alineaās in het nrc artikel nooit naar Arib verstuurd is - ingaat op staatsrechtelijk onderzoek om āhelderheid te creĆ«ren in de benodigde scheiding tussen de ambtelijke en politieke organisatieā. Daarin lees ik dat helemaal niet zo helder was wiens taak waar begint en eindigt. Dat daar in ieder geval discussie over was.
En wat je hier zegt is dus waar het voor mij ook om gaat. Dit is hetgeen wat uiteindelijk boeiend is. In plaats daarvan wordt er nu onderzoek gedaan naar ƩƩn iemand, die de functie al ruim een jaar niet meer bekleed. Dan kun je stellen: nu kon het was er lagen twee brieven. Daarvoor lagen blijkbaar al tig klachten bij de bedrijfsarts en verliet personeel binnen no time het gebouw. Je maakt mij niet wijs dat je eerder geen aanleiding had. Dat vind ik een rare gang van zaken.
En uiteindelijk boeit het mij ook niet zoveel om er eindeloos over te discussiƫren. Ik zit er niet, ik werk er niet dus breder kan ik het niet beoordelen. Zij zitten er uiteindelijk ook niet voor mij. Is het goed voor mijn politieke vertrouwen? Nee, maar dat was al nagenoeg nul. Ben ik ongelooflijk teleurgesteld over dat er in korte tijd drie vrouwelijke politici van kleur vallen over grensoverschrijdend gedrag terwijl andere politici wat ze ook flikken mogen blijven zitten. Ja, ik denk het wel en dat kleurt mijn mening.
Ja ik heb een beetje hetzelfde, naar mijn gevoel doet Groen wƩl goed werk met Tinne en Petra maar ze worden nogal snel tegengewerkt door de regering zelf (vooral Bouchez eigenlijk). Iedereen zeikt constant over de kerncentrales maar uiteindelijk is Tinne er wel mee bezig en lijkt er resultaat te komen, wat je van vorige regeringen niet kan zeggen. Met Petra net hetzelfde, laatst was er dat relletje dat Bpost al hun krantenwinkel wou verkopen aan een gokkantoor waar de regering niets van wist omdat ze niet aanwezig mogen zijn op de raad van bestuur, maakt Petra er werk van om toch een observant erop te zetten wordt ze weer direct teruggefloten.
Groen is gewoon super slecht in het communiceren vind ik, de meeste van hun voorstellen houden wel steek naar mijn mening, een goed voorbeeld is de hetze rond de bedrijfwagens die er tijdens de verkiezingen waren. Uiteindelijk hadden ze wƩl gewoon een punt, er zijn nu belachelijk veel wagens in omloop die nergens toe dienen buiten congestie omdat het mensen zijn met een kantoorbaan in Brussel die zeker wel vlot met de trein daar geraken.
Vooruit is teveel aan het proberen een links-recchts paradigma te creƫren, dat zie je ook in hun communicatie. VLD zou al sinds verhofstad verbannen moeten zijn, uiteindelijk zitten we nu ook deels in de shit door die lul, al vind ik de Croo wel vrij ok als premier en communicatief goed. PVDA is gewoon een oppositiepartij an-sich, een anti-amerikaans discours vind ik niet zo problematisch als de nauwe banden met andere dictatoriale regimes als china. CD&V gaat ook duidelijk weer proberen een rechtsere koers te varen, back to the collaboratieroots.
Nieuwe boerenprosten in 3,2,1
Ik ben absoluut niet #teamboeren maar het probleem is wel echt weer iets wat de politiek voor een deel aan zichzelf te danken heeft. Jarenlang geen besluit nemen en dan nu dit āuit het niksā:
Hij vindt ook dat 500 tot 600 veehouderijen in de buurt van kwetsbare natuurgebieden binnen een jaar moeten stoppen. In de praktijk kan dit gedwongen uitkoop betekenen. Tot nu toe is het beleid om boeren zo veel mogelijk op vrijwillige basis te laten stoppen.
Ik kijk alweer uit naar de nieuwe boerenprotesten, als ik de eerste blogposts op NOS.nl zo lees
Natuurlijk heeft de politiek dit ook aan zichtzelf te danken, maar ik irriteer me eraan dat zodra iemand eindelijk in actie schiet het ook nooit goed is.
Nee daar heb je gelijk in, ik denk ook dat het een goede manier is om stikstof tegen te gaan dus de actie an sich is goed.
Vind het wel echt goed dat hij dit zo expliciet stelt. We weten allemaal dat er maar een oplossing is.
Ik ben zelf op het moment bezig met een project rondom de stikstof problematiek en heb de afgelopen weken meerdere boeren gesproken. Zowel boeren die wel en niet mee willen met de transitie. Rode draad blijft telkens het gebrek aan lange termijn visie van de overheid. Ik heb niet per se onwil opgemerkt, velen geven aan het niet eens te zijn met de manier waarop de boerenprotesten zijn vormgegeven, maar staan wel achter de protesten in het algemeen. Er is gewoon heel weinig vertrouwen erin dat de overheid met een goed stappenplan gaat komen, dus enorm benieuwd naar de persconferentie vanmiddag. Ik onderzoek overigens de alternatieven voor intensieve veeteelt.
Klinkt als interessant onderzoek. Ben wel benieuwd: wat zien zij dan als goede lange termijn visie? Want ik kan me ook voorstellen dat je het lastig eens gaat worden met een visie waarin jouw bedrijf gedwongen stopt.
Is lange termijn visie niet gewoon een manier om te zeggen dat ze het niet eens zijn met de huidige keuzes? Want er is een visie; doelen halen en desnoods die bedrijven uitkopen. Wat voor extra visie heb je daarbij nodig?
Ja ik denk dat het wel is, ik geloof echt niet dat er veel mensen bewust bezig zijn met de gedachte dat de visie van een volgende regering weer radicaal anders zou zijn.
In Belgiƫ zijn er trouwens recent nog wat artikels geschreven over hoe ver de macht van een bepaalde organisatie gaat in het doen groeien van stallen omdat ze de hele keten zelf in handen hebben. Van de lening bij de bank en verzekeringen tot de bouw van stallen en voeding.
Nou ik vind dat je van een visie wel iets meer mag verwachten dan jezelf een doel stellen.
Het doel is: stikstof met xxx reduceren in 2030.
Stikstofreductie is slechts 1 aspect van een boerenbedrijf. Een visie zou moeten gaan over hoe we in Nederland, gegeven de beschikbare ruimte, gegeven de grenzen aan het water en bodem systeem, gegeven de internationale handelspositie etc etc etc de landbouw/veeteelt duurzaam willen inrichten.
Dit is de taak van de minister van Landbouw, maar daar ligt inderdaad nog bijzonder weinig om je als boerenbedrijf op te kunnen richten.
Ja dus met wat mooie woorden over deze onderwerpen zouden ze het wel prima vinden om uitgekocht te worden? Want dat is wat een visie is. Als ze een specifiek standpunt over een specifiek onderwerp willen, moeten ze daarom vragen.
?