Nieuws, actualiteit en politiek #4

Wtf. Waarom moet Kaag altijd met rare vragen dealen

30 likes

:fire: :fire: :fire: :fire:

De brug tussen Rusland en de Krim is door een explosie geraakt, precieze oorzaak nog onduidelijk, en hoewel de Russen zeggen dat het meevalt, lijkt zowel het spoor als de weg niet bepaald bruikbaar atm

Oekraïne heeft aangekondigd postzegels te gaan uitgeven om het te herdenken, net als met de Moskva

12 likes

Je weet niet wat er nog gaat komen natuurlijk, maar Oekraïne lijkt de oorlog te gaan winnen……? Dat is mega knap en had ik zelf niet gedacht eerder dit jaar.

3 likes

Ik denk dat niemand had verwacht dat het Russische leger er zó slecht aan toe was. Oud wapentuig en ander materiaal, laag moraal, slecht opgeleid en zonder bedden of voedsel op pad gestuurd. Dat in combinatie met een Oekraïens leger dat weet waar het voor vecht met wapens uit het westen. :fire:

Ik hoop dat het niet nog jaren gaat slepen in ieder geval.

9 likes

Ja ik heb echt geen idee? Ik weet sowieso heel weinig/niks over militaire strategie. Ik heb geen idee waar Rusland nog over beschikt en of de (gedeeltelijke) mobilisatie nog verandering brengt in de verhoudingen. Maar de laatste weken is Oekraïne goed op weg, hoewel ze echt nog wel heel erg veel terrein terug te winnen hebben, zelfs als je de gebieden van 2014 niet meetelt. Maar sowieso megaknap hoe ze stand hebben gehouden idd

Ben heel benieuwd of en wanneer Mariupol bereikt kan worden, dat lijkt alsnog erg ver weg van de Oekraïense troepen.

3 likes

Elke keer denk ik weer ‘we’ hadden dit kunnen verwachten, want Rusland heeft dit ook in Syrië gedaan. Ongestraft.

6 likes

Ja en in Syrië hebben ze ook chemische wapens kunnen gebruiken toch ongestraft?

1 like

Las net dit en vind dit zo heftig voor haar (en de rest van de familie). Kan je eigenlijk al geen normaal leven leiden en kan het nu al helemaal niet meer.

15 likes

het is niet eens de eerste keer dat ze dit doen in oekraïne, ik vind het best gaar dat mensen zo snel oorlog als status quo kunnen aannemen en belangrijke zaken errond vergeten

3 likes

https://www.telegraaf.nl/sport/1195127559/na-motorcoureur-victor-steeman-22-overlijdt-zijn-moeder-aan-gevolgen-van-hartstilstand

Ontzettend verdrietig :pleading_face:

5 likes

Ik vind het ongelofelijk dat tijdens boeren protesten bijna niemand word aangehouden, maar tijdens een klimaat demonstratie 62!

23 likes

Nu kan het ineens wel ja. Hypocriet gedoe.

1 like

@Era Negeer dit vooral als je geen zin of tijd hebt haha. Maar ik vroeg me af of jij (kort) zou kunnen uitleggen wat er in de Italiaanse politiek aan de hand is? Vanuit Nederland heb ik de verkiezing een beetje gevolgd maar dat zien we natuurlijk door onze Nederlandse bril heen. Is het in Italië zelf echt een shift of hoe zie jij dat?

@ iedereen, ik dacht aangezien het over politiek gaat dat het in dit topic past, maar mochten jullie het niet vinden passen dan kan het verplaatst worden natuurlijk.

12 likes

italieë zit altijd in de shit

2 likes

Ik vind het echt zo onzinnig dat voorlopig de langdurige commitment als trainingsmissie door de EU voor 15.000 oekrainse militairen van de baan is omdat Hongarije tegen stemt. Eerder vandaag toen leek dat er werd ingestemd was het zo’n fijn gevoel van commitment en ook eenheid tegen de oorlog.

Ik vind dit dus zo’n leip verhaal he. Hoe vaak gaan we deze cyclus van islamitische organisatie wordt gezien als ondemocratisch/extremistisch/corrupt en het blijkt niet waar nog door?

10 likes

Zouden we niet beter helemaal stoppen met elk soort religieus onderwijs financieren?

59 likes

Niet om je af te kappen maar het gaat hier over in het moord en vermissings topic.

4 likes

Oh dan ga ik even daarheen, het verbaasde me al dat ik er hier niks over had gelezen. Ik kom daar nooit, dus dankjewel dat je het zegt!

3 likes

Ik ben het hier mee eens maar merk in de praktijk dat mensen dan toch niet willen toegeven dat er belachelijk veel katholiek onderwijs is.

3 likes