Nieuws, actualiteit en politiek #4

4 likes

[Aan koning Charles heeft ze laten weten]
Dit blijft toch raar

5 likes

Ik volg de Engelse politiek niet heel erg, maar hebben de Tories nog een normalo in de gelederen vraag ik me af, of gaan ze weer verder met de volgende idioot.

10 likes

Volgende idioot 100%

16 likes

Denk dat het haar vrij weinig boeit (zou boeien) met alle shit die zij heeft meegemaakt

5 likes

En veroorzaakt :full_moon_with_face: :full_moon_with_face: :full_moon_with_face:

30 likes

Het is ook niet alsof Truss voorgangers nu echt heldere lichten waren

8 likes

Dear oh dear

5 likes
10 likes

Want? Hoe kijk je nu tegen die persoon aan?

Hoop niet opeens begrip voor dit gedrag. Het is toch verschrikkelijk dat je je dochter verliest aan zelfdoding en dan op de crematie en nog lang daarna via de rechter moet laten bepalen dat iemand je met rust laat en niet allerlei complottheorieën deelt

Huh ik snap niet wat je zegt denk ik.

Natuurlijk ‘geloof’ ik in de toeslagaffaire en dat daarmee mensen onrecht is aangedaan. Maar dat is toch geen excuus om iemand die daar volledig buiten staat en haar kind is verloren, op deze manier lastig te vallen? Maar begrijp niet helemaal of jij het daar nou mee eens bent en daardoor anders tegen dat slachtoffer van de toeslagenaffaire aankijkt. Of dat je begrip hebt voor het feit dat zij die vrouw bestookt met complottheorieĂ«n, omdat ze slachtoffer is van de toeslagenaffaire.

1 like

Het is nog iets gecompliceerder dan in dit bericht van RTL. In dit bericht van AD staat iets meer:
https://www.ad.nl/binnenland/moeder-is-complottheorieen-over-haar-overleden-dochter-14-zat-ze-is-niet-vermoord-door-de-staat~a70fbb75/

Kennelijk woonden de dochters van beide vrouwen in het zelfde pleeggezin/huis. Daar zit de connectie.
Ik begrijp wel een beetje dat je empathie hebt voor iemand die al jaren lang vecht tegen onrecht, maar als dat ten koste gaat van anderen die zelf al voldoende op hun bordje hebben, dan ga je nog steeds over een grens heen. Het lijkt me gruwelijk om je dochter kwijt te zijn en te moeten vechten om haar naam niet betrokken te krijgen in de complottheorieën van een ander. Er wordt ook nog gevraagd om een contactverbod, dus deze moeder moet ook nog de gedaagde uit haar buurt zien te houden. Ik ben dan wel de empathie verloren onderweg

Edit: beide moeders zijn slachtoffers van de toeslagenaffaire. Wat een drama.

8 likes

Ah dat stond niet in het stuk van RTL. Maar dan nog kan ik in deze situatie echt heel weinig begrip (laat staan empathie)opbrengen voor iemand die een moeder in rouw zo lastig valt dat die via de rechtbank moet afdwingen om met rust gelaten te worden.

@Bill dan begrepen we volgens mij elkaars bericht niet goed en zeggen we hetzelfde!

Wat vreselijk :pensive:

Pff ja verschrikkelijk. Dat zoiets kan gebeuren op de waddenzee joh. Snap ook niet zo goed dat de snelboot is doorgevaren, maar goed daar zal vast een verklaring voor zijn.

Ik las op nu.nl dat de snelboot ook water maakte en daarom is terug/doorgevaren naar de haven van Harlingen.

Edit: oh dit was een reactie op @Max

2 likes

Ja hij is ook nog niet eens meteen doorgevaren maar daarna doorgevaren

1 like

Eens

Alleen deze vrouw is zelf geen slachtoffer van de toeslagenaffaire*, haar kind is daarvoor al uit huis geplaatst en wil zelf geen contact meer met haar moeder omdat haar moeder dus krankjorum is. Ze doet op Twitter alsof, dus ze is eigenlijk dubbel niet goed bij d’r kop.

*rectificatie haar kind is niet één van de ‘staatsontvoerde kinderen’, ze is niet kwijt. Of ze los daarvan slachtoffer van de toeslagenaffaire is weet niemand zeker behalve zij zelf denk ik.

8 likes

Haar interviews kloppen niet met elkaar, haar broer (waar haar kind ondergebracht was) ontkent Agnes’ versie van het verhaal.

Het is een hele beerput, net als Huig Plug de klokkenluider. Als je die googelt denk je ook dat hij legitiem is, maar dat is ook allemaal niet waar. Of ‘het verhaal van Lisa’, dat geloven mensen door een domme aflevering van Argos maar daar klopt geen kut van.

4 likes

Ik geloof mensen het voordeel van de twijfel geven, maar dat verhaal van Lisa gaat letterlijk over een kind offeren en satanistisch misbruik

Dat staat zeg maar vrij dicht bij Thierry’s reptielmensentheorie. Het account van ‘de moeder van Lisa’ tweet ook alleen maar FvD dingen en tekeningen van ‘slachtoffers’ waarop zij tekenen wat hen zou zijn overkomen en dat is het enige ‘bewijs’. (Die tekeningen zijn trouwens zwaaaaaar NSFL en ik geloof niet dat ze door kinderen zijn gemaakt).

8 likes