Las net dit en vind dit zo heftig voor haar (en de rest van de familie). Kan je eigenlijk al geen normaal leven leiden en kan het nu al helemaal niet meer.
het is niet eens de eerste keer dat ze dit doen in oekraĆÆne, ik vind het best gaar dat mensen zo snel oorlog als status quo kunnen aannemen en belangrijke zaken errond vergeten
Ontzettend verdrietig
Ik vind het ongelofelijk dat tijdens boeren protesten bijna niemand word aangehouden, maar tijdens een klimaat demonstratie 62!
Nu kan het ineens wel ja. Hypocriet gedoe.
@Era Negeer dit vooral als je geen zin of tijd hebt haha. Maar ik vroeg me af of jij (kort) zou kunnen uitleggen wat er in de Italiaanse politiek aan de hand is? Vanuit Nederland heb ik de verkiezing een beetje gevolgd maar dat zien we natuurlijk door onze Nederlandse bril heen. Is het in Italiƫ zelf echt een shift of hoe zie jij dat?
@ iedereen, ik dacht aangezien het over politiek gaat dat het in dit topic past, maar mochten jullie het niet vinden passen dan kan het verplaatst worden natuurlijk.
italieƫ zit altijd in de shit
Ik vind het echt zo onzinnig dat voorlopig de langdurige commitment als trainingsmissie door de EU voor 15.000 oekrainse militairen van de baan is omdat Hongarije tegen stemt. Eerder vandaag toen leek dat er werd ingestemd was het zoān fijn gevoel van commitment en ook eenheid tegen de oorlog.
Ik vind dit dus zoān leip verhaal he. Hoe vaak gaan we deze cyclus van islamitische organisatie wordt gezien als ondemocratisch/extremistisch/corrupt en het blijkt niet waar nog door?
Zouden we niet beter helemaal stoppen met elk soort religieus onderwijs financieren?
Niet om je af te kappen maar het gaat hier over in het moord en vermissings topic.
Oh dan ga ik even daarheen, het verbaasde me al dat ik er hier niks over had gelezen. Ik kom daar nooit, dus dankjewel dat je het zegt!
Ik ben het hier mee eens maar merk in de praktijk dat mensen dan toch niet willen toegeven dat er belachelijk veel katholiek onderwijs is.
In Nederland wordt in principe geowon duidelijk toegegeven dat er veel christelijk onderwijs is, alleen vindt een deel van de huidige regering dat ook echt super belangrijk dus echt geen kans dat ze gaan stoppen met financieren van niet openbaar onderwijs
Ja het is wel altijd duidelijk hoor maar als ik hier in vlaanderen kijk is echt de helft van het onderwijs gestuurd vanuit katholieke instellingen. Vaak nog heel seculier maar toch met soms rare fratsen.
Wordt dat katholieke onderwijs ook door de overheid gefinancierd?
Ja, eigenlijk hebben we voornamelijk twee onderwijskoepels die de katholieke en het gemeenschappelijke zijn. Wat je dus vaak zag (uit mijn ervaring) dat er vooral voor extra curriculaire activiteiten plots heel katholieke accenten gelegd konden worden, op mijn laatste school kreeg je zelfs niet eens de keuze om levensbeschouwing ipv. (katholieke) godsdienstles Ć twee urr per week, ook is de keuze verplicht alhoewel er in realiteit niet veel mee gedaan wordt. We moesten ook ieder jaar een keer naar een misdienst in het begin van het jaar.
Ik heb ook de indruk dat de katholieke koepel nog meer de nadruk op dit wilt kunnen leggen omdat ze recent nog nieuwe leertermen hebben laten vernietigen omdat deze te gestructureerd zijn met niet genoeg ruimte om accenten te leggen.
Ik ben er van overtuigd dat het in Nederland niet exact hetzelfde is maar ga er vanuit dat het globaal gezien wel soortgelijk is, met natuurlijk extreme uitschieters. Recent was er bijvoorbeeld nog wat te doen rond een joodse school in antwerpen waar de inspectie een zwaar rapport had gemaakt met onder andere opmerkingen dat ze creationisme en dergelijke onderwijzen in wetenschapsvakken.
Oh zeker. Ik heb niks tegen religie, maar wat mij betreft niet in de klas. Vind het ook bizar dat we dat al 100+ jaar als gevolg van een uitruil bijzonder onderwijs publiek bekostigen. Tegelijkertijd: zolang als dat we vrijheid van onderwijs een grondrecht is, betekent dat dus ook vrijheid van islamitisch onderwijs. Het gebrek aan ophef over deze zaak verbaasd me dus ook want toen het in het nieuws kwam was het een hele rel en nu blijkt het gewoon allemaal onzin, maarja die school en zijn bestuurders zijn al beschadigd.
De ultieme hypocrisie is ook dat de christelijke minister van onderwijs die zich met grote moeite uitsprak tegen homofobie in een christelijke school vervolgens sancties wilde treffen tegen een islamitische school.
Haha Truss treedt alweer af als president van het VK, dat is wel heel kort.