Nieuws, actualiteit en politiek #4

Nee klopt het is ook waar dat ik als wit persoon niet dezelfde positie en mening kan nemen over zulke uitspraken. AL zag ik er dus wel veel reactie op komen van de zwarte community (di klinkt zo generaliserend maar kan niet op een betere omschrijving komen).
Wat je zelf ook benoemt over het wel een standpunt innemen over anti-semitisme is een goede omschrijving, ik denk dat we op dezelfde lijn zitten.
Ik noemde het ook gewoon als een ander voorbeeld omdat het in me op kwam, de manier waarover hij over zijn kinderen in de scheiding sprak vond ik ook walgelijk en problematisch eigenlijk.

Maar het is ook een fenomeen dat ik in het algemeen moeilijk vind, over oekraïne is bijvoorbeeld ook weinig ruimte voor kritische opinie omdat ze de ‘helden’ zijn terwijl het zelf ook een land is dat al jaren met bijvoorbeeld diepgewortelde corruptie, racisme en homofobie zit.

2 likes

Ja true

Ik schiet dan ook in de verwarde modus. Want ja natuurlijk is Oekraïne niet heilig. Tegelijkertijd maken ze sinds een aantal jaren stappen ‘vooruit’ op veel gebieden. Alsnog is het er niet fijn voor veel minderheden, ook voor de oorlog. En dat is een legitiem probleem dat ook niet gebagatelliseerd moet worden.

Anderzijds zie ik online ook veel mensen die corruptie/racisme/homofobie ineens gebruiken als een ‘stok’ om mee te slaan (vaak met pro-Russisch motief) terwijl ze zich daarvoor nooit bezighielden met dat land of die onderwerpen, dus dan vind ik het ook weer lastig. En ik denk ook wel een beetje van “een tijd en een plaats”, er is nu al 8 maanden oorlog, duizenden doden, oorlogsmidaden, miljoenen het land uit gevlucht, is dit hĂ©t moment dat we ons ineens gaan hardmaken voor gemarginaliseerde groepen in OekraĂŻne.

Anderzijds zeg ik dat met alle privileges van een witte CIS hetero in een veilig land. Dus ja ik kan het ook helemaal kapot redeneren haha, en misschien is dat ook wel goed? Of juist niet?

8 likes

Ja wat heeft deze schilder en dit schilderij ermee te maken? Tis ook alweer een Nederlands schilderij😅.

https://www.ad.nl/tech/brussel-waarschuwt-twitter-baas-elon-musk-in-europa-zal-de-vogel-volgens-onze-regels-vliegen~a03b7971/

Eng mannetje

3 likes

Er is een of andere gek Nancy Pelosi’s huis binnengedrongen. Haar man is hierbij gewond geraakt.

De wereld is echt gestoord.

2 likes

Jeetje is dat de reden waarom er ineens heel veel mensen in Amerika het n-woord twitteren en zeggen ik haat n-woord-in meervoud en zeggen dank je wel Elon dat ik dat nu vrijuit kan tweeten. Walgelijk.

8 likes

Verwacht niks anders van een man dat van de Apartheid geprofiteerd heeft

1 like

Oja maar ik snapte niet goed waar al die tweets ineens vandaan kwamen.

2 likes

Pff ik zag net een filmpje van de situatie in Seoul. 10 mensen in een shot die naast elkaar gereanimeerd worden, wat een nachtmerrie zeg.

5 likes

Ik wil de filmpjes niet zien, maar wat vreselijk :frowning: zoveel mensen ook overleden:(

1 like

In Brazilië worden nu stemmen geteld en pakt Lula de voorsprong na een flinke inhaalslag

8 likes

Ze sluiten zelfs mensen op in Disney: Shanghai Disney: Visitors unable to leave without negative Covid test as park shuts - BBC News

2 likes

Sorry ik vond dit heel grappig. Ze is door het ministerie aangesteld om lokaal aandacht te vragen voor het klimaat. Lijkt me dat ze prima bezig is haha

85 likes

Hahahaha deze meid

3 likes

Ik weet niet of de quarantaine hotels beter zijn. Mensen worden daar echt gedwongen om te leven onder erbarmelijke omstandigheden.

2 likes

Dat er dus helemaal niemand was die zei: goh, misschien niet het allerbeste idee gezien als wat daar gebeurt. Of is er wel geweest en die denkt nu: mooi, toch gelijk gekregen.

8 likes

Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dit zich niet van tevoren gerealiseerd hebben; het zorgt voor veel commotie dus wellicht is dat het doel?

4 likes

De klimaatactivisten die zich vastplakten aan meisje met de parel krijgen twee maanden gevangenisstraf? The fuck

6 likes

Same same

2 likes

Je veroordeling is dan toch twee maanden? Wat maakt het uit of die ene voorwaardelijk is. En al is het één: het slaat nergens op

6 likes