arme beleggers
Ja het is die verongelijkte toon in die uitspraak waar ik intens van geniet
Nog kapotter maken dan de huizenmarkt aub.
Niet verwacht dat ik dit nog zou zeggen maar lekker bezig Hugo
Beetje laat, maar het heeft inderdaad te maken met dat webshops een optie moeten bieden waarbij de klant kan betalen op het moment van levering volgens mij. Nu betaal je als klant namelijk als het ware ‘vooruit’. Maar helemaal mee eens dat Klarna/Afterpay echt een gevaarlijke optie is, die mensen in de problemen kan brengen.
Kherson city in Oekraïne is weer in Oekraïense handen!
Ik dacht eerst dat de titel wat overdreven was, maar als ik de organogram bekijk dan stappen echt alle hoogste bazen op: Organogram | Tweede Kamer der Staten-Generaal
Bergkamp is zowaar de enige die blijft… Precies wat jij zegt: Dan moet ze toch zelf ook inzien dat ze beter kan vertrekken.
Als je haar brief leest, zegt ze eigenlijk: Het Presidium heeft mijn personeel voor de bus gegooid, en toen ze bescherming nodig hadden, was het er niet.
Dit is een groot probleem voor de Tweede Kamer, en Vera Bergkamp weg is slechts 1 persoon, maar er is veel meer aan de hand.
Ik merk dat ik echt te weinig begrijp van hoe het exact werkt in de tweede kamer en wie welke rol vervult. Kun jij uitleggen wat je precies bedoelt met dat er veel meer aan de hand is?
Ik weet natuurlijk ook niet wat er aan de hand is, maar lees haar brief:
Een paar stukken die aangeven dat er meer aan de hand is:
Tegelijk ontslaat onrust een werkgever niet van de juridische en morele verplichting signalen te laten onderzoeken. De onrust is naar mijn observatie voor een groot deel politiek ingegeven en gestuurd, waarbij ook een deel van de media en een aantal wetenschappers lijken te zijn betrokken. Hiermee heb ik, als werkgever, grote moeite.
Zoals bekend kunnen ambtenaren zich daartegen in de media niet verdedigen. Het is daarom naar mijn mening onaanvaardbaar dat ambtenaren op deze wijze in een publiek en politiek debat worden getrokken. Ik betreur het dat de politieke leiding hier, ondanks mijn indringende verzoeken, te weinig actie op lijkt te hebben genomen.
En de belangrijkste:
Het raakt mij ten diepste dat mijn wettelijk ingegeven werkgeversverplichting zo politiek is gemaakt en daarmee onderdeel is geworden van een publiek debat.
Wat het hele probleem was, is dat Arib zich gedroeg als manager/werkgever, terwijl zij dat niet is/was. Maar toen puntje bij paaltje kwam, werd er op politiek niveau niet ingegrepen. En nu wordt er op politiek niveau ingegrepen, wordt dit een spel van welles/nietes tussen Kamerleden over de rug van ambtenaren. En dat terwijl formeel het werkgeverschap, en de consequenties moeten worden teruggelegd bij het management van de Tweede Kamer. Niet het Presidium moet dat onderzoek doen, dit managementteam. Maar ook zij worden speelbal van de politici. Met name ook door de zwakte van Vera Bergkamp.
Tamelijk bizarre take. Echt hoor, in wat voor tijd leven we dat je als topambtenaar denk de media en onafhankelijke professoren de schuld te kunnen geven van je eigen falen.
Huh hoe is dit de conclusie die je trekt uit deze brief en de hele context? Kan je dat toelichten?
“De onrust is naar mijn observatie voor een groot deel politiek ingegeven en gestuurd, waarbij ook een deel van de media en een aantal wetenschappers lijken te zijn betrokken. Hiermee heb ik, als werkgever, grote moeite. […] De afgelopen weken is de politieke aandacht en de media-aandacht in toenemende mate gericht op ambtenaren, onder meer in artikelen waarin feitelijke onjuistheden staan en waarin de integriteit van deze ambtenaren, inclusief die van mijzelf, ter discussie wordt gesteld.”
Kritiek dat van hoogleraren dat je niet opdrachtgever kunt zijn van een onderzoek als je zelf betrokken of zelfs klager bent, kun je niet afdoen als het politiek gemotiveerd ter discussie stellen van de integriteit van ambtenaren die zich niet kunnen verdedigen.
Die kritiek is, dacht ik, gericht op het Presidium, geheel gevuld met leden van de Tweede Kamer. Die zijn, volgens de hoogleraren, niet staatsrechtelijk de juisten om zo’n onderzoek te starten.
En deze Griffier geeft aan dat er feitelijke onjuistheden in artikelen staan en dat je je als ambtenaar niet kunt verdedigen.
Gelukkig komt alles goed, ze gaat de scherven lijmen:
Nee ging ook over hoofd HR die opdrachtgever en klager was.
Ik wil het helemaal niet voor Arib opnemen. We weten niet wat er is gebeurd.
Maar vind het wel heel kwalijk hoe de griffier insinueert dat kritiek van hoogleraren politiek gemotiveerd zou zijn. Het is niet een appje dat ze snel heeft geschreven. Ze heeft echt wel over die brief nagedacht en ze had dit ook weg kunnen laten.
Wat wel boeiend is om te lezen: volkskrant en nrc duiden deze situatie volledig anders. Als je hun artikelen leest staan daar twee totaal andere conclusies in.
Poeh. Vraag me af hoe Bergkamp hierop gaat reageren. Misschien dat er toch nog druk uiteindelijk van D66 komt om op te stappen? Of die willen echt niet die plek verliezen.
Explosie, mogelijk aanslag, in het centrum van Istanbul.
Edit: Zeker 6 doden en 53 gewonden bij aanslag in drukke winkelstraat Istanboel | Buitenland | NU.nl
Ja vreselijk, wat een onrecht voor alle onschuldigen die daar gewoon lopen. In en in triest. Die plek is ook echt immens druk.
Tot een aantal dagen geleden was ik heel veel op die plek en de hoeveelheid politie 24/7 (en militair zwaargewapend) daar op straat is echt sick.
Heb al twee keer meegemaakt afgelopen week dat er een verdwaalde tas ergens lag en dat werd echt direct opgemerkt en doorgepakt door politie. Politiek gezien is er heel veel onrust, ze zijn heel erg op hun hoede op straat. Ik lees nu dat de laatste aanslagen daar ik 2016 hebben plaatsgevonden.
Plus de verkiezingen komen er ook aan. We weten en kennen de motieven en daders natuurlijk nog niet van deze terroractie, maar ik hoop dat ze snel gevonden worden gezien de vele camera’s daar in de straat.
Dit is niet de eerste keer dat hij dit soort uitspraken doet buiten de kamer. Benieuwd of dit onder opruiing valt en dus strafbaar is (ik zou namelijk denken van wel). Vind hem nog veel erger/gevaarlijker dan Baudet. Laatst ook met die intimidatie van een journaliste. Snap dat ze terughoudend zijn met politici onderzoeken of vervolgen, maar hij lijkt nu overal mee weg te komen.