Nieuws, actualiteit en politiek #4

Tuurlijk zijn die andere dingen ook belangrijk. Dat hoor je mij ook helemaal niet zeggen :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: maar nu wordt er door idioten alweer een andere draai gegeven en wordt de schuld bij anderen gelegd dan de daadwerkelijke schuldigen. Dit is wel iets waar veel Nederlanders op aanslaan, die andere onderwerpen tragisch genoeg niet. DWDD was een van de meest populaire daytime shows van NL járenlang. Dit gaat straks gewoon weer met een sisser aflopen net als dat grafwalgelijke gedoe met Derksen.

Van mij mogen alle belangrijke nieuwsstukken na een bepaalde tijd vrij beschikbaar komen. Samenvattinkjes op nu.nl zijn het toch niet helemaal…

1 like

ik denk dat dat idioot-eigen is. Die gaan niet op zoek om te kijken hoe het echt zit, maar die ventileren vooral wat ze toch al vinden. Dus ik denk dat het weinig uitmaakt of de informatie beschikbaar is of niet

5 likes

Tegelijkertijd is volkskrant onderdeel van een concern wat behoorlijke winsten maakt en bekend staat om het onderbetalen van het grootste deel van zijn personeel. Tuurlijk moet een journalist betaald worden, maar het is niet zo dat nieuws achter paywall per definitie tot goede betalingen en facilitering van een journalist leidt. Denk dat er best eens goed gesproken mag worden over de toegankelijkheid van nieuws (naast dat mensen die dat kunnen betalen ook best mogen overwegen dat gewoon te doen).

7 likes

Maar laat mensen dan op zijn minst gewoon betalen per artikel, in plaats van dat je een heel abonnement af moet sluiten. Ik heb al abonnementen genoeg (ook op een krant en andere journalistiek), ga niet ook nog eens een abonnement op de Volkskrant afsluiten omdat ik 1 artikel wil lezen.

14 likes

In de bibliotheek liggen de kranten ook om te lezen. Ook als je geen abonnement hebt!

20 likes

En bij veel koffietentjes/lunchcafés hebben ze ook kranten.

2 likes

Wat ik toch ook wel frappant vind in dit hele verhaal is dat mensen zichzelf en hun product zó serieus nemen dat ze tot zulke uitersten gaan. Misschien een beetje te simpel gedacht maar ik denk bij mijn eigen werk vaak als ik stress heb: het is geen kwestie van leven of dood, het is maar werk, niemand hoeft van een klein foutje wakker te liggen.

Ik begrijp wel dat in de TV-wereld veel meer mensen wat meekrijgen van je werk en imago etc heel belangrijk, maar toch; het is ENTERTAINMENT. En zeker bij de gegeven voorbeelden in het stuk denk je toch echt: waar gaaaat dit over, waarom zou je hier zo woest van worden. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het gedrag an sich en niet om de context, maar ik vind hiermee iig de legitimeringen van dit gedrag onder het mom van: heel veel druk, zó belangrijk, etc ook echt niet passend. Maar misschien zien anderen het wel zo, ik heb bij (top)sport hetzelfde gevoel

24 likes

Ik weet niet wat voor werk je doet maar wat je beschrijft van tot het uiterste gaan en veel emotie in je werk leggen is wel iets wat gewoon typisch is aan de creatieve sector. Niet dat het me logisch lijkt om dan zo een schrikbewind te creëren, maar de realiteit is wel dat de mensen die er mee bezig zijn vaak te gepassioneerd er mee bezig zijn.

1 like

Alsnog is een kop koffie goedkoper dan de zaterdagkrant :sweat_smile:

5 likes

Daarom ben ik altijd erg dankbaar als iemand in de trein zijn of haar VK of NRC heeft achtergelaten :joy:

4 likes

Je kan bij de Volkskrant een digitale dagpas kopen, goedkoper dan de losse fysieke krant.

8 likes

Zeg dan niets :roll_eyes:

16 likes

Ik ken het programma niet maar het is ook niet alsof er zoveel concurrentie is in de ‘lage landen’?

10 likes

Ik trek dit zo slecht he, maar het was te verwachten
Waarom zou je dit goedpraten? Niemand wil een baas die in je gezicht schreeuwt dat je niks waard bent, hoe moeilijk is het?

8 likes

Het begon zo goed :sob:

7 likes

Haha nee wij hebben zeer slechte talkshows. Maar DWDD was wel heel populair altijd

1 like

Oh hij is er zelf ook zo een

8 likes

Ach joh, die verliest door dit bij heel veel mensen zijn geloofwaardigheid. De reacties op deze tweet zijn iig niet mals. The trash is taking itself out.

2 likes

Het enige wat ik me herinner van dwdd is dat die kerel aan het hoofd van de tafel consequent door iedereen heen praatte.

14 likes

Ik heb medelijden met die productieleider die waarschijnlijk een baksteen naar zijn hoofd heeft gekregen.

7 likes