Vond het wel sterk. Op het eind alleen net te hard erin, dat vond ik ten koste gaan van zn punt.
Ik wil echt graag dat dit goed onderzocht wordt en dit in de toekomst beter te voorkomen is
wat erg
door op het artikel te klikken valt me wel iets op over de berichtgeving in Ter Apel: er worden concrete cijfers vermeld over het aantal dat er staat te wachten, in België is er een soortgelijk probleem waar wordt gesproken over veel mensen die dagenlang wachten aan het Klein kasteeltje maar niémand spreekt over concrete cijfers waardoor je volgens mij ook nog meer de illusie wekt dat we ‘overspoeld’ worden door duizenden mensen, terwijl als ik 700 mensen lees dat al direct minder ‘dramatisch’ voelt.
Vanuit VVD-standpunt vast heel succesvol beleid Echt knap hoe ze alles kapot hebben gemaakt en nu de vluchtelingen de schuld krijgen. Asielcrisis….
Hele ding is: op het gebied van asiel is er eigenlijk niks kapot. Er is echt niks aan de hand wat - mits je het wilt - niet in enkele dagen op te lossen is.
Ja, dat bedoel ik. En toch gaat het nu overal over een crisis.
Het is inderdaad pure onwil. Dit soort dingen hoeven in Nederland niet te gebeuren.
Het kan best makkelijk geregeld worden hoor. Maar alleen als je uit oekraine komt. Want daar is het oorlog. Die andere mensen komen hier gewoon geluk zoeken dus die verdienen geen onderdak van onze centen!!
Dat is precies wat ik zeg. Behalve dan dat het zelfs als je niet uit Oekraïne komt kan, mits de Nederlandse overheid dat ook echt wilt.
Kan me er echt zo boos over maken. We zijn op het punt dat er onder verantwoordelijkheid van de staat baby’s sterven in gymhallen, mensen nachtenlang buiten slapen, artsen zonder grenzen in eigen land aan het werk gaat en dat allemaal omdat we aan de buitenwereld willen laten zien dat we rijen hebben.
En dan wordt er zo’n onderzoek en debat aangekondigd om de dood van die baby en denk ik hoe de hell onderzoek je wiens verantwoordelijkheid het is als een baby van drie maanden sterft in een drukke sporthal waar het gezin slaapt op een matje terwijl het al dagen 25+ graden is. Deze mensen horen daar per definitie niet te zijn.
Wat een gaaf land hebben we toch.
weet iemand of er binnenkort demo’s worden georganiseerd voor mensenrechten van asielzoekers/tegen de situatie in ter apel? kan zo snel niks vinden
Geweldige start geef je de mensen ook die uiteindelijk wel hier mogen blijven. Los van alle ellende die ze hierna nog mee gaan maken, is dit laten merken dat je hier niet welkom bent echt een hele slechte start.
Eerste keer dat ze in Nederland opereren. Dan heb je het wel echt heel hard verkloot.
Wel goed dat ze dat doen natuurlijk maar zo triest dat het nodig is.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om deze mensen op te vangen (kijk naar jullie gemeenten!). Gisteren dit artikel in de krant, dit kan toch overal?
Ik schaam me zo diep. Dit kan gewoon niet. Er zijn gewoon minimale standaarden waar je niet onder kan en mag, en dit is daar mijlenver onder.
Wat walgelijk joh, echt pure schaamte inderdaad zoals @EllaFitzgerald zegt. En dan lees ik dit soort reacties onder een willekeurig nieuwsbericht, gadver
Dit soort ”grappen” hoorde ik afgelopen weekend ook van m’n familie. Ze konden wel gratis op het land werken want het gras moest nog gemaaid worden. Hoe krijgen mensen dat uit hun strot?
Ze hebben één dixie per 100 man en mensen denken dat ze die dingen voor de lol vies maken? Echt rot op joh.
Nou idd, ik heb Facebook verwijderd omdat ik echt doodverdrietig word van het feit dat mensen zó kut zijn. Gelukkig laat niemand in mijn dagelijkse leven deze kant van zichzelf zien (als ze die al hebben) in real life en hou ik op die manier wel een beetje vertrouwen in de mens.