Er is ook morgen een demonstratie op de Dam.
https://www.instagram.com/p/ChsBNCgMEnh/
oh top!
Ik las de eerste alinea en dacht toen nog dat ze protesteerden tegen de slechte behandeling van de asielzoekersâŠ
Ik kan er met mijn hoofd dus echt niet bij dat je zo dicht erop zit en het dus veel minder een ver-van-je-show is dan voor de gemiddelde Nederlander en je dan nog zo op kan stellen. Dan is er echt iets niet oke met je hoor. Het zijn mensen waar dit over gaat. Mensen
Ik kan me voorstellen dat deze mensen enorm veel overlast van de situatie ervaren. Al die mensen op straat is toch even iets anders dan een âgewoonâ azc. De overheid zou dit primair in het belang van de vluchtelingen, maar ook uit zorg voor de eigen burgers die daar wonen op moeten lossen. Iedereen wordt zo toch in feite opgeofferd door het slechte asielbeleid? En tuurlijk hebben de bewoners het eindeloos minder slecht dan de vluchtelingen, maar dat neemt niet weg dat het voor hen onrechtvaardig zal voelen dat dit nu op hun stoepje gebeurt en er geen echte wil lijkt te bestaan het probleem aan te pakken. Vind het wel wat makkelijk om die mensen dan gelijk in de hoek van anti migratie te zetten, ik denk dat het voor veel van hen genuanceerder ligt.
En als iedereen zo denkt, niet op mijn stoepje, dan komt er dus nooit een oplossing. Want waar de oplossing ook zal zijn, er staat altijd gelijk een legertje treurige demonstranten klaar.
Dit is geen protest tegen overlast, dit is klip en klaar racisme en zeker in de antivluchtelingen hoek.
Echt, deze wereld. Word hier echt verdrietig van. Zijn die mensen helemaal gek geworden.
Ik vraag me bij het inzamelen, wat op zich goed is natuurlijk, af of dat echt zin heeft, aangezien het rode kruis dit bracht:
Dus opzich is er (voldoende?) materiaal maar het wordt (kan niet?) niet aan de mensen verstrekt.
Maar het zijn mensen die op straat slapen, die ziek worden door slechte hygiëne, slecht te eten krijgen. Natuurlijk is het vervelend als je daar woont, maar dit is geen protest tegen er moet iets veranderen want dit kan niet qua omstandigheden. Want dat zou 100% terecht zijn, ook als ze daarbij aanhalen dat dit voor overlast zorgt in het dorp. En er zal echt wel enige overlast zijn als er honderden mensen op straat slapen daar. Deze mensen willen dat het aanmeldcentrum per direct wordt gesloten. Terwijl dat niet echt de oplossing is, maar een verplaatsing van het probleem.
Ik vraag me af of je nog steeds hetzelfde standpunt zou hebben als dit bij jou in de straat plaats zou vinden. Honderden mensen op straat zorgt voor overlast, ongeacht of je pro of tegen immigratie bent of wat voor vluchtelingen beleid je het liefst zou zien. Dat ontkennen vind ik niet uitblinken in realisme.
En @Feather deze mensen hebben dit al een hele tijd op hun stoepje, dat vind ik wel iets anders dan mensen die tegen een verdeling van vluchtelingen zijn door het opzetten van een nieuw azc.
Waar is de vraagteken emoji
Maar dat AZC ligt helemaal niet in een woonwijk dus het is niet zo dat er groepen mensen voor een rijtjeshuis liggen of zo. En zelfs indien wel, wat is de overlast?
Is Ter Apel groot genoeg om een onderscheid in wel/niet woonwijken te maken? Dat weet ik niet, ik ben er nooit geweest maar volgens mij is het vrij klein. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 700 mensen op straat geen overlast veroorzaken, los van nationaliteit. En ja je kunt van mening verschillen of je daartegen mag demonstreren, ik snap wel dat deze menen dit geen fijne situatie vinden.
Ik vind het ook zo erg dat er gewoon bewust is gekozen voor ter Apel en de rest sluiten omdat het een uithoek is en lastig te bereiken, allemaal tactiek om het maar niet te gemakkelijk te maken voor mensen die hierheen vluchten. Hoe je zulk beleid kan maken? En dat er dus ooit iemand dit in een vergadering heeft voorgesteld en iedereen dacht ohja top, zo slim!!!
Las daar toevallig een artikel over vandaag (veiligelanders):
Ja deze gedachte is wel echt om te janken idd
Welke nl politieke partij is van mening dat iedereen welkom is en ontkent dat er problemen zijn met asiel of migratie?
Ik vind dit soort opmerkingen zo ignorant. Je kunt je erin verdiepen voordat je het opschrijft en het is gewoon feitelijk onjuist. Als het ook maar een beetje zo zou zijn zou deze situatie ĂŒberhaupt niet bestaan want dan zou er iets van serieuze tegendruk op dit thema zijn. Nederland is een in en in xenofobisch land en er is geen enkele partij voor open grenzen. Zelfs de linkse niet. Waarbij twee van de vier linkse partijen zich overigens expliciet uitlaten over de âkwetsbare burgerâ die leidt onder migratie.
Haha ik heb net ook gekeken op google maps en wilde een soortgelijk screenshot delen.
En nogmaals die mensen hebben een punt dat er daar wat moet veranderen he. Want dit kan gewoon echt niet, maar daar zijn we het denk ik allemaal wel overeens hier. Artsen zonder Grenzen is zich er niet voor niets mee aan het bemoeien, dat dat nodig is is echt te erg voor woorden. Maar dat was niet het doel van dit specifieke protest. Dat was directe sluiting. En daar los je echt helemaal niks mee op. En de mensen die daar zitten, kunnen er al helemaal niks aan doen. Het merendeel is geen gelukszoeker he, die hebben alles achter gelaten, een pittige reis achter de rug en dan slaap je daar op straat want er is geen plek. Die mensen zijn getraumatiseerd en ik vind het niet gek dat er dan af en toe opstootjes zijn, het is gewoon mensonterend. En het is niet dat de aantallen asielzoekers in Nederland momenteel hoger zijn dan eerder he, in 2015 ofzo waren de aantallen veel hoger. Dit is echt falend beleid. En ja daar mogen de mensen die er wonen (en iedereen) boos op zijn.
Ik weet niet wat de schaal is op dit kaartje maar ik vind het bijna komisch hoe hier betoogt wordt dat er geen overlast zou zijn van honderden mensen die op straat leven zonder voorzieningen, danwel dat Ter Apel te ver zou zijn van het azc om er iets van te merken.
Voor de duidelijkheid; ik heb het niet over veiligheid. En ik ben niet tegen azcâs. Maar dit is een absurde situatie, door de overheid gecreĂ«erd en bewust in stand gehouden, en de omstandigheid dat de vluchtelingen er erger onder lijden dan de bewoners, maakt nog niet dat zij niet terecht hiertegen in opstand komen.