Ze chanteren gewoon ook de ploegen (de aanvoerder dus) met een gele kaart als ze de one love band dragen. Dus nu gaan NL, België, Engeland en Duitsland de band niet meer dragen. Ben meestel wel ek/wk kijker maarja kan nu niets anders doen dan niet kijken? (Wilde daarvoor het al boycotten aangezien het 1 grote slavernij is)
Ik heb dankzij het boek van Marketingvrouw geleerd dat deze uitspraak niet oke is. Vaak hoor je ook moderne slavernij. Misschien als je erop googelt dat je kunt vinden waarom en wat je beter kunt zeggen.
Ruud is geen witte man en dit is niet de npo
En die Jakhals Erik in Zuid Amerika achter Che aan.
Het is een op zichzelf staand genre
Ilja gort valt altijd oude dames lastig in landen waar ze wijn maken.
Ik vind die reisjes waar ze land en onderwerp mogen kiezen altijd een beetje het profielwerkstuk voor bn’ers.
Eerder was dit toch alleen voorbestemd voor correspondenten.
Is moderne slavernij beter? Of dwangarbeid. Ik zie dat amnesty en nos dit woord ook nog gebruiken, daarom dacht ik dat dit woord nog wel gebruikt kan worden.
Maar bedankt dat je dit wilde zeggen. Bedoelde meer dat ik ook erg boos ben over hoe er met de mensen is omgegaan die de stadions (moesten) bouwen.
Wat walgelijk dit joh van balenciaga. Hier kan je je toch niet uitpraten.
https://www.instagram.com/p/ClQvGmSMMxv/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Even los van alles: als je deze intro leest en je kent Ruud Gullit niet, dan zou je toch wel als laatste denken dat de man een steenrijke ex-profvoetballer is. Voor het eerst naar Egypte. Gedroomd van een reis. Had ‘m dan gewoon gemaakt, je hebt geld zat.
Wtf???!!! Waarom willen ze bekend staan als pedomerk??
Ze hebben inmiddels campagne verwijderd en statement geplaatst. In ieder geval op insta. Vind het statement wat apart? Ze hebben het er o.a. dat ze juridische stappen gaan ondernemen tegen diegene die verantwoordelijk waren voor het creëren van de set van de campagneshoot. Dan denk ik… uh iemand keurt die campagnefoto’s toch goed? Vervolgens wordt de campagne gepubliceerd, toen heeft niemand bedacht dat dit niet kan en nu is het de schuld van degene die de set heeft bedacht? Lekker makkelijk weer.
Hij was wel echt correspondent in Iran volgens mij. Dus net iets anders dan een random bn’er. Voor de rest wel dezelfde categorie
Waar ik heel blij van werd toen ik vanochtend mijn krant las. Trots op Nijmegen en hoop dat er meerdere gemeenten zullen volgen!
Vreselijk.
Nee, moderne slavernij bestaat niet, dan eerder dwangarbeid dus zoals je al zegt.
Wat men moderne slavernij noemt, is in feite zeer slecht betaald werk, mensenhandel, maar niet vergelijkbaar met de combinatie van ontvoering, mensenhandel en levenslange dehumanisering van Zwarte mensen die bovendien generatie op generatie werd doorgegeven en wettelijk was toegestaan - afhankelijk van de specifieke situatie kan het vallen onder mensenhandel, extreme uitbuiting, sekshandel of een andere term.
Uit: Het antiracismehandboek van Chanel Matil Lodik
Amnesty ziet het begrip ‘slavernij’ breder, dus niet beperkt tot de grootschalige slavernij van zwarte mensen in de 15e tot 19e eeuw die gebaseerd was op racisme en lijfeigendom (en idd van generatie op generatie doorging). Slavernij bestond al bij de oude Grieken en er zijn in de geschiedenis vele vormen van geweest.
Vanuit dat bredere perspectief kun je de term ‘moderne slavernij’ best gebruiken: het is de nieuwste/modernste vorm van slavernij die verschillende vormen kan aannemen, maar de gemene deler is onvrije arbeid. Het is geen vergelijking met de slavernij waar Chanel Lodik op doelt.
Echt mega benieuwd hiernaar.