Nieuws, actualiteit en politiek #4

Absoluut. Op mijn vorige werkplek liepen wel eens politieagenten van de academie mee. Dat was dan een dag en een keuze. Het was geen verplichting.
En dan kwamen er gelijk 4 mensen tegelijk wat ook niet handig was voor het meekijken.

Ik ben het volledig mee eens met het stukje bezuinigingen. Zowel bij de politie als bij de GGZ. Ik ben er regelmatig tegen aangelopen dat samenwerken lastig was maar nog vaker dat het wel goed ging.
Ik ga mijn leven niet wagen als er een verward iemand met een mes staat, daar is de politie voor. Daarna pak ik het met alle liefde op. Regelmatig dat we in de cel stonden voor de nazorg. Ik dien overigens ook klachten in als het niet goed gaat.

Ik ben voorstander van verplichte GGZ modules in de academie. Zowel het meelopen als lessen erover. Doe ik met alle liefde in mijn eigen tijd maar zover is het volgens mij nog niet.

12 likes

Geniaal!

55 likes

nog een reden om niks meer bij Shein te kopen

7 likes

Kwetsbaarheid tonen zou veel meer gewaardeerd moeten worden. Ik denk dat het veel zou schelen als we dat niet meer als zwak zien. Ik luisterde eergisteren een filmpje wat gedeeld was in het rouwtopic, dat ging over rouw en verdriet. Ergens noemt hij een voorbeeld over politiemannen. De leiding zei die hebben echt geen vragen, harde jongens iets in die trant. Ze hadden alleen heel veel vragen. Een sfeer creƫren van stoer en hard zorgt alleen maar voor onderdrukking van emoties.

6 likes

Over een soortgelijke situatie is recentelijk al een discussie geweest, toen vond niet iedereen het idee echt geniaal. Moest ik meteen aan denken toen ik dit nieuws las!

1 like

Ja ik ook! Toen zeiden veel mensen dat ze zich bedrogen voelden toch? Was dat niet een kraam op een festival die plantaardige burgers verkocht als vleesburgers?

2 likes

Het ging erom dat mensen graag willen weten wat ze in hun mond stoppen ivm allergieƫn en intoleranties. Maar als het gewoon staat aangegeven met een symbooltje dan is dat afgedekt.

6 likes

Nee hier ging het vooral om allergenen die zogenaamd wel in vleeskroket, maar niet in vega zouden zitten

4 likes

Je weet bij een random kraam toch nooit wat je bestelt. Als jij ergens serieus allergisch voor bent neem ik sowieso aan dat je dat checkt voor je iets bestelt

9 likes

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het onzin is om te doen alsof je in een onveilige situatie wat betreft allergie belandt als een kraam een vega item serveert zonder expliciet te vertellen dat het vega is (je moet het wel in de context van de discussie lezen). Een vleeskroket kan afhankelijk van je allergie de veiligere optie zijn, maar juist dan lijkt het mij vrij logisch om als je het woord ā€˜kroket’ ziet staan gewoon even naar de allergenen te vragen.

4 likes

Prima, dat is inderdaad wat ik bedoelde

Wat bedoel je met het tweede?

2 likes

Doen ze toch oook niet want er staat het vega icoontje achter

6 likes

Ik heb net de vegan en rundvlees ovenkroketten van Albert Heijn vergeleken en in de rundvlees kroketten zitten veel meer allergenen en sowieso ingrediƫnten. Zo zit er in die met vlees soja en de vegetarische niet. Dus je kunt er sowieso niet zomaar vanuit gaan, behalve als je echt puur een honk vlees bestelt.

29 likes

Nu ik dit lees denk ik ook dat de dierentuin soieso ook over allergenen heeft nagedacht. Anders val je gelijk door de mand. En de mensen die echt heftig allergisch zijn vragen het soieso even na.

4 likes

Vind vrij bijzonder om te stellen dat interviewers diagnoses kunnen stellen, na een training van drie dagen zonder psycholoog te zijn. Zie zelf ook mensen worstelen, maar het is niet dat ik vergelijkingsmateriaal heb

8 likes

Vind de opzet van het onderzoek een beetje gek, maar ze geeft alleen geen verklaringen. Ze zegt dat het mogelijk verklaringen kunnen zijn maar het verder gaan onderzoeken.

1 like

Dat is ook wel kort door de bocht. Er is zeker wat op af te dingen maar als je de onderzoeken en de methode leest (dus niet alleen de krantenartikelen) kan je niet concluderen dat het onbetrouwbaar is. Je kan er wel kritische kanttekeningen bij plaatsen.

1 like

Denk op zich dat het tweeledig is. Er is sowieso wat aan de hand omdat je op allerlei vergelijkende onderzoeken stijgingen ziet (bijv ook in jongerenmonitors) en logisch ook met alles wat er speelt. Denk dus niet dat die onderzoeken per definitie onbetrouwbaar zijn. Veel van dit soort onderzoeken worden al jaren best zorgvuldig uitgevoerd. Denk wel dat de betekenis die vervolgens aan die onderzoeken gegeven voorzichtiger mag. Je kunt mensen/de samenleving ook dingen aanpraten die ze/we gewoonweg niet hebben.

4 likes

Even los van hoe het onderzoek gedaan is, zie ik het ook wel echt terug op mijn werkplekken. Werk op een plek met volwassenen met eetstoornissen en op een plek met jongeren met allerlei psychische klachten. Bij beiden grote toename in aanmeldingen (is bij eetstoornissen tijdens/na covid natuurlijk ook wel bekend), maar wat ik zelf super opvallend vind is dat er ook steeds meer aanmeldingen komen van jonge kindjes met dusdanige ernstige psychiatrische klachten (7-8 jaar) dat ze niet meer thuis kunnen zijn. Door de ambulantisering zijn veel van de klinische bedden inmiddels weg en ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat deze kindjes allemaal op dit soort plekken terecht komen, maar nu is er vaak helemaal geen alternatief, zeker voor kindjes onder de 8 jaar. Voor tussen de 8-12 worden de wachtlijsten ook steeds langer terwijl er vaak een acute oplossing nodig is… Om buikpijn van te krijgen is het vaak.

5 likes

Ik denk dat we ook eens moeten stoppen met overal meteen een label op willen plakken als het even wat minder met iemand gaat. We leven in een ingewikkelde tijd, logisch dat meer mensen struggelen. Hebben die mensen dan meteen een psychische stoornis? Nee hoor. Maarja zo zit ons zorgsysteem nou eenmaal in elkaar

2 likes