Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ja goed, ik ben niet onderlegd als het gaat over ai techniek maar ik bedoelde dus zoals ook in het artikel staat dat er nog geen wetgeving voor van toepassing is omdat er niks wordt opgeslagen.

Ik denk dat er alsnog wel een goede discussie gevoerd kan/moet worden. Eens dat huidige copyright wetgeving te ouderwets is maar het andere uiterste (het loslaten of niet regelen) klinkt me toch niet goed in de oren. Los van dat partijen als Google sowieso al constant wetten overtreden en hiermee wegkomen op andere fronten.

Ik weet niet, ik heb sowieso het gevoel dat creatieven al vaak het onderspit delven, dus ik snap wel dat deze discussie er nu is. En ik snap ook dat je er als creatief angstig van kan worden wat ai kan betekenen. Dit voorbeeld, al is dit zoals gezegd nog niet op de toppen van wat ai kan, maar ook het feit dat ai werk overneemt wat al schaars is, dat hun werk misschien wel minder waard wordt omdat het makkelijker door ai gedaan kan worden, etc.

Oh en dit vond ik ook nog wel interessant uit het artikel:

“If someone makes art based on my style, and makes a new piece, it’s their piece. It’s something they made. They learned from me as I learned from other artists,” he continued. “If you type in my name and store [in a prompt] to make a new piece of art, it’s forcing the AI to make art that I don’t want to make.”

Het gaat ook heel erg over: wat is kunst en welke controle heb je daar dan nog over (en is het straks uberhaupt realistisch om die controle te houden)

4 likes

Ik ben heel benieuwd hoe dit door gaat werken in de groeperingen de komende maanden.

Ik vreet m’n slof op als alle Forumlandfanaten ook niet uit dit soort subgroepen komen. Gelukkig opereren zij gedeeltelijk in broad daylight.

Ergens ook verontrustend, omdat ze zich daartoe veilig genoeg mogen voelen.

7 likes

Ik vind dat hele geneuzel rond ie excuses voor het slavernijverleden zo’n warboel (vanuit de politieke kant dan). Hoe erg meen je je excuses als je er nu al zo’n chaos van maakt.

12 likes

Dit is niet echt een goede ontwikkeling zeg. Ik herken het ook wel van toen ik op de middelbare zat.

Scholieren ervaren steeds meer druk: van hun ouders, de school en de maatschappij. Onderwijsredacteur Patricia Veldhuis ziet dat jongeren overspoeld worden door de continue rat race. Ze spieken uit angst om te falen, kiezen de moeilijkste vakken en lopen op hun tenen. Waarom ervaren scholieren zo veel stress?

3 likes

Ja ik koos c&m en iedereen zei PRETPAKKET LOSERR
Oke ga jij dan maar spaans duits frans engels en nederlands doen??

11 likes

Maar spreek je die talen nu ook?

5 likes

Hallo dat zie je toch, die hele post is in het Nederlands!!

17 likes

Hola!!! Dos cervezas y pan con aioli por favor!

Nee niet vloeiend uiteraard aangezien het alweer acht jaar geleden is

4 likes

Hola, Âżsupermercado?, Âżdel hay bancos por aquĂ­?

20 likes

Lets get spanish!
Eerlijk, dit was wel een banger tijdens mn lessen

2 likes

Salsa Tequila Corazon

6 likes

Maar er zijn ook zat mensen die sowieso op Frans of Duits gezakt waren, of op geschiedenis. Maar niemand die daardoor NG of NT een pretpakket noemt.

2 likes

Zakken op Frans Duits

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 likes

Ik had nieteens wiskunde :shushing_face:

Op de havo? Op vwo kon dat volgens mij niet, althans niet toen deze granny op school zat want ik weet nog dat ik dat vet oneerlijk vond :smiling_face_with_tear:. Ik heb nog examen gedaan in filosofie. 0/10 would not recommend

Ja ik heb havo gedaan! Ik was natuurlijk te lui voor vwo maar als ik me echt had ingespand

Hahaha nee grapje, ik was kansloos met wiskunde dus de overstap gemaakt en het laten vallen

10 likes

Haha ik heb hetzelfde, ook C&M. Als puber vond ik wiskunde onzinnig maar ik heb me die houding bezuurd toen ik het tijdens m’n studie nodig had. Net als scheikunde, bleek opeens best nuttig haha.

1 like

ja da’s strassbourg!

1 like

Wtf heb ik net zitten lezen

4 likes

Maar natuurlijk heeft RTE dit weer voor elkaar gekregen. Net zoals bij zijn rivaal Demirtas heeft gedaan. Iedereen die hij als bedreiging ziet geeft hij een enkeltje de gevangenis.

1 like