Nieuws, actualiteit en politiek #4

Maar er zijn ook zat mensen die sowieso op Frans of Duits gezakt waren, of op geschiedenis. Maar niemand die daardoor NG of NT een pretpakket noemt.

2 likes

Zakken op Frans Duits

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 likes

Ik had nieteens wiskunde :shushing_face:

Op de havo? Op vwo kon dat volgens mij niet, althans niet toen deze granny op school zat want ik weet nog dat ik dat vet oneerlijk vond :smiling_face_with_tear:. Ik heb nog examen gedaan in filosofie. 0/10 would not recommend

Ja ik heb havo gedaan! Ik was natuurlijk te lui voor vwo maar als ik me echt had ingespand

Hahaha nee grapje, ik was kansloos met wiskunde dus de overstap gemaakt en het laten vallen

10 likes

Haha ik heb hetzelfde, ook C&M. Als puber vond ik wiskunde onzinnig maar ik heb me die houding bezuurd toen ik het tijdens m’n studie nodig had. Net als scheikunde, bleek opeens best nuttig haha.

1 like

ja da’s strassbourg!

1 like

Wtf heb ik net zitten lezen

4 likes

Maar natuurlijk heeft RTE dit weer voor elkaar gekregen. Net zoals bij zijn rivaal Demirtas heeft gedaan. Iedereen die hij als bedreiging ziet geeft hij een enkeltje de gevangenis.

1 like

vind dat ontplofte aquarium in berlijn echt heel grappig

rip visjes though :frowning:

5 likes

1500 vissen dood en een enorme ravage in het hotel en omgeving grappig vinden??:thinking:

25 likes

Rutte heeft net namens de Nederlandse regering excuses aangeboden voor het slavernijverleden, ondanks de kritiek op deze datum.
Wat vonden jullie van de toespraak?

1 like

Ja ik vond het ook een verrassend goede toespraak eigenlijk. Ben ook heel benieuwd of de excuses geaccepteerd worden.

1 like

Ik heb hetzelfde, ik was ook positief verrast en ook gewoon wel een historisch moment. Ook als je weet dat zoveel mensen in Nederland het sowieso onzin vinden.
Maar ik vind het niet mijn plek verder om wel of niet te zeggen dat deze manier op zijn plaats was. Ik ben blij dat ze wel veel aandacht hebben voor het vervolg hiervan en absoluut niet hiermee klaar.

4 likes

ik kan wel humor zien in het hubris er van ja, waarom zou je ook zo aquarium willen en er dan nog een lift door

4 likes

Ik ben benieuwd hoe dat hier in Nederland gaat.

2 likes

Heb het idee dat de toespraak overal verrassend goed wordt ontvangen. Vond het zelf ook onverwachts vergaand uitgesproken. Het Sranantongo was bijzonder😅. Maar de vraag blijft: wat nu

Mijn stiekeme hoop is dat de koning op 1 juli excuses maakt.

7 likes

Ik heb een paniekaanval

16 likes

Anders ik wel, sjongejonge.

Ik ben verrast dat de reacties wereldwijd overwegend positief lijken te zijn. In een fragment zag ik dat iedereen er stil van werd en dat zelfs demonstranten even niets meer wisten uit te brengen. Als dat echt zo is, vind ik dat wel onverwachts. Er was zo veel om te doen en schijnbaar is het toch gelukt de juiste snaar te raken. Misschien ook wel omdat 1 juli in het vooruitzicht ligt en er gezegd zou zijn dat de koning dan een toespraak doet. Ik denk dat men ook dan excuses verwacht.

Ik vond het atypisch Rutte om reflectie te tonen en zo sterk uit te spreken ‘ik had het mis’, ‘ik dacht niet dat het zin had, maar toch wel’, ‘hoe konden we dit betekenisvol doen’ etc. Dit staat echt haaks op de ontkennende, geen actieve herinnering hebbende Rutte die we doorgaans zien in de media. Juist daardoor was ikzelf ook heel erg gefocust op de oprechtheid, zo van ‘meent hij nou echt wat hij zegt?’. In dat opzicht ben ik zelf niet overtuigd. Ik vraag me af of hij dit diep van binnen echt zo voelt nu, of de reflectie echt heeft plaatsgevonden of alleen bij de tekstschrijver die er een mooi en betekenisvol verhaal van wilde maken.

Maar goed, dan komen we weer terug bij het begin van mijn verhaal. De reacties lijken overwegend positief en dan doet het er in veel mindere mate toe wat ik ervan vind.

4 likes

Ik denk dat je dit ook los moet trekken van de persoon Rutte, nu kunnen we ons daarop focussen maar iemand zei terecht: deze tekst gaat de geschiedenisboeken in. Ook als Rutte en het hele kabinet nog maar een voetnoot zijn.

17 likes