Joh als je geen dode biggen wil zien dan moet je ook geen artikel aanklikken over dode biggen. Is toch logisch dat er hoogstwaarschijnlijk een foto bijstaat, net zoals bij elk artikel een foto staat.
Blijkbaar niet, anders had ik t niet gezegd.
Omdat Vaiana erboven nog zegt dat ze de foto niet zal delen, ging ik er niet vanuit dat het in het artikel eronder wel zou staan. Had 't niet per se hoeven zien, maar ik was wel benieuwd naar de uitleg.
Niet elke kleine moeite is die kleine moeite waard. Dus dat argument is al heel snel foetsie weg.
Mān vader roept ook constant hoe erg hij het vindt hij hij niks meer kan zeggen. Bijvoorbeeld dat hij geen ⦠Marokkaan mag zeggen over een melding van een overlast⦠waar zān Marokkaanse collega dus bij staat.
Mijn antwoord was ook de kleinste viool ter wereld. Als je dat in de zorg doet lig je er heel snel uit. Godzijdank zijn er eindelijk consequenties.
Jep. Beide ouders en mān broer, al is mān moeder nu met pensioen.
In een racistisch app groepje ja. Alleen niet in Rotterdam. Daarvan heb ik ook gezegd dat als het bekend wordt wat er gezegd wordt in die app ze ook ontslagen gaan worden. ![]()
Die agenten in Rotterdam zijn niet eens ontslagen toch?
Ik herken het wel van mijn vader, ik heb onlangs een gesprek met hem geprobeerd te voeren maar ik krijg dan al snel dat hij in een slachtofferrol schiet en mij verwijt dat ik niets mag en kan zeggen want ik weet niets van zijn werk
Voor een deel van de samenleving.
Kali always spittin ![]()
![]()
Het verschil niet willen zien tussen misbruik van het geweldsmonopolie en geweld vanuit de burger tegenover hulpverleners is echt clownerij. Precies de reden waarom dat acab-sfeertje toch wel nodig is.
Ik heb er ook dus familie bij zitten maar alsnog vind ik het gewoon een ziekelijke cultuur, als ergens racisme heel erg naar voren komt is het wel bij de politie. Je kan natuurlijk ook indenken dat er uitzonderingen zijn maar toch niet ontkennen dat er echt verandering moet komen.
Maar snap je echt niet waarom die houding er is?
Nou eerlijk is eerlijk, er rommelt genoeg bij de politie maar nu scheren jullie het ook allemaal over 1 kam, dat is niet fair en heel makkelijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat @anon3219017 trots op haar familieleden kan zijn die zichzelf dag in dag uit (met alle riscoās van dien) inzetten voor iedereens veiligheidheid hier.
Zij doet verder geen uitspraken over hoe het instituut functioneert, alleen dat zij trots is op deze personen in kwestie. En weetje; als dat goede politie agenten zijn dan snap ik ook dat zij een tegengeluid wil laten horen. Dat zij trots op bepaalde individuen betekent niet automatisch dat zij niet kritisch is naar het algemene functioneren van de politie.
Ik vind het ergens ook wel goed wat @anon3219017 doet, want soms vergeten mensen ook dat politieagenten ook maar mensen zijn & dat er - ondanks de rotzakken - ook genoeg capabele goede dappere agenten rondlopen
Het punt was dat het ongepast is om dat te noemen na zoān bericht van @kali. Want ja natuurlijk weten we allemaal dat er heus individuen zijn die hun best doen (hoewel, if youāre not part of the solutionā¦) maar daar gaat het nu niet om. Punt uit. Het heeft totaal nul zin om dat te noemen want daar gaat het niet over en het leidt af van het probleem dat er wel is. Wat is hier zo onduidelijk aan? Precies als wanneer het over seksueel geweld gaat en mensen zeggen ānot all menā. NOU EN. Het probleem is er wel en we kunnen dat niet gaan negeren omdat het toevallig niet over ALLE mannen of ALLE agenten gaat. Je kan ook gewoon proberen je niet aangesproken te voelen als je denkt dat het niet over jou of je familieleden gaat.
Het js een nieuws, actualiteit en politiek topic, geen shoutout naar de fam? Als het nieuws is dat de politiechef zich beklaagd over cancelcultuur: en dit een de chef van een corps dat de afgelopen jaren meermaals ernstige incidenten heeft gehad Ʃn daar niet op gehandeld heeft en zijn klokkenluider (Fatima Aboulouafa) vermorzeld heeft. Dan is je bijdrage aan die discussie toch niet: ik ben zo trots op mijn familie?
Alsof critici van de politie niet net zo goed familie bij de politie hebben. Individueel gezien prima trots op ze, maar ze werken bij een instituut (en legitimeren daar) waar racisme en discriminatie hoogtij viert en gelogen mag worden in processen verbaal, terwijl ze legaal geweld mogen gebruiken. Dat is een doodenge combinatie.
@anon3219017 stellen dat de politie zelf een rol speelt in rellen is geen āverwijtā, maar iets wat in elk onderzoek naar rellen terug komt. Dat kun je āonbegrijpelijkā vinden, maar volgens mij is het enkel onbegrijpelijk als je dus weinig meekrijgt van de dynamiek tussen de politie en burgers die wat minder op jou lijken. Je kunt wel willen dat er nooit meer een agent wordt belaagd, maar newsflash: die situatie bestaat niet. Wat precies de reden is dat we die mensen vervolgens opsporen en bestraffen (waarbij de persoonlijke gevolgen voor daders terecht groot kunnen zijn) en er maatschappelijk veel aandacht is voor geweld tegen hulpverleners. Precies datgeen waar je niet op kunt rekenen als de politie onterecht geweld op jou loslaat.
Misschien moeten we opsplitsen. Een Nieuwstopic voor de mensen Ć la Fred Westerbeke en een voor de mensen die na het lezen een wenkbrauw optrekken. Denk dat iedereen daar tevreden mee is.
daar is de klassieke duim
Het enige wat je namelijk dwars zit is dat je mening heen meerderheidsmening is in dit topic, verder discussieert iedereen hier voor zo ver ik lees respectvol met je. Er is alle ruimte voor je mening, mensen zijn het alleen niet met je eens en geven aan waarom?
Ik heb een andere mening dan Fred Westerbeke? Dat moge toch duidelijk zijn in deze discussie? Verder zeg ik niks over dat het hier altijd respectvol is. Enkel dat ik je post niet helemaal begrijp vanuit deze discussie omdat je je dus eigenlijk beklaagd over dat mensen het niet met je eens zijn? Dan zeg ik: misschien moeten we opsplitsen, kun je discussiƫren met mensen die het wel met je eens zijn, maar dat is dan ook een probleem.