Weet je: jij hebt jouw analyse van de situatie. De mijne: er zijn veel forummers die vanuit onderbuik en gevoelens steeds discussies in willen vliegen die langs de lijn van inhoud verlopen. Vervolgens komen er reacties van mensen die het daarmee oneens zijn; dat zijn er vaak veel (anderzijds: dat gebeurt ook bij die forummers als zij een standpunt uiten waar niet iedereen het mee eens is. Ik ben eerdere opstootjes met jou niet vergeten). Voor die eerste groep kun je het nooit goed doen.
Ik verdiep me vaak zat in andere meningen, maar er zijn ook heel veel meningen waar ik het gewoonweg mee oneens blijf. Daarnaast: juist in deze discussie leg ik ook uit dat 1) ik ook familie bij de politie heb. Mijn opa werkt er, mijn moeder is haar carrière daar gestart en na enkele jaren gestopt. 2) dat ik die individuele trots snap 3) waarom die voor mij niet doorslaggevend is. Ik ga precies in op wat je zegt en trek met precies die argumenten een andere conclusie. Je kunt mij echt veel verwijten: felle bewoordingen, scherpe argumentatie, ik moet misschien af en toe de afweging maken of het een forummer is die je war zachter aan moet pakken, maar niet open staan voor een andere mening is daar geen van. Met een mond spreken ook niet, er zijn genoeg veelposters hier waarmee ik meningsverschillen heb. Edit: Meest boeiende vind ik: je hebt in deze discussie zelf niet meer op de inhoud gereageerd enkel op ‘het sfeertje’ maar een anders probleem is nul inlevingsvermogen en niet open staan voor een andere mening. Boeiend
Vind het daarnaast ook grappig dat je het nu hebt over een respectloze sneer, terwijl je mij in een discussie ineens vanalles komt verwijten en een blijkbaar al langlopend probleem met mij oprakelt waar je mij ook gewoon een bericht over had kunnen sturen. But okay.