Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik heb dit interview net ook gelezen en moet wel zeggen dat ik vind dat het een genuanceerder verhaal over haar verteld. Moet zeggen dat dit het enige is dat ik over haar heb gelezen, maar de indruk die ik ervan krijg is ‘bord voor je kop meets cultuur clash meets getraumatiseerde jeugd’. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit haar vrijpleit in haar machtspositie en wil ik ook niets afdoen aan de ervaringen van mensen met haar overigens. Het gaf mij wel een ander beeld over haar dan na het lezen van alleen het eerste artikel.

3 likes

Oh oei is dit die vrouw van die podcast Met zn allen achter de kinderwagen? Daarin vond ik haar wel goed en met dat stuk in mn hoofd geeft het ook wat meer context ofzo (niet om het goed te praten, en heb het artikel ook nog niet gelezen), daarin vertelt ze over haar cultuur en wat daarin verschilt van de Nederlandse.

1 like

Wat is dit nou weer

1 like

Ik heb er niks over langs zien komen (ook in dit topic niet) en vind het nogal shocking. Het leek me dat het linkje voor zich spreekt, maar het begeleidende inzicht hierbij dan alsnog: ik leef onder een steen

2 likes

Racisme topic word het besproken.

3 likes

Uhm. Hebben we al een vogelgriepvaccin?

1 like

ik kijk dus die Russische oud-niuw show maar dit is zo surrealistisch!? echt zo ouderwets en dat Rusland zich op deze manier zo’n superpower voelt.

2 likes

De voorzitter van de Pluimveebond heette Hennie de Haan :smile:

16 likes

Binnenkort nog commentaar van Weird Duk op dit virus en de cirkel is rond.

1 like

Dat stapbudget is zo slecht geïmplementeerd, ongelofelijk

edit: 19 miljoen naar opleidingen tot coach :smiling_face_with_tear:

21 likes

Echt bizar. En de mensen die het geld echt voor zinvolle scholing willen gebruiken vissen vast vaak achter het net gezien de beperkte beschikbaarheid.

21 likes

Twee miljoen naar de online cursus van Madelon Vos. Die vrouw bij Schimmelpenninck in de show

5 likes

Bah bah bah, bevestigt precies het beeld dat ik van de regeling had maar ook het beeld waar mensen vanaf het begin af aan voor waarschuwden?! Deze regeling had nooit op deze manier ingevoerd mogen worden, mensen zijn zo opportunistisch als het maar kan.
edit: en dan die nietszeggende reactie van madelon vos dat het prachtig is dat mensen die het niet kunnen ~bolwerken~ het met STAP nu wel kunnen. Jij bepaalt de prijs grapjas en de vaste lasten van een online cursus die je zonder probleem kunt opschalen zijn echt vrijwel nul
Naja niet erg zinvol om hier op zoek te gaan naar een daadwerkelijke verklaring maar het gebrek aan… empathie? is echt boosmakend

3 likes

Vind het ook wat onnodig om haar uiterlijk erbij te betrekken. Ze doet inhoudelijk meer dan genoeg om kritiek op te hebben

44 likes

Het STAP-budget was toch in het leven geroepen omdat die eerdere regeling aftrekstudiekosten vooral werd gebruikt door hogeropgeleiden? Ik ben nu echt benieuwd of STAP wel ervoor heeft gezorgd dat dit gelijkwaardiger is verdeeld.

1 like

Ik vind dit altijd zo irritant. Dit klopt namelijk wel en alleen mensen die belasting moeten betalen hebben iets aan een aftrekregeling, dus het is per definitie voor mensen met een hoger inkomen. Het is echter ook zo dat iedere regeling ooit gemakkelijker te gebruiken is voor hoger opgeleiden, mensen met een hoger inkomen, etc. omdat zij nu eenmaal vaak meer op de hoogte zijn van welke regelingen mogelijk zijn. Als ze nu eens zorgen dat bepaalde regelingen gemakkelijker toegankelijk zijn voor de mensen die het nodig hebben, in plaats van steeds nieuwe regelingen te bedenken, dan boeken we echt vooruitgang. Het zou niet zo moeilijk moeten zijn toch. De overheid kan ook reclame maken op prime time televisie of facebook en ze kunnen genoeg mensen en instanties (huisartsen, scholen, wijkcentra, etc.) inzetten

9 likes

Please niet nog meer taken naar de huisarts :grimacing:

Verder wel eens, bij een hoger inkomen hebben aftrekposten ook meer effect

3 likes

Nou al hang je er een poster op, bedoel ik. Dat is al beter dan niks.
Ik ben niet echt iemand die altijd ideeën heeft over hoe de overheid het beter moet doen want ik heb van weinig dingen veel verstand, maar basiskennis bijbrengen over belasting en de regelingen die mogelijk zijn vind ik echt een verwaarloosde taak

4 likes

Ze hadden de bibliotheken nooit zo moeten wegbezuinigen. In bibliotheken worden nu heel veel stappen gezet qua meekomen in de maatschappij zoals digitalisering leren aan mensen. Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden daar. Het zou ook helpen als ze minder met vrijwilligers zouden werken gezien het belangrijke werk wat ze doen, namelijk kennis delen.

Het zou ook handig zijn als er weer fysieke afspraken mogelijk zijn oa bij de overheid. Dan bereik je l zoveel meer mensen. Bellen is voor veel een hoge drempel en is vaak ook lang niet zo duidelijk als je de taal niet goed beheerst, moeite hebt met digitale dingen enz.
En meer werken met papier/brieven. En dan vooral met heldere taal.

26 likes

Mijn persoonlijke mening is dat dit niet het geval is. Ik heb het al eens eerder op het forum benoemd. Ik ben afgelopen september gestart met een hbo deeltijd en kon hier geen stapbudget voor aanvragen. Het was/is voor hogescholen erg omslachtig om op de lijst van opleidingen te komen geloof ik (in tegenstelling tot al die coachingsopleidingen…) en de belastingaftrek is afgeschaft. Ik krijg dus niks.
En om me heen hoor ik dus idd verhalen over het stapbudget van mensen die twijfelachtige cursussen gaan doen, terwijl ik een erkende opleiding bij een hogeschool volg en nergens recht op heb. Voelt heel krom.

18 likes