Nieuws, actualiteit en politiek #4

Dit, plus dat jouw mening in NL (helaas) nog steeds bij de grote meerderheid hoort die ruim wordt gerepresenteerd in de politiek (en de media), en dan ga je “hier” ineens Calimero spelen en zielig doen. Ik vind dat ongepast en helemaal in het kader van de nieuwsberichten die de aanleiding waren van de discussie.

@anon3219017

23 likes

Er is precies net zo veel ruimte voor jouw meningen als voor die van eenieder. Of er moest een heel gek technisch mankement zijn.

9 likes

Ik heb vanuit m’n werk regelmatig overleggen of bijeenkomsten met oa agenten, als wijkpartners. En ik vind het zo’n onaangenaam gevoel dat zij daar zitten met een pistool. (en wapenstok, taser)

6 likes

Ik reageer op dit stukje. Want ik denk wel dat de twee elkaar versterken. Een beetje kip en ei verhaal. Burgers voelen zich niet veilig en het geweld tegen agenten neemt toe. En doordat het geweld tegen politie toeneemt, treden politieagenten (individuen en in het systeem (extra wapens etc)) harder op.
Hoewel ik het gevoelsmatig met je eens ben dat geweld tegen burgers door de geweldsmonopolie dragende macht erger is dan andersom (politieagenten hebben inderdaad het hele systeem achter zich staan en de daders worden gewoon vervolgd), denk ik dat je ze niet los van elkaar kan zien. Meer geweld tegen politieagenten zorgt ervoor de politie harder ingrijpt om hun eigen veiligheid te kunnen waarborgen. De veiligheid van de politie en respect voor hun positie als hulpverleners die in opzichten boven burgers staan, is heel belangrijk om de veiligheid van bhrgers te kunnen garanderen. De aantastinf van die positie (gebeurt ook door racistische appgroepen) is een gevaarlijke ontwikkeling.
Oorzaken van deze hele dynamiek zijn natuurlijk racisme maar ook verharding onder jongeren en ongetwijfeld nog meer (heb hier geen onderzoeken naar gelezen). Die oorzaken zouden m.i. aangepakt moeten worden ipv de dynamiek steeds versterken door harder in de grijpen.

3 likes

Maar er wordt niet altijd harder ingegrepen, er wordt selectief hard ingegrepen. Politie spreekt zich zonder enige gêne uit dat ze sympathiseren met bijv de boeren.

26 likes

Dit. Ik denk dat de allereerste stap naar een betere verhouding tussen politie en burger of breder overheid en burger het erkennen van de kritiek is. Want dat is wat zo’n Westerbeke niet doet: erkennen dat de problemen bestaan buiten die paar incidenten die hij noemt en doen alsof de ‘cancelcultuur’ uit het niks komt. Je kunt geweld op geweld blijven stapelen, maar dat gaat sowieso niks oplossen als je het gezag niet meer erkent wordt. De politie heeft de sleutel naar een veiligere werkomgeving zelf in handen. Edit: en ik denk dat de doorsnee diender die op straat de klappen vangt daarin ook slachtoffer is van de incompetentie van hogere bazen.

19 likes

Echt verschrikkelijk, maar sorry dit stukje ook, stel je even voor dat je moet buikdansen op je werk :smiling_face_with_tear:

(…) Dat Darmoni de wekelijkse vergadering op maandagochtend standaard begon met buikdansen – iets waarover ze zelf in interviews heeft verteld – werd door de voormalige werknemers eveneens als ongepast ervaren. ‘We moesten allemaal meedoen met buikdansen’, vertelt Nicky, die net als de twee andere oud-medewerkers uit angst voor represailles alleen met een gefingeerde naam in de krant wil. ‘Dat vonden de meesten van ons verschrikkelijk. Soms drukte Kaouthar bij het dansen haar borsten of billen tegen je aan. Als iemand iets van haar gedrag zei, lachte ze je vierkant uit.’

11 likes

Er waren bij haar aanstelling echt al zulke bizarre interviews met haar dat ik me afvraag hoe het die raad ontgaan is

5 likes

Naar hè,
Dit ook:

In maart van dit jaar vertelde ze in een interview met Volkskrant Magazine over haar neiging om vrouwelijke werknemers te omhelzen: ‘Ook voor de pandemie uitbrak werd ik soms gewaarschuwd: pas op met aanraken, het is grensoverschrijdend gedrag. Sommige vrouwen bij Atria vonden het in het begin een beetje eng, maar daarna vonden ze het heerlijk.’

Goh heerlijk ja? :cry: de moed zakt je toch in de schoenen als het er op zo’n plek zo aan toegaat…

7 likes

Ik heb dit interview net ook gelezen en moet wel zeggen dat ik vind dat het een genuanceerder verhaal over haar verteld. Moet zeggen dat dit het enige is dat ik over haar heb gelezen, maar de indruk die ik ervan krijg is ‘bord voor je kop meets cultuur clash meets getraumatiseerde jeugd’. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit haar vrijpleit in haar machtspositie en wil ik ook niets afdoen aan de ervaringen van mensen met haar overigens. Het gaf mij wel een ander beeld over haar dan na het lezen van alleen het eerste artikel.

3 likes

Oh oei is dit die vrouw van die podcast Met zn allen achter de kinderwagen? Daarin vond ik haar wel goed en met dat stuk in mn hoofd geeft het ook wat meer context ofzo (niet om het goed te praten, en heb het artikel ook nog niet gelezen), daarin vertelt ze over haar cultuur en wat daarin verschilt van de Nederlandse.

1 like

Wat is dit nou weer

1 like

Ik heb er niks over langs zien komen (ook in dit topic niet) en vind het nogal shocking. Het leek me dat het linkje voor zich spreekt, maar het begeleidende inzicht hierbij dan alsnog: ik leef onder een steen

2 likes

Racisme topic word het besproken.

3 likes

Uhm. Hebben we al een vogelgriepvaccin?

1 like

ik kijk dus die Russische oud-niuw show maar dit is zo surrealistisch!? echt zo ouderwets en dat Rusland zich op deze manier zo’n superpower voelt.

2 likes

De voorzitter van de Pluimveebond heette Hennie de Haan :smile:

16 likes

Binnenkort nog commentaar van Weird Duk op dit virus en de cirkel is rond.

1 like

Dat stapbudget is zo slecht geïmplementeerd, ongelofelijk

edit: 19 miljoen naar opleidingen tot coach :smiling_face_with_tear:

21 likes

Echt bizar. En de mensen die het geld echt voor zinvolle scholing willen gebruiken vissen vast vaak achter het net gezien de beperkte beschikbaarheid.

21 likes