Ik juich het verder ook alleen maar toe dat er een jonge vrouw zo’n rol krijgt, en ik geloof je direct als je zegt dat ze heel leuk is.
Hahaha nee dat is waar maar ik voelde me wel een beetje een sukkel dat ik dit niet eerder bedacht had.
Maar geloof inderdaad echt niet dat mensen in medialand ook zo traag van begrip zijn
Vind wel echt dat het af doet aan haar geloofwaardigheid (niet per se de column, wel een langer patroon van gebrek aan zelfkritiek)
Nou ja het meest recente wapenfeit op haar Wikipedia-pagina is er toch wel een van groots nationaal belang hoor
Helaas heeft dat vrij weinig uitgehaald
Alsof er een soort uitsmijter ids staat te controleren buiten een vrouwentoilet mannen die kwaad willen doen dat toch wel, lukt ze nu ook
Fijn, transfobisch begaan zijn met onze veiligheid. No thank you.
Een vriendin van mij geeft voorlichting hierover op scholen, in gevangenissen, klinieken en bij de overheid en zij zegt dat dit op al deze plekken nog altijd een veelgehoord argument is om deze plekken niet inclusief, of zelfs veilig, te maken voor trans personen. Hopelijk laten meer mensen door dit nieuws tegenargumenten/tegengeluid horen
*In Nederland, overigens
Dat incel ventje bij Op1 die kwam praten over Andrew Tate was echt een nieuw dieptepunt
Ja, true, al zijn het in het voorbeeld dat ik noemde dus ook opvallend veel ‘keurige’ ‘goedbedoelende’ mensen die met dat rot’argument’ op de proppen komen. Mensen waarvan je het niet echt verwacht zoals jonge docenten of psychologen e.d. Ik denk dat ze het durven zeggen omdat het zo ‘begaan’ klinkt
En daar maken dezelfde mannen die dit opvoeren zich bovendien anders zelden druk om. Zo hatelijk om de zgn. zwakke positie van vrouwen te gebruiken voor zo’n non-argument. En ontzettend lelijke Brits powerplay op zo’n kwetsbaar onderwerp. Zou me nu zeker onafhankelijk willen verklaren als ik een Schot was.
Was dit nou echt de beste foto die ze konden kiezen?
TERF island
Maar de bedrijven zijn ook niet het doel van dit soort acties? Die richten zich uiteindelijk op de eigen onderwijsinstelling en hoe die zich opstelt. Exxon mobile zal inderdaad wel op de grond rollen van het lachen met hoe we de klimaatcrisis negeren in de wereld terwijl het geld bij hen binnenstroomt, maar lijkt me niet relevant?
En hoe bedoel je dat dit protest van studenten komt die niks met die studierichtingen te maken hebben? Dat is in mijn ervaring namelijk niet per se waar.
Ik vraag me bij zulke situaties af hoe het mogelijk is dat dit kan gebeuren als er gewerkt wordt met kinderen en, als het goed is, een medewerker nooit alleen op een groep staat (toch? ik heb geen kinderen dus weet niet hoe het gaat op een kinderopvang, maar dat lijkt me logisch). Ik geef de organisatie niet de schuld hoor, maar dat dit soort dingen toch nog mogelijk lijken te zijn (laatst ook die filmpjes op een opvang in Amerika waar die kinderen bang werden gemaakt).
Serieus, hoe bedenkt iemand van zo’n leeftijd nou dat dit oké is ook.
Kan me voorstellen dat je met die tekorten van medewerkers soms niet anders kan
Een medewerker mag alleen op de groep staan, een stagiair niet. Het is wel belangrijk dat er ten allen tijde meegekeken en/of geluisterd kan worden wat de medewerker doet (het vierogenprincipe), volgens mij vooral na dat voorval bij het Hofnarretje in Amsterdam.
Dus ja, daar is wel wat misgegaan denk ik, want dit had niet kunnen gebeuren als de stagiaire nooit alleen met de kinderen was geweest.
Ik denk dat jongeren op die leeftijd wel eens vaker domme inschattingsfouten maken en dat (leren wat wel en niet kan) is precies de reden dat je op die eerste stages doorgaans onder supervisie staat, begeleiding hebt vanuit je opleiding. De ene student heeft talent en voelt het allemaal vrij natuurlijk aan. Er is ook altijd een groep die echt nog veel moet leren.
Vind het daarom ook wat dommig dat het nu zo’n rel wordt, want zoals in het artikel al staat; student heeft spijt en krijgt terecht forse consequenties, ze werkt mee aan het onderzoek. Niemand heeft baat bij het opblazen.
Ja dat klopt inderdaad, wat dat betreft ook goed dat zo’n organisatie dergelijke reacties over deze student geeft op alle hectiek
Hopelijk weer stof tot nadenken of zelfs gespreksstof op opleidingen voor alle huidige studenten. Want dit zijn ook de gevaren van het gebruik van social media waar niet iedereen bij stilstaat, zeker nietop die leeftijd.Volgens mij zit het hem niet alleen in het filmen an sich, maar de stap om het vervolgens op TikTok te gooien.
Ja en er staat ook duidelijk dat het geen zedenzaak is, terwijl op social media mensen dat blijven zeggen.