Je hebt gelijk. Ben benieuwd of dit nieuwsbericht straks weer een stille dood sterft of dat iemand in Den Haag het nog ergens inbrengt hoewel met de huidige mensen in de tweede kamer zal dat hoe dan ook wel een stille dood sterven
Dit herinnert me eraan dat ik laatst een volwassen Nederlander sprak die niet wist wie Anne Frank was. Ik noemde het dagboek en dat kende ze niet. En de hele figuur ook niet.
Ik was baffled maar dit zal niet de enige zijn. Hoe veel Nederlandse volwassenen zouden niet weten wie Anne Frank was?
Ooooh ja. Oeps
Wow wat dit was ik vergeten
Wow
Oh god dat was er ook nog, cry cry cry
Bij mij op school leek het soms alsof er niks anders vreselijks vernietigends was gebeurd dan de holocaust zoveel aandacht ging er naar toe. Vond ik dan. Misschien is het per school en opleiding verschillend?
Maar idd lang niet alles zal je onthouden. Ik heb een heel boek over de habsburgse tijd doorgewerkt en weet amper nog wat. Net zoals een heel boek over Amerika plus examen waar ik ook niet alles meer van weet.
Was Anne frank niet een Groupie van Justin BieberâŠ
Ze was haar tijd ver vooruit
Vind zoiets echt ongelooflijk. WHY?? Maar het komt allemaal door de islamisering!!! (Geert Wilders achterlijke reactie op dit onderzoek )
Is iedereen niet een Belieber?
nee want hij is duidelijk geen communist! Justin Bieber verkoopt muziekrechten voor 200 miljoen dollar | De Standaard
Mijn Nigeriaanse moeder die haar basisschool niet heeft afgemaakt wist zelfs wie Anne Frank was. Hoe erg heeft deze persoon wel niet niet opgelet op school?
Ik denk eerlijk gezegd dat als je Anne Frank niet kent dit enkel een geval kan zij n van et niet willen kennen of juist ontkennen. En anders stel ik me echt vragen hoe je op andere vlakken kan functioneren qua algemeen bewustzijn als je zelfs dat niet mee hebt gekregen op eender welk stadium van je leven.
Daar heb je deels gelijk in, ik bekijk het zelf als iemand die geschiedenis in het algemeen altijd heel leuk vond en er langs veel opzoekwerk over deed (en nog steeds doe). Maar zoals je zelf aanhaalt met je voorbeeld over hoe de slavernij onderwezen wordt als een glorievolle periode van de âGouden Eeuwâ is toch net zo goed van toepassing op iets van bijna âbanaleâ kennis over wie Anne Frank was en waarom ze zo âbekendâ is geworden. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de moeite of interesse heeft gehad om het boek te lezen, maar dat is iets anders dan beweren dat je nog nooit van mevrouw Frank hebt gehoord of zeggen dat âhet achterhuisâ gewoon niets zegt. En dan vind ik van mezelf het wel geoorloofd om te stellen dat ik me ook de vraag stel hoe zo een persoon zich bijvoorbeeld in het verkeer zou kunnen begeven als je zelfs de meest basale kennis of voorbeelden over de recentere geschiedenis niet kan plaatsen. Het is niet dat dit gaat over een meer specifiek niche detail als hoe Albert Speer zijn visie van totalitarisme heeft vertaald naar Nazi architectuur of hoe Riefenstahlâs Olympia als propagandafilm eigenlijk een revolutie was voor de filmwereld.
âIsraelâ heeft vandaag 9 Palestijnen vermoord. Sinds het begin van het nieuwe jaar zijn er al 29 Palestijnen vermoord (ja meer doden dan dagen). En dit nieuwsbericht kan alleen maar weer de âterroristische organisatiesâ en aanslagen belichten aan de Palestijnse kant. Met deze logica is het verzet van OekraĂŻne ook terroristisch toch? Maar nee, die hemelen we alleen maar op. Kan hier zo boos om worden.
Ja eens! Ik ben normaal echt niet van het commentaar leveren op de âmainstream mediaâ, maar ik vind dat ze over IsraĂ«l en Palestina echt vrijwel altijd veel te eenzijdig berichten.
Ik snap niet zo goed wat er mis is met dit nieuwsartikel. Ze geven toch alleen aan hoe het berricht wordt in Israël en ze hebben het toch ook over bezet gebied.
Het is zeker al een stuk minder eenzijdig dan hoe dit normaal wordt gebracht. Maar ik vind het persoonlijk al ongepast om de zgn terroristische groepen en aanslagen te benoemen. Alsof dat redenen zijn voor Israel om te doen wat ze doen. Russische media noemt het OekraĂŻense verzet waarschijnlijk ook terroristisch oid en dat neemt het Nederlandse nieuws ook niet over toch?
Heh ik vind dit zoân rare zaak. Wanneer je een spiraal laat plaatsen dan weet je toch dat dit niet 100% beschermd? En ze heeft er ook nog zelf voor gekozen om het kind niet weg te laten halen. Hoe kan je dan het ziekenhuis hiervoor aanklagen. Ben echt benieuwd wat er uit deze zaak gaat komen.
Maar is dit als oud-werknemer of als patient? Snap er geen klap van en het klinkt allemaal heel onlogisch