Nieuws, actualiteit en politiek #4

Was Anne frank niet een Groupie van Justin Bieber…

11 likes

Ze was haar tijd ver vooruit

3 likes

Vind zoiets echt ongelooflijk. WHY?? Maar het komt allemaal door de islamisering!!! (Geert Wilders achterlijke reactie op dit onderzoek :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:)

2 likes

Is iedereen niet een Belieber?

3 likes

nee want hij is duidelijk geen communist! Justin Bieber verkoopt muziekrechten voor 200 miljoen dollar | De Standaard

1 like

Mijn Nigeriaanse moeder die haar basisschool niet heeft afgemaakt wist zelfs wie Anne Frank was. Hoe erg heeft deze persoon wel niet niet opgelet op school?

6 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat als je Anne Frank niet kent dit enkel een geval kan zij n van et niet willen kennen of juist ontkennen. En anders stel ik me echt vragen hoe je op andere vlakken kan functioneren qua algemeen bewustzijn als je zelfs dat niet mee hebt gekregen op eender welk stadium van je leven.

6 likes

Daar heb je deels gelijk in, ik bekijk het zelf als iemand die geschiedenis in het algemeen altijd heel leuk vond en er langs veel opzoekwerk over deed (en nog steeds doe). Maar zoals je zelf aanhaalt met je voorbeeld over hoe de slavernij onderwezen wordt als een glorievolle periode van de ‘Gouden Eeuw’ is toch net zo goed van toepassing op iets van bijna ‘banale’ kennis over wie Anne Frank was en waarom ze zo ‘bekend’ is geworden. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de moeite of interesse heeft gehad om het boek te lezen, maar dat is iets anders dan beweren dat je nog nooit van mevrouw Frank hebt gehoord of zeggen dat ‘het achterhuis’ gewoon niets zegt. En dan vind ik van mezelf het wel geoorloofd om te stellen dat ik me ook de vraag stel hoe zo een persoon zich bijvoorbeeld in het verkeer zou kunnen begeven als je zelfs de meest basale kennis of voorbeelden over de recentere geschiedenis niet kan plaatsen. Het is niet dat dit gaat over een meer specifiek niche detail als hoe Albert Speer zijn visie van totalitarisme heeft vertaald naar Nazi architectuur of hoe Riefenstahl’s Olympia als propagandafilm eigenlijk een revolutie was voor de filmwereld.

4 likes

‘Israel‘ heeft vandaag 9 Palestijnen vermoord. Sinds het begin van het nieuwe jaar zijn er al 29 Palestijnen vermoord (ja meer doden dan dagen). En dit nieuwsbericht kan alleen maar weer de ‘terroristische organisaties’ en aanslagen belichten aan de Palestijnse kant. Met deze logica is het verzet van Oekraïne ook terroristisch toch? Maar nee, die hemelen we alleen maar op. Kan hier zo boos om worden.

17 likes

Ja eens! Ik ben normaal echt niet van het commentaar leveren op de ‘mainstream media’, maar ik vind dat ze over Israël en Palestina echt vrijwel altijd veel te eenzijdig berichten.

7 likes

Ik snap niet zo goed wat er mis is met dit nieuwsartikel. Ze geven toch alleen aan hoe het berricht wordt in Israël en ze hebben het toch ook over bezet gebied.

1 like

Het is zeker al een stuk minder eenzijdig dan hoe dit normaal wordt gebracht. Maar ik vind het persoonlijk al ongepast om de zgn terroristische groepen en aanslagen te benoemen. Alsof dat redenen zijn voor Israel om te doen wat ze doen. Russische media noemt het Oekraïense verzet waarschijnlijk ook terroristisch oid en dat neemt het Nederlandse nieuws ook niet over toch?

4 likes

Heh ik vind dit zo’n rare zaak. Wanneer je een spiraal laat plaatsen dan weet je toch dat dit niet 100% beschermd? En ze heeft er ook nog zelf voor gekozen om het kind niet weg te laten halen. Hoe kan je dan het ziekenhuis hiervoor aanklagen. Ben echt benieuwd wat er uit deze zaak gaat komen.

3 likes

Maar is dit als oud-werknemer of als patient? Snap er geen klap van en het klinkt allemaal heel onlogisch

4 likes

Wat een vaag artikel zeg, lijkt meer een opstapeling van gebeurtenissen dan alleen die zwangerschap.

1 like

Dat is voor mij ook niet helemaal duidelijk. Ik denk als patient? Maar waarschijnlijk zitten er inderdaad wel meer redenen achter door een opstapeling van alles.

2 likes

ik vind het ook heel eenzijdig en onsamenhangend overkomen uit het perspectief van de vrouw terwijl het tussen de lijnen door leest dat ze al in twee andere ziekenhuizen problemen heeft gehad en in het volgende ziekenhuis een heel strikt plan van aanpak kreeg voorgeschoteld.
Ze vermelden ook heel kort dat ze al een vergoeding heeft gehad voor het feit dat ze zwanger is geworden desondanks het spiraaltje.

Ik ben geen legaal expert maar het klinkt als een persoon die graag blijft procederen om haar gelijk te halen en schuwt hier geen middelen voor.

5 likes

Ja maar dan zou je als ziekenhuis toch ook een provisie in je overeenkomst zetten dat er niet meer verder geprocedeerd mag worden? Of ben ik nu te amerikaans?

Heb deze ook al meerdere keren voorbij zien komen en ben héél benieuwd. Ga de uitkomst wel op linkedin zien gok ik zo

1 like

Ik zit me ook te verbazen rondom de hele gang van zaken met de aangekondigde snelwegblokkade door Extinction Rebellion. Het lijkt nu doorgang te vinden, terwijl tegelijkertijd de aanhoudingen voor het oproepen daartoe blijven staan. Het optreden van het OM lijkt een averechts effect te hebben gehad. Ben benieuwd hoe het morgen zal uitpakken en wat daar dan weer de reacties op zullen zijn.

5 likes