Heb opgezocht wie haar advocaat is en die ben ik werkgerelateerd wel eens tegen gekomen, vond ik niet heel sterk dus ben benieuwd en nieuwsgierig naar het hele verhaal…
Het kan toch best dat iemand het niet ziet zitten om een abortus te ondergaan, ondanks dat ze absoluut wel die zwangerschap wilde vermijden? Ik vind het een beetje je makkelijk om te zeggen: dan had je maar abortus moeten doen. Dat is niet voor iedereen iets dat je zomaar doet. Een verkeerd geplaatste spiraal door een fout valt ook niet per se binnen de te verwachten foutenmarge.
Ik las hierover in een ander artikel overigens dat het wel complexer was dan dat, spiraal was verkeerd gezet en die vrouw moest achteraf ook nog een operatie ondergaan om die te laten verwijderen
Ook moest de vrouw een riskante operatie ondergaan om het spiraaltje uit de buikholte te verwijderen, wat tot grote onzekerheid en extra ziekteverlof leidde.
Je weet aan de hand van dit artikel nog altijd helemaal niks natuurlijk, maar ik lees tussen de lijnen door duidelijk iets anders dan velen hier.
Nou ja, ze heeft twee keer met haar opleiding tot chirurg moeten stoppen en dat is zeer zeldzaam. Ik betwijfel of ze zonder deze spiraal situatie chirurg was geworden.
Ja ik ken die setting verder helemaal niet. Las alleen dat ze over die eerste keer (deels) gelijk kreeg.
ik wil hier als zure kantoortrut ook nog aan toe voegen dat ik sneu vind klinken dat je als veertigjarige vrouw nog spreekt over je kinderdroom chirurg worden
Nja het is toch haar eigen keuze om het te houden? Dan vind ik niet dat je dat het ziekenhuis kan verwijten. Tuurlijk wil niet iedereen een abortus ondergaan, maar dat is een keuze die je zelf maakt op het moment dat het gebeurd en dan niet verwijtbaar aan het ziekenhuis. Ik weet niet of het spiraaltje goed geplaatst was of niet, maar al zit een spiraaltje goed is er alsnog geen garantie dat je niet zwanger word.
Edit: lees nu je deel over de spiraal die verwijderd moest worden pas.
Bijzonder deze actie. Ga je lekker richten op extreemrechts, o nee die stemmen wil je juist hiermee krijgen
Nee hoor is hier ook heel gebruikelijk, dan noem je het een afspraak “tegen algehele en finale kwijting”, idd na betaling punt achter en klaar
De verkiezingen beginnen weer dus dan moet er weer worden uitgehaald. Ik vind de commentaar van de NOS politiek verslaggever treffend:
Politiek verslaggever Xander van der Wulp:
"Rutte zoekt duidelijk de strijd op met het blok van de PvdA en GL. Die partijen willen samen graag de grootste worden in de Eerste Kamer. Kennelijk ziet de VVD ze als een serieuze tegenstander. Het heeft voor de partij al meerdere keren goed uitgepakt om van verkiezingen een tweestrijd te maken.
Of dat nu gaat lukken is maar zeer de vraag, want de ‘uithaal’ van de VVD richting de partijen op links komt niet heel geloofwaardig over. Het kabinet van Rutte is nu vaak afhankelijk van de PvdA en GroenLinks en doet ook zaken met die partijen.
Rutte probeert op deze wijze ook partijen rechts van hem, BBB en JA21, de wind uit de zeilen te nemen. Door een tweestrijd met links, waar zijn kiezers toch niet zitten, probeert Rutte de aandacht weg te halen bij de rechtse concurrentie."
Ben ook het argument van Rutte zat om op de VVD te stemmen. Stem op ons, want je weet dat je niks aan ons hebt. Maar dat is wel vertrouwd en je weet niet hoe andere partijen je gaat naaien. Onze naaistreken ken je nu wel onderhand.
benieuwd naar het verkiezingsprogramma, ik vind die basis wel sterk (‘Het uitgangspunt is dat mens en planeet worden uitgebuit. En dat die twee verweven zijn met elkaar.’)
Ik word hier zo dood moe van he… Ik gun de werknemers alles en snap dat ze staken maar ik moet sinds oktober dagelijks met de bus naar werk en dit is de 4de of 5de staking in die tijd. Reizigers zijn elke keer de dupe en de mensen die er over gaan boeit het duidelijk geen zak want dat deed het de vorige 5 keer ook niet.
Geen haat op de buschauffeurs, haat op de mensen die hen niet fatsoenlijk betalen terwijl dat wel kan van de prijzen die reizigers moeten betalen voor zo’n kaartje lijkt me.
Stop je frustratie in een boze mail naar de Vereniging van Werkgevers in het Openbaar Vervoer. Wie weet helpt het.
Goede idee, wist niet dat dat bestond, maar zal er eens een mailtje aan wagen binnenkort.
Hoezo is dit niet al strafbaar!?
Als ze nou eens eerst beter gaan vastleggen dat seksuele handelingen zonder instemming van de andere persoon verboden zijn, dan kunnen ze tegelijk daarin opnemen dat onder ‘andere persoon’ ook overleden personen vallen
Another fun day at the office in de bio-industrie
Wat een knap staaltje zoekwerk.
Heb een aantal maanden onze politiek semi-genegeerd. Stuit nu op deze motie en mijn bloed borrelt langzaam maar zeker weer.
Om te voorkomen dat ik voor mijn beurt praat: wat zijn goede redenen om tegen deze motie te stemmen?
Ik vind het altijd wel tricky om alleen zo’n motie met de voor- en tegenstemmers te droppen (niet jij, maar de poster op Twitter, in dit geval Azarkan). Want je weet niet wat er precies in de motie staat en wat de argumenten zijn geweest om voor of tegen te stemmen.
Nee precies. Laatst was hierover ook een interessant twitter draadje, maar die kan ik nu even niet vinden.
al zie ik ook twee regeringspartners voorstemmen, dus misschien is dat deze keer niet het geval.