Zo dan, die vergelijking liegt er niet om. Om eerlijk gezegd kon ik de vergelijking Milan - Rome niet echt plaatsen. Maar het idee dat vrijwel heel Nederland en daarbij een groot deel van Duitsland aan gort zou liggen laat juist weinig aan de verbeelding over.
Ik kan me altijd heel druk maken om wat de top van goede doelen in Nederland lijkt op te strijken en daarom heb ik gekeken waar ik beter aan kon doneren dan Giro555. (De leiding van Giro555 werkt onbezoldigd staat op hun website maar Giro555 verspreid hun geld toch weer aan andere organisaties waar de top wel flink uitbetaald krijgt?)
Afijn, ik heb net gekeken en gekozen voor:
Een deel van het geld van ChooseLove komt ook weer uit bij The White Helmets maar ik vond het toch belangrijk om ze apart te steunen omdat het op mij overkomt alsof de hulp in Syrië enorm achterblijft.
Edit: Hierboven gaat het ook over de regering en Erdogan specifiek. NOS heeft daar net een artikel over gepubliceerd. Aannemers worden nu opgepakt en volgens critici is dat een manier van de regering om te laten zien aan het volk dat ze wat doen. Terwijl het juist de regering is die deels verantwoordelijk is voor wat er nu speelt.