Nieuws, actualiteit en politiek #4

Het was ook echt een belachelijk randstedelijk idee om alles te centreren op 25 km van elkaar. Wat denk je dan

Edit: hoe is het verdomme mogelijk dat een voormalig bestuursvoorzitter van een ziekenhuis nu als minister zijn oude ziekenhuis kiest? Hoe is hier geen sprake van belangenverstrengeling?

18 likes

Ja dit vind ik ook onbegrijpelijk. Maar ik werk ook in 1 van de ziekenhuizen waar het weg gaat dus er is bij ons sowieso veel discussie over

1 like

Ik werk in het ziekenhuis waar het toch niet weggaat dus hier is ook veel discussie geweest!

1 like

Helaas worden alleen maar de aannemers, ingenieurs etc opgepakt… je zou je toch eens moeten afvragen van wie zij een akkoord hebben gekregen en wie heeft gefaald in toezicht…

Veel sterkte met jullie verlies💔

Ik vraag me af hoe het volk er ooit bovenop komt…

2 likes

Je update aan het einde… Niet te bevatten, wat gaan jullie nu doen? In de media las ik een verhaal over iemand die meteen in de auto was gesprongen, is dat voor jullie een optie? Ik wil jullie heel veel kracht toewensen…

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/studenten-betichten-arts-van-ongepast-gedrag-bij-oefenen-echo-voelde-op-alle-fronten-niet-goed~a50810f5/

De arts zou het maken van een echo in de liesstreek hebben uitgelegd, waarbij de studenten de patiënten waren. Daarbij zou ongevraagd en onaangekondigd het ondergoed hebben opzij geschoven en hen ongepast hebben aangeraakt. Of ze daar direct wat van hadden gezegd, vroeg een van de leden van het medisch tuchtcollege.

Uiteraard wordt meteen weer de schuld bij de vrouw gelegd omdat ze een man niet direct aanspreekt op grensoverschrijdend gedrag :roll_eyes:

14 likes

Fucked up dit!

Ik zag dus laatst ook allemaal tiktoks voorbij komen van vrouwen die voor een niet gynaecologische ingreep naar het ZKH moesten, naar een teaching hospital gaan (ik gók dat dit vast goedkoper is dus legitieme keuze want VS is ridic) en er dan dus tijdens narcose allerlei studenten mogen oefenen met uitstrijkjes, eendenbekken en weet ik wat?!?! Zal vast in de kleine lettertjes staan maar absoluut onacceptabel en overschrijding van alle mogelijke grenzen. Ze werden daar vooraf niet actief over geïnformeerd maar werden wakker met pijn daar beneden of bloed…

4 likes

Ik heb dit een x gehad bij de huisarts in opleiding, was te jong om te beseffen wat er gebeurde. Sindsdien mogen er geen ‘io’s’ meer aan mij komen. Ook bij de teaching hospitals geef ik dit direct aan en er wordt rekening mee gehouden.

5 likes

Als je denkt dat het niet nog erger kan :sob:
Ook allemaal om een zelf gecreëerde niet bestaande crisis op te lossen, word er echt naar van.

3 likes

En dan Denemarken als voorbeeld nemen. Dat beleid is echt vreselijk.

1 like

Ja hier werd ik ook een beetje misselijk van. Stop het maar lekker ver weg. Gadverdamme.

1 like

Zo fijn dat deze update op zo’n grafwerkdag komt

5 likes

Het zijn zulke slechte criminelen, soortvan slapstick

16 likes

En toch ben ik bang dat ze er uiteindelijk mee weg gaan komen. Omdat het ministerie wist dat zij er winst op maakten en dus akkoord waren met deze deal. In hoeverre is het dan strafbaar voor de wet?

3 likes

Mooie beeldredactie ook.

23 likes

Kunnen ze dan niet beschuldigd worden voor valsheid in geschriften?

Ik houd het echt niet droog bij de aflevering van help slachtoffers aardbeving. Wat verschrikkelijk om alles zo achter elkaar te zien en de verhalen te horen. En dat er zoveel Syriers gered hadden kunnen worden als ze de grens open hadden gedaan.

Ik hoor wisselende verhalen over giro555, dat het geld toch niet bij de mensen is gekomen in het verleden. Ik wil iets doneren maar zeker weten dat het daar aankomt.

Je kan doneren aan de white helmets in Syrië!

5 likes

Opnieuw een aardbeving in Turkije/Syrië :pensive:

En niet zo’n kleintje ook