Nieuws, actualiteit en politiek #4

Kunnen ze dan niet beschuldigd worden voor valsheid in geschriften?

Ik houd het echt niet droog bij de aflevering van help slachtoffers aardbeving. Wat verschrikkelijk om alles zo achter elkaar te zien en de verhalen te horen. En dat er zoveel Syriers gered hadden kunnen worden als ze de grens open hadden gedaan.

Ik hoor wisselende verhalen over giro555, dat het geld toch niet bij de mensen is gekomen in het verleden. Ik wil iets doneren maar zeker weten dat het daar aankomt.

Je kan doneren aan de white helmets in Syrië!

5 likes

Opnieuw een aardbeving in Turkije/Syrië :pensive:

En niet zo’n kleintje ook

Ongelooflijk. Hoeveel kunnen de mensen in dit gebied nog verdragen?

Wtf he, ben er echt witheet van. Wat een schoften

1 like

Jaa zag gister ook dat een zon man ergens het woord kreeg. En ook helemaal deed van huuuh zo hebben we het niet bedoelt we wouden gewoon gezellig langs gaan. En dan ook echt zon gezicht van een kleuter die overduidelijk het koekje wel had gestolen.

11 likes

Volgens mij zag ik die op het achtuurjournaal van nos

4 likes

Jij kan dingen zo treffend omschrijven. Dit is echt dat hoofd. Moet lachen om je omschrijving en word er tegelijk agressief van. Zo’n type wil je toch laten stikken in zn koekjes

13 likes

Wat ik zelf raar vind is dat er een weg werd afgesloten, een onaangekondigde demonstratie was, een intimiderende sfeer en de politie totaal niet optrad. Waarom niet? Zijn ze bang of zijn ze het met ze eens?

5 likes

Dit precies. Ik denk ook niet, dat het zin heeft om hard op te treden tegen deze mensen. Dat helpt onze maatschappij niets. Maar het doet echt pijn, als ik denk aan de gevechten die plaatsvinden met klimaatactivisten. Ook al doen zij het erom, want dat levert aandacht op. Maar angst voor deze vorm van demonstraties door het gezag (politie en OM) is heel verdrietig.

8 likes

Presentatie van de parlementaire enquête naar de mijnbouwschade in Groningen. De voorzitter zei net dat er niks boven Groningen gaat. Behalve de winsten van het gasveld voor de overheid en Shell. Dat is zo waar.

Weer heeft de overheid gefaald in ruil voor het maximaliseren van de winst.

10 likes

Hopelijk stemmen minder mensen VVD in maart. Het is een keer genoeg geweest.

5 likes

Maar als ze dan overstappen naar de BBB of JA21 schiet niemand er iets mee op.

12 likes

Klopt :confused: Ben er ook een beetje bang voor.

2 likes

Ik was een paar weken terug op zijn Twitter beland en er kwamen echt veel vragen bij me op. Was deze man vroeger wel “normaal”? Hoe komt hij bij deze ideeën? Hoe is dit voor zijn collega’s en omgeving? Ik heb echt niet de illusie dat niemand die werkzaam is op een universiteit er rare ideeën op na houdt (integendeel). Maar bij hem lijkt er een soort radicale shift geweest te zijn of zo? Zijn Twitter lezen is echt een trip.

Ja of hij wordt nu beloond voor zijn bijzondere uitspraken terwijl dat vroeger niet zo was?

Ja geen idee :woman_shrugging:. Ik kom zelf ook uit die hoek (sociale wetenschappen) en sommige van mijn vroegere professoren hebben zich ook “vaccin kritisch” uitgelaten (niet zo extreem als deze man). Ik schrik er toch van dat mensen die bij uitstek kritisch zouden moeten kunnen denken zo de mist ingaan.

1 like

Vond dit wel ook een goede reactie

8 likes