Ongelooflijk. Hoeveel kunnen de mensen in dit gebied nog verdragen?
Wtf he, ben er echt witheet van. Wat een schoften
Jaa zag gister ook dat een zon man ergens het woord kreeg. En ook helemaal deed van huuuh zo hebben we het niet bedoelt we wouden gewoon gezellig langs gaan. En dan ook echt zon gezicht van een kleuter die overduidelijk het koekje wel had gestolen.
Volgens mij zag ik die op het achtuurjournaal van nos
Jij kan dingen zo treffend omschrijven. Dit is echt dat hoofd. Moet lachen om je omschrijving en word er tegelijk agressief van. Zoân type wil je toch laten stikken in zn koekjes
Ik vraag me wel af wanneer dat rustige reageren van bedreigde politici stopt. Het is niet normaal, misschien moeten we dan ook stoppen met het belonen alsof het wel normaal is. Wacht echt op de eerste politicus die uitstapt, fronst en weer instapt. Spreek je wel weer als je afgekoeld bent
In haar eentje niet nee, maar ze is niet de enige die met dit soort vormen van intimidatie dealt en geduldig in gesprek blijft gaan. Het lijkt voor mij alsof het bijna beloond wordt. Je komt met fakkels of je gaat voor het huis van een minister staan en je krijgt nog een serieus gesprek ook. Wat is dan nog het signaal tegenover dit soort mensen dat je het niet zou moeten doen? Publieke verontwaardiging van mensen die zij echt niet als belangrijk zien?
Wat ik zelf raar vind is dat er een weg werd afgesloten, een onaangekondigde demonstratie was, een intimiderende sfeer en de politie totaal niet optrad. Waarom niet? Zijn ze bang of zijn ze het met ze eens?
Dit precies. Ik denk ook niet, dat het zin heeft om hard op te treden tegen deze mensen. Dat helpt onze maatschappij niets. Maar het doet echt pijn, als ik denk aan de gevechten die plaatsvinden met klimaatactivisten. Ook al doen zij het erom, want dat levert aandacht op. Maar angst voor deze vorm van demonstraties door het gezag (politie en OM) is heel verdrietig.
Presentatie van de parlementaire enquĂȘte naar de mijnbouwschade in Groningen. De voorzitter zei net dat er niks boven Groningen gaat. Behalve de winsten van het gasveld voor de overheid en Shell. Dat is zo waar.
Weer heeft de overheid gefaald in ruil voor het maximaliseren van de winst.
Hopelijk stemmen minder mensen VVD in maart. Het is een keer genoeg geweest.
Maar als ze dan overstappen naar de BBB of JA21 schiet niemand er iets mee op.
Klopt Ben er ook een beetje bang voor.
Over dat artikel is echt al wel veel te zeggen, maar hoe slecht kan je lezen als je uit dit artikel deze conclusie trektđ
Zorgen bij de UvA om âwokeâ: âDe academische vrijheid zit in een grote crisisâ
Ik stoor me zo aan dat er gedaan wordt alsof dit nieuws is. Die man is zo overduidelijk de weg kwijt
Ik was een paar weken terug op zijn Twitter beland en er kwamen echt veel vragen bij me op. Was deze man vroeger wel ânormaalâ? Hoe komt hij bij deze ideeĂ«n? Hoe is dit voor zijn collegaâs en omgeving? Ik heb echt niet de illusie dat niemand die werkzaam is op een universiteit er rare ideeĂ«n op na houdt (integendeel). Maar bij hem lijkt er een soort radicale shift geweest te zijn of zo? Zijn Twitter lezen is echt een trip.
Ja of hij wordt nu beloond voor zijn bijzondere uitspraken terwijl dat vroeger niet zo was?
Ja geen idee . Ik kom zelf ook uit die hoek (sociale wetenschappen) en sommige van mijn vroegere professoren hebben zich ook âvaccin kritischâ uitgelaten (niet zo extreem als deze man). Ik schrik er toch van dat mensen die bij uitstek kritisch zouden moeten kunnen denken zo de mist ingaan.
Vond dit wel ook een goede reactie
Ik heb ooit les van hem gehad en heb toen nooit meegekregen dat hij dit soort ideeĂ«n had. Hij gaf toen les bij een minor over gender en seksualiteit die ik volgde⊠Is wel al een tijd geleden hoor, ik denk in 2016 ofzo. Had hem daarom ook als connectie op LinkedIn, maar daar begon hij een tijdje terug ook dit soort ideeĂ«n te spuwen dus heb ik hem uit mân netwerk gekickt. Kort daarna kwamen dit soort berichten naar boven vanwege wat hij op Twitter postte.
Edit: lees nu de post die @Loxodonta deelde, komt ook wel overeen met mijn ervaringen van hem toendertijd dus (alleen kent de schrijver van die post hem een stuk beter)