Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ze hebben zich zoveel jaar onschendbaar gevoeld. Ze moet nog wennen aan het idee dat ze niet ontastbaar is. Dag carrière, want weinig bedrijven zullen je hierna nog aannemen. En terecht ook.

Ik kan de reactie van Jack van Gelder ook niet geloven:

'Van Gelder laat in een reactie weten dat hij zich de situatie niet kan herinneren, maar dat hij Marghadi ‘het voordeel van de twijfel’ wil geven. ‘Als ik dat al heb gezegd, dan heb ik dat als grap bedoeld, als een dolletje, waarvan ik niet heb kunnen inzien hoe dat bij haar is aangekomen. Maar als zij het als kwetsend heeft ervaren, dan had ze me er toch meteen op aan kunnen spreken, zo van: ben je wel goed bij je hoofd, ofzo? Dan had ik me bij wijze van spreken nog meer verplicht gevoeld om haar te helpen met haar carrière, om het gevoel weg te nemen dat ik op een verkeerde manier met haar was omgegaan.’

Dus hij maakt een ongepaste ‘grap’, waarna hij vindt dat ZIJ zich had moeten uitspreken. Ofwel, haar reactie was niet juist. Ik word ook zo moe van mensen die zeggen: sorry als het zo overgekomen is, of sorry dat je het als kwetsend ervaren hebt. Dat is geen verontschuldiging, maar getuigt van weinig zelfreflectie en een ongelooflijke ego.

9 likes

Echt verschrikkelijk dat iedereen de andere kant op kijkt. Die mannen zijn verschrikkelijk, maar in al die verhalen wordt het zo gedoogd door iedereen eromheen. Op een werkvloer met 180 medewerkers weggepest worden zonder dat je medestanders krijgt.

Daarnaast zo verbaasd om die jij bent prominent en je vrouw is vertrouwenspersoon of soortgelijk in dezelfde sector constructie. Bij Pakhuis de Zwijger ook al. Vind het zo bijzonder dat deze mensen niet eens willen vermijden dat ze de schijn tegen hebben.

10 likes

Ja en als je dan het verhaal van die Marijn leest heeft zij zich júíst uitgesproken en gesprekken gevoerd, met als resultaat dat ze niet meer hoefde te komen. :persevere:

3 likes

Dit is ook zo veelzeggend:

" Dan had ik me bij wijze van spreken nog meer verplicht gevoeld om haar te helpen met haar carrière, om het gevoel weg te nemen dat ik op een verkeerde manier met haar was omgegaan.’"

Heeft ie nou een soort Pygmalion complex?
En: het gevoel wegnemen. Je bedoelt de wetenschap?

3 likes

Dit is zo geen slip of the tongue ook. Manmanman. Het is echt tijd voor een nieuwe generatie politici.

10 likes

Waaaat de f. Wat een gotspe joh, en dat gewoon in het openbaar, sterker, met microfoons ernaast.
Clown op clownsschoenen.

3 likes

En die Pipo herhaalt het ook gewoon. Walgelijk.

10 likes

ik had hem gewoon een mep verkocht of van dat podium geduwd, what the fuck

6 likes

Zulke grappen zijn voor thuis of bij feestjes bij mensen die het kunnen hebben. Niet bij een protest. Zou er denk ik meteen uitflappen dat ik een vriendin heb.
Vond die vrouw ook sterk die er meteen wat van zei. En dan alsnog herhalen idd @FredPaillet . Hallo, hij hoort deze crisis op te lossen :fu:

7 likes

Echt om te kotsen dit soort opmerkingen. Geen enkele starter kan nog een huis kopen, je bent in je eentje sowieso bijna kansloos of je nou wil huren of kopen en sociale huurwoningen hebben tegenwoordig meer dan 1200 reacties per huurwoning.

Onze minister van volkshuisvesting: hihaho neem anders gewoon een rijke man.

Hoop echt dat dit soort opmerkingen een keer mensen wakker schudt die VVD/CDA/D66 willen gaan stemmen volgende week.

6 likes

Ik denk dat hij als CDA’er dit oprecht als een van de oorzaken/oplossingen van de wooncrisis ziet. In de confessioneel/conservatieve hoek zijn er wel meer die zichzelf wijsmaken dat al die singles en scheidingen het probleem zijn in plaats van falend overheidsbeleid waardoor 1 inkomen niet meer genoeg is. En extra problematisch omdat het wél een feit is dat de huizencrisis tot meer onveilige woonsituaties leidt voor m.n. vrouwen en kinderen.

21 likes

Ja maar als die chickita dat nu had gedaan dan ging het daar nu over. En over hoe jonge vrouwen emotioneel zijn enz.
Ik vind het altijd wel slim om te vragen aan iemand ‘wat zei je’ als het een kutopmerking is, want als diegene het herhaalt staat ie nog meer voor lul & je hebt ervoor gezorgd dat iedereen het heeft gehoord (of diegene kan nog beetje rectificeren omdat het kwartje valt). (Misschien verstond zij hem echt niet hoor. But still.)

30 likes

Maar los van hoe hemeltergend zijn seksisme is, geeft het ook een dramatische inkijk in hoe totaal niet oplossingsgericht hij is. En dat is niet de eerste keer. Ik gun hem echt een motie van wantrouwen.

16 likes

Nou nee dan ook niet
Want het is ook niet grappig

5 likes

het laat gewoon zin hoe incapabel hij is, niet alleen als minister maar ook als mens.

3 likes

heb je gelijk in fred, ik zou het zelf niet kunnen
maar ik zal ook nooit zo op het podium gezet worden :innocent:

4 likes

Je moet het toch luchtig houden dat je tot en met je 50e nog bij je ouders thuiswoont en dan gratis inwonende bejaardenverzorger bent :cry:

1 like

Mooi. En ik hoor net dat de redactie bij nos sport ook opstapt.

Edit: Online redactie van NOS kan snel tikken

22 likes

Maar die Janke, die gaat nu haar man dus verdedigen dat die vrouw van destijds (22 jaar vs 48 jaar ofzo en stagiaire vs de aap hoog op de rots) zelf ook die affaire wilde. Terwijl de “klacht” met name ging over hoe achterlijk hij NA die affaire deed.

Dan heb je het toch HELEMAAL NIET begrepen?! Of moeten we dit maar zien als wanhopige beperking van gezichtsverlies? Ik vind het echt stuitend.

31 likes

Geen idee. Het hielp ook niet echt dat ze niet mee ging werken aan het artikel omdat de Volkskrant niet open en objectief zou werken.
Prima dat je niet mee wilt werken, maar het is wel ontzettend onhandig om verdere opmerkingen erover te maken.

1 like