Nieuws, actualiteit en politiek #4

Boomers lijken het gewoon niet te willen snappen. Ik zag dit ook al bij Marcel van roosmalen.

6 likes

Jan Slagter “…walgt ervan, dat (…) ‘op het hakblok’ moeten, zonder dat er eerst grondig onderzoek is gedaan ‘door een onafhankelijke partij’.” → er is toch degelijk journalistiek onderzoek gedaan?
“Afgerekend worden op iets wat zich vele jaren geleden afspeelde, in een andere tijdsgeest en setting.” → Nee Jan, 15 jaar geleden vonden de vrouwen dit ook geen fijne situatie, alleen toen was er niet de mogelijkheid om je uit te spreken zonder je baan te verliezen en je carrière bij het grofvuil te moeten zetten. Vervelend he, dat vrouwen zich gaan uitspreken?
'Het gaat hier niet om #Metoo, maar om een privéaangelegenheid. Hier was sprake van een relatie met wederzijdse toestemming." Nee Jan, het gaat hier om een relatie op de werkvloer, met een groot verschil in hiërarchie. Dat maakt meteen niet meer gelijkwaardig en dus twijfelachtig in toestemming.

Ik denk dat Jan Slagter als de dood is dat er ook zulke verhalen over hem naar buiten komen.

11 likes

Maar het geniepige is: het gaat niet om de relatie. Dat weet zo’n Jan Slagter stiekem zelf ook wel

4 likes

Ja, ik dacht nog, ik moet dat toevoegen. Het gaat door alle verhalen die vandaag in de pers verschijnen, en alle kranten willen hun eigen draai er aan geven, niet meer over waar het over moet gaan: de onveilige cultuur op een redactie, waar de mannelijke kopstukken uit de wind worden gehouden en de vrouwen worden genegeerd, onheus bejegend, of zelfs in hun carrière worden geraakt. Problemen die tot op het hoogste niveau in de organisatie bekend waren en waar niemand wat aan heeft gedaan. En waar allerlei partijen nog voor het uitkomen van het stuk nog probeerden het in hun voordeel te draaien.

4 likes

Ik hoop toch van harte dat niemand is lastig gevallen door Jan Slagter

4 likes

Joh dat moet je zien in de tijdsgeest. Toen vonden vrouwen Jan heel aantrekkelijk.

8 likes

Ik ga ook weer stuk om die kop op nu.nl.
"Jack van Gelder niet te zien in… “Hij heeft besloten even rust te nemen
Ja, rust zacht Jack.

8 likes

Gisteren vond ik dat ze in Jinek wel een mooi gesprek over dit onderwerp hadden. Ging over de ervaringen van vijf vrouwen.
En even niet over mannen/vrouwen die zichzelf vooral slachtoffer vonden (Tom, Jack en Janke), de pick me girls bij half 8 (Helene Hendriks, Heleen van Royen etc) of de Johan Derksens en Jan Slagters die het allemaal maar een boel gezeik vinden.
Vond het echt heel fijn om even naar Jinek te kijken.

7 likes

Ik dacht vroeger altijd dat Jack van Gelder de baas was van de Looney Tunes.

Dus nu heb ik al dagen die jingle in m’n hoofd, echt irritant dat hij zoveel in het nieuws is.

1 like

Verwar je hem misschien met Han Peekel?

3 likes

Ja haha natuurlijk is dat Han Peekel :laughing:

Maargoed, wat een narigheid weer allemaal, where does it end.

1 like

Haha geen idee wie dat is?

Die presenteerde vroeger een programma over tekenfilms en strips en die had wel wat weg van Jack van Gelder. Misschien kondigde hij de Looney Tunes wel aan.
Maar misschien is het van voor jouw tijd :sweat_smile:

3 likes

Omg

Gegoogled en je hebt gelijk, nu snap ik ein-de-lijk waarom ik altijd die stripfiguurassociatie heb bij Jack, thaaaanks! Tot 1996/97 was ie op tv, toen was ik net naar school dus dat klopt wel qua herinnering van na school Jack op tv zien, mijn tijd is ook oud haha.

Nu ik hem zie lijkt hij alsof ‘ie Jack is in een Alberto Stegeman vermomming met slechte pruik. En dan zag ik de echte Jack wss ‘s avonds bij Studio Sport dat m’n vader altijd keek en blenden ze samen tot 1 man.

5 likes

Goh wat wonderlijk. Bij MAX is namelijk het een en ander ook niet in de haak, weet ik uit eerste hand. Kan hij later hierop terugvallen zeker (kon het artikel ook niet in geheel lezen btw).

6 likes

Ah. Ja dus.

4 likes

Ik ga ervan uit dat je dat niet verder wilt uitleggen

2 likes

Ik had al begrepen dat de docu Navalny een Oscar had gewonnen. Nou zag ik 'm net in Trending van de NPO app dus ik ben de docu maar gaan kijken. Ik kon het echt niet drooghouden. Teruggaan naar je eigen land wetende dat je direct zal worden opgepakt. Dat lijkt me een zeer stressvolle situatie. Ik snap er niks van hoe je zulke stress kan doorstaan als mens. En hoe mentaal sterk moet zijn vrouw wel niet zijn?

De speech (Engels):

3 likes

Als je dacht in de politiek alles al gezien te hebben :joy: wat een clown

5 likes

Ik wist gewoon 100% zeker dat het dit filmpje zou zijn, haha echt zo triest.

4 likes