Er is een verkiezingstopic
What in the white men fragility⊠Echt ik ben flabbergasted dat dit effectief als geldige reden wordt gezien om kunst te verwijderen.
âZe zijn misschien niet beschermd, maar ze horen daar wel te hangen. Dit is ons erfgoed. Het stoort mij dat men het beeld van blanke mannen wil doen verdwijnen. Zo probeert men de geschiedenis te wissen onder druk van de wokecultuur die een groep van intellectuelen aanhangt. Ik verzet mij tegen het herschrijven van de geschiedenis.â
hahahahahahah wie herschrijft ook alweer de geschiedenis?
Ik vind het niet verbazend, het is duidelijk dat NVA hun nieuwe strategie heeft uitgedokterd om terug stemmen bij VB te gaan halen, het is geen toeval dat dit nu plots uitkomt net na De Weverâs janklezing over woke tirannie terwijl er wel bij gezegd kan worden dat dit de druppel was voor Milan Ruttenâs ontslag. Het is ook gewoon mierenneukkerij omdat je op de foto duidelijk ziet dat zowel hedendaags als klassiek samen getoond worde wat me toch juist de ideale compromis lijkt :â)
Ik zie het helaas ook niet snel beter op worden, volgend jaar zijn het weer verkiezingen en de NVA staat er eigenlijk helemaal niet zo goed voor met hun huidige stand van zaken, alleen Demir krijgt goede pers terwijl die partij altijd heeft gewerkt als aan carrousel van meerdere gezichten die constant op verschillende themaâs blijven schieten, wat dus niet meer gaat met Francken na Marrakesh/Kucam, Weyts die waarschijnlijk zijn laatste poging tot enig teken van hersenactiviteit heeft verneukt, Jambon die niet meer als slappe jan gezien kan worden, etc.
ik volg de politiek beschamend veel te weinig maar ik vind het echt om te huilen dat âschietenâ op de âwoke cultuurâ. Maar lijkt idd de nieuwe tactiek van NVA. Hopelijk werkt hun tactiek niet maar ik zie het somber in.
Ik merk echt dat bv de 45 plussers in mijn omgeving al die ânieuwe zakenâ nie snappen en maar lastig doen vinden.
Oh het zal werken hoor, zeker voor de doelstelling die ze beogen: heel hard schieten op de linkse elite die vlaanderen verneukt met containerdorpen en portretten in cultuurgebouwen. Enkel om wat stemmen die VB bij hen heeft gehaald terug proberen te halen. Over een paar maandengaan ze dan weer een âradicaalâ zachte boodschap brengen om uiteindelijk gewoon altijd van beide kampen proberen te eten.
Wat me echter vooral stoort aan het politieke systeem in België is dat niemand verantwoordelijkheid durft te nemen, en dat de kiezer dat ook nooit wilt bevestigen. Mensen vinden het bijvoorbeeld geweldig dat Marghem nu zogezegd kei hard vecht om meer kerncentrales open te houden terwijl ze zelf een volledige legislatuur letterlijk niets heeft gedaan als minister van energie.
Dit maakt me zĂł boos. Vreselijk dat mensen die zulk belangrijk werk doen, zo worden uitgebuit. Maar ja, degenen die verantwoordelijk zijn voor deze bezuinigingen, zullen er wel niet van wakker liggen.
Heeft iemand het interview van Khalid met Tom Egbers gezien? Jammer dat er geen enkele vraag werd gesteld over dat mensen geen meldingen durfden te maken vanwege zijn vrouw
Dat was allemaal afgesproken van te voren. Het was duidelijk welke onderdelen off limits waren. Zielige man die in de slachtofferrol stapt. Heel jammer was het weer.
Ik vond het echt tenenkrommend, hoe die affaire werd besproken en hij âzich wel herkende in woord gebruik âas van het kwaadâ(?)
En ook dat zijn dochter vanuit de autocue hoorde dat ze ook gemeen waren over de presentator hoor!
Ja, en verder dan: âik had het niet moeten doenâ, kwam het niet. Geen excuses, geen uitgestoken hand, geen erkenning dat hij in de ontstane situatie op de redactie een rol had. Maar wel bijna in tranen uitbreken omdat iemand tijdens een wandelingetje in het park tegen je zegt: âWij houden van jullieâ. Echt waar? ZuchtâŠ
Inderdaad en hij wil âiedereen recht in de ogen kunnen kijkenâ!
OMG hahahaâŠ
Ja nog een paar stappen.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat lhbti+ nog zoân omstreden onderwerp is in Nederland. Fijn dat er is ingegrepen, maar ik snap niet dat je de herdenking van bepaalde slachtoffers uitsluit.
Ja ik vond het ook tenenkrommend en de vraagstelling ook niet altijd even kritisch.
Ik vond het tekenend dat hij zei dat toen zijn vrouw haar opbelde, zijn minnares een bom onder zijn huwelijk had gelegd en de situatie voor hem niet meer werkbaar was/hij pestgedrag is gaan vertonen. Hij is verantwoordelijk voor zijn huwelijk op het moment dat hij een affaire aangaat en ik vond dat hij aan victimblaming deed.
NOS cultuur had hij niks van gemerkt en benoemde hij ook: âik kon er in het begin ook niks van maar ik kreeg alle kansenâ. En dat is dus exact onderdeel van het probleem; dat hij die kansen wel krijgt en bv. Aicha niet. Dat hij dat dus niet ziet vond ik veelzeggend. Jammer dat Khalid juist niet op dat soort dingen doorging.
Over Aicha bleef hij ook vaag, eerst benoemde hij dat ze wel kansen had gehad, 3 seconden erna; nee niet echt.
Ja denk combi met wat hierboven werd gezegd (sommige onderwerpen waren off-topic) en Khalids interview stijl. Hij staat nou niet echt bekend als super kritische scherpe interviewer, dus wel typisch dat Tom hem (of het programma?) had gebeld om zijn verhaal te doen
Dat is eerder andersom gegaan. Talkshows zijn als gieren Tom gaan bellen omdat ze het verhaal wilden hebben. Hij kon dus de plek kiezen waar hij onder zijn voorwaarden kon gaan zitten. Echt alles aan dit interview is een walgelijk toneelstuk en gemiddeld Facebookent NL valt er voor.
Ik vind dit zo grappig
Er staat ook in dat de dassen zelf gemotiveerd moeten worden om te verhuizen en dat ze daar 1 a 2 weken voor hebben
Wel echt kut als je dat traject moet hebben zeg. Arme beestjes!
Dassen rule this planet