Nieuws, actualiteit en politiek #4

Las eerst de tekst en moest aan Guus Meeuwis denken, toen zag ik de foto.
Wat een faal zeg.

3 likes

Ja een heel deel van de bevolking gelooft ĂŒberhaupt niet dat er “verschrikkelijke dingen met Joodse mensen werden gedaan”.

Noem het gewoon genocide, want dat was het. En het betrof ook veel meer mensen dan ‘alleen’ Joden.

Je zou denken dat dat algemene kennis was, maar ja bewijst maar weer dat herdenken en educatie belangrijk blijven.

26 likes

Jeetje ik snap nog wel dat je een paar seconden nodig hebt voor dat je het beseft, maar gewoon echt niet weten wat die foto is vind ik heel bizar.

3 likes

Mogen we nu wel mensen dom noemen?

12 likes

Waarom niet?

Er zijn ook veel mensen die niet weten dat homoseksuelen en Roma en Sinti die kant op werden gestuurd.

Jij bent degene die het enkel over Joodse mensen heeft :eyes:

6 likes

Was wel de grootste groep.

Was onaardig.

Maar fijn dat je de uitkomst van de tweede wereldoorlog even post!

3 likes

Ga je je nu ook nog bijdehand uitdrukken ipv een oh ja sorry my bad?

3 likes

Dit wordt/werd op school ook niet geleerd. Tenminste bij mij niet, bij jullie wel? Ik kwam daar niet al te lang geleden pas achter en vind t echt shocking dat educatie enkel over ‘de joden’ is gegaan (weet niet hoe het tegenwoordig is though)

Ik ben 30 en heb dit gewoon op school meegekregen.

Hoogstens was het toen “zigeuners” ipv roma/Sinti, maar ook homoseksuele mensen, (geestelijk) gehandicapte mensen en ook Poolse mensen/prisoners of war.

Edit: leugen ik ben 31 haha

16 likes

Vergeet de communisten niet

2 likes

Ok, goed dat er bij jullie wel aandacht aan is besteed. Bij mij echt niet, voor mijn idee stond vroeger over het algemeen WOII bekend als de oorlog van Hitler tegen ‘de Joden’

1 like

Ik weet dat de dodenherdenking ook niet bekend is bij iedereen, maar daar worden Sinti en Roma oa expliciet genoemd. En het leven houdt niet op na school.

30 likes

Ik weiger weiger weiger weiger te geloven dat die post echt was.

21 likes

Jammer dat het niet in spoiler staat
 soort true crime achtige taferelen

Maar ontopic: wat vreselijk slecht van die redactie. Zo ongepast :pensive:

1 like

Ik vind dit een beetje een gevoelloze post? Er zijn heel erg veel mensen van slag op die dag, ongeacht de films.

Maargoed misschien zeik ik

4 likes

In dat geval is mijn post de gevoelloze, mijn familie is dat niet overkomen. Snap je post nu wel, sorry.

1 like

De redactie heeft gisteren al excuses gemaakt na de uitzending nadat ze erop waren gewezen via Twitter. Zo kan het dus ook.

Ja dat is wel het minste.
Maar shocking dat kennelijke meerdere mensen op de redactie dit niet gezien hebben.

11 likes