Nieuws, actualiteit en politiek #4

Re:specks, want dat verdient hij natuurlijk.

1 like

EditieNL goed bezig :flushed:

15 likes

Aii :grimacing:

2 likes

Hoe heeft de hele redactie dit niet gezien :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik zat naar dat cijfer te kijken en dacht daar een fout in stond.

7 likes

Ongelooflijk inderdaad :flushed: Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook pas na enkele seconden opviel, maar echt niet oké.

4 likes

Ik snap hem denk ik niet maar is de ene foto iets van het transport van WOII? of moet ik ergens anders aan denken.

3 likes

Ja is Auschwitz op de achtergrond.

3 likes

Iets van transport?!

Meid dit is Auschwitz :sweat_smile::sweat_smile:

40 likes

Mijn kennis m.b.t. Auschwitz is vooral tekst geweest op enkele erge foto’s na waarop de verschrikkelijke dingen te zien waren die met Joodse mensen werden gedaan. Ik zou oprecht gebouwen niet zo gauw herkennen.

1 like

Werk je toevallig bij EditieNL? :disguised_face:

6 likes

Nee want dan had ik een foto geplaatst van een das bij het spoor.

2 likes

Las eerst de tekst en moest aan Guus Meeuwis denken, toen zag ik de foto.
Wat een faal zeg.

3 likes

Ja een heel deel van de bevolking gelooft ĂŒberhaupt niet dat er “verschrikkelijke dingen met Joodse mensen werden gedaan”.

Noem het gewoon genocide, want dat was het. En het betrof ook veel meer mensen dan ‘alleen’ Joden.

Je zou denken dat dat algemene kennis was, maar ja bewijst maar weer dat herdenken en educatie belangrijk blijven.

26 likes

Jeetje ik snap nog wel dat je een paar seconden nodig hebt voor dat je het beseft, maar gewoon echt niet weten wat die foto is vind ik heel bizar.

3 likes

Mogen we nu wel mensen dom noemen?

12 likes

Waarom niet?

Er zijn ook veel mensen die niet weten dat homoseksuelen en Roma en Sinti die kant op werden gestuurd.

Jij bent degene die het enkel over Joodse mensen heeft :eyes:

6 likes

Was wel de grootste groep.

Was onaardig.

Maar fijn dat je de uitkomst van de tweede wereldoorlog even post!

3 likes