Re:specks, want dat verdient hij natuurlijk.
Aii
Hoe heeft de hele redactie dit niet gezien
Ik zat naar dat cijfer te kijken en dacht daar een fout in stond.
Ongelooflijk inderdaad Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook pas na enkele seconden opviel, maar echt niet oké.
Ik snap hem denk ik niet maar is de ene foto iets van het transport van WOII? of moet ik ergens anders aan denken.
Ja is Auschwitz op de achtergrond.
Iets van transport?!
Meid dit is Auschwitz
Mijn kennis m.b.t. Auschwitz is vooral tekst geweest op enkele erge fotoâs na waarop de verschrikkelijke dingen te zien waren die met Joodse mensen werden gedaan. Ik zou oprecht gebouwen niet zo gauw herkennen.
Werk je toevallig bij EditieNL?
Nee want dan had ik een foto geplaatst van een das bij het spoor.
Las eerst de tekst en moest aan Guus Meeuwis denken, toen zag ik de foto.
Wat een faal zeg.
Ja een heel deel van de bevolking gelooft ĂŒberhaupt niet dat er âverschrikkelijke dingen met Joodse mensen werden gedaanâ.
Noem het gewoon genocide, want dat was het. En het betrof ook veel meer mensen dan âalleenâ Joden.
Je zou denken dat dat algemene kennis was, maar ja bewijst maar weer dat herdenken en educatie belangrijk blijven.
Jeetje ik snap nog wel dat je een paar seconden nodig hebt voor dat je het beseft, maar gewoon echt niet weten wat die foto is vind ik heel bizar.
Mogen we nu wel mensen dom noemen?
Waarom niet?
Er zijn ook veel mensen die niet weten dat homoseksuelen en Roma en Sinti die kant op werden gestuurd.
Jij bent degene die het enkel over Joodse mensen heeft
Was wel de grootste groep.
Was onaardig.
Maar fijn dat je de uitkomst van de tweede wereldoorlog even post!