Boehoe
Sorry hoor, er staat letterlijk in het artikel dat mensen overlast ervaren doordat âdie asielzoekersâ bij ze naar binnen kijken. Als jij âs avonds geen gordijnen dicht doet, dan is het toch logisch dat mensen even naar binnen gluren? Mensen zijn nieuwsgierig, daar hoef je niet per se asielzoeker voor te zijn.
Hoe dan ook, ik vind niet dat overlast ervaren altijd iets is om begrip voor te hebben. Zeker als die âoverlastâ er niet zou zijn wanneer het om buurtbewoners zou gaan die hetzelfde gedrag zouden vertonen.
âWij worden ook gediscrimineerd hoorâ
Sorry maar kan je aub ophouden met die opmerkingen over generaliseren en vooroordelen als het over witte nederlandse mensen gaat.
Zeker in een discussie als dit waar er mensen met een heftig verleden zo erg gedehumaniseerd worden door heftige vooroordelen.
En dan ga jij het op nemen voor een stel racisten.
Triest.
Ik vraag me ook wel af wat hier is gebeurd en of dit toch ergens onder druk vd demonstraties daar is dat zoân eigenaar tot deze keuze komtâŠ
Oh men, als maatregel gaan ze nu maar het nareisbeleid beperken echt top, goed over nagedacht, helpt de mensen daar voor de deur meteen
Echt hĂš? Om te janken gewoon. En ik las in het NOS-artikel hierover ook dat ze daarnaast geld gaan uittrekken voor sobere (!) opvang, dat vind ik ook al zoân ontzettende knieval voor de rechtse onderbuik. Humane opvang zou het doel moeten zijn, niet het minimale.
Ik snap het ook niet, ik werk in het asielrecht en dit is alleen maar nog meer werk voor iedereen â vertraging in de procedures â nog meer mensen die vast komen te zitten in het systeem
Echt frustrerend
In welke zin is dat een knieval voor uiterst rechts? Volgens mij is dat simpelweg een wens van de VVD achterban en een deel van de CDA achterban ook. Bij het kinderpardon was het CDA immers ook sterk verdeeld.
Dit is toch ook helemaal geen antwoord op de problemen daar? En precies wat alle rechtse partijen en demonstranten willen. Lekkere symboopolitiek met een zogenaamde oplossing voor een niet bestaand probleem.
Waarom gaan CU en D66 hier in mee?
Mm, ik bedoel in de zin van dat je in het discours over vluchtelingen vaak merkt dat rechtse mensen snel vinden dat er te veel wordt gedaan voor vluchtelingen. Ik vind het benadrukken dat de opvang waar geld voor wordt vrijgemaakt âsoberâ is klinken alsof er aan dat sentiment tegemoet gekomen wordt en dat vind ik niet gepast nu de situatie in Ter Apel zo uit de hand gelopen is dat Artsen zonder Grenzen eraan te pas moet komen.
Wat je zegt over VVD en CDA klopt idd wel volgens mij, en ik reken hun achterban ook zeker onder rechts. Ik schreef niet âuiterst rechtsâ, daar zijn de gedachten nog wel een tikje eh⊠inhumaner.
Omdat ze dit het blijkbaar niet waard vinden om de regering voor te laten vallen en migratie voor hun partijen veel minder een breekpunt is, dan voor VVD/CDA kiezers. D66âer zeggen migratie belangrijk te vinden, maar zullen denk ik niet snel op een andere partij stemmen als dit punt niet waargemaakt wordt. En CU kiezers zijn heel trouw aan hun partij bij gebrek aan een andere semi sociale christelijke optie.
Weet iemand van concrete hulp acties zoals kleding inzameling ect? Ik wil graag helpen op een manier maar woon vrij ver om zomaar langs te gaan en heb geen auto. Ben zelf nu ook op internet op zoek maar wilde hier ook een poging wagen.
Ja eens over sober maar het kabinet is gewoon rechts, dus van een knieval is dan geen sprake
Hmm ja okee - dan zit de focus daarop me gewoon niet lekker
Er is zoveel mis met dit stuk. Jemig. Dus we kunnen wel plekken maken als we er zelf maar voordeel bij hebben? Dat vluchtelingen onze tekorten op kunnen vullen? En âbesturen is fouten makenâ? Dat hebben we gemerkt Mark.
Maar niet alléén måår fouten maken Mark
Nou het is natuurlijk óók wel bedoeld om kiezers binnen te houden ipv dat ze weglopen naar PVV, Forum of BBB, dus in die zin zeker wel een knieval voor rechtspopulisme.
Verder: deze maatregelen zijn echt de omgekeerde wereld zeg en een knap staaltje cirkelredenering: we kunnen even niet voldoen aan het vereiste om gezinshereniging mogelijk te maken want we hebben niet genoeg opvang. Ja, nadat jullie eerst jarenlang structureel de schattingen hebben genegeerd en het COA te weinig geld hebben gegeven. Oh en dan schorten ze ook nog even de verplichtingen uit de Turkije-deal op. Ja want in Griekenland is er natuurlijk helemaal niet al jarenlang een vreselijk mensonterend kamp. Wat een stelletje debielen zeg.
@Pudding als je wilt zou je ook geld kunnen doneren, aan Vluchtelingenwerk bijv. Die zijn bezig met een rechtszaak hierover tegen het Rijk, benieuwd of die nog wat gaat opleveren.
Migreat verzorgt nu maaltijden, zodat ze iets gezonds binnen en voedzaams krijgen, zie hun IGprofiel https://instagram.com/migreatnl?igshid=YmMyMTA2M2Y= Via hun website kun je doneren en lezen waar het heen gaat www.migreat.org
Sorry nog één ding dat me van het hart moet. Wat ik ook zo zwak vindt aan het kabinet: in plaats van dat Rutte uitlegt waarom het opvangen van vluchtelingen belangrijk en nodig is, is het van âja we zijn nu eenmaal gebonden aan internationale afsprakenâ. Waarmee hij dus eigenlijk zegt: helaas, het kan juridisch niet maar anders zouden we natuurlijk wel een asielstop doen!11!!