Nieuws, actualiteit en politiek #4

Maar je hoeft dat niet te doen als je gewetensbezwaren hebt. Dat is volgens mij bepaald bij de eed die je aflegt als je advocaat wordt.
Aanvulling: dat botst denk ik dus wel eens.

Ja oke, dus het gaat meer om zou je het als advocaat ook doen of niet
Maar het staat er nu alsof zij dat als mening hebben

1 like

Maar ze is al lang zijn advocaat he, voor hij überhaupt ā€˜publiekelijk’ bekend was. Dus gok dat zij op voorhand ook niet wist hoe bizar ver die man gaat.

3 likes

Juicy wel

2 likes

Ik ben er niet over uit of ik het ā€˜leuk’ als in juicy of jammer vind als in jeeezus inez nee toch, why. deed je daarom zo wazig?

4 likes

Ik vind het niet leuk juicy, wel interessant juicy. Vind het vooral gek dat we dus van advocaten verwachten dat ze geen informatie doorgeven. Voelt vrij naĆÆef dus ben wel benieuwd wel staartje dit krijgt.

6 likes

Inderdaad, zoiets zou niet heel veel verbazing moeten wekken.
Maar jeetje hoe dat is verlopen met Weski, ze was al van t voetstuk aan t vallen natuurlijk door haar optreden dat steeds meer verbazing in negatieve zin wekte, met die onbegrijpelijkheden van haar. En nu dit.
Nee: ik vind het niet leuk.

1 like

Ja ik vraag me dat ook af, ik zou denken dat advocaten hun cliƫnt alles wat in hun voordeel is vertellen, en dacht eigenlijk ook dat de communicatie tussen advocaat en cliƫnt heel vertrouwelijk was dus hoe ze er dan ook weer achter komen dat er dingen gelekt zouden zijn?? Maar weet echt niks van strafrecht dus misschien zit ik helemaal verkeerd

1 like

Dit nieuws houdt me al de hele dag bezig. Zo heftig. Als ze is gedwongen, kan eigenlijk niemand hem meer bijstaan zonder datzelfde gevaar te lopen. En inderdaad, wat als iedereen hem weigert? Bizare situatie.

En ook nog: gaat ze het vertellen als het onder dwang was? Dan loopt ze ook enorm gevaar en tegen hun beschermen is moeilijk gebleken…

2 likes

Wow ik open net het nieuws pas weer en de aanklacht is nu ā€œdeelname criminele organisatieā€??? Dat is wel een heftige aanklacht zeg? Of is dat het enige waar je dan voor aangeklaagd kan worden?

2 likes

Ik sneep niet echt waarom iedereen er maar vanuit wilt gaan dat mevrouw Weski hier toe moet aangezet zijn terwijl het me eerder logisch lijkt dat een criminele organisatie van dat formaat ook gewoon moedwillig een advocaat als vennoot rekruteert.

3 likes

Ja echt heftig. ā€œOnder leiding van de rechter-commissaris zijn vrijdag het kantoor in Rotterdam en de woning van de advocaat doorzocht. Daarbij was ook de deken van de Orde van Advocaten in Rotterdam aanwezig. De advocaat zit vast in alle beperkingen en wordt vrijdag verhoord.ā€

Omdat ik (ondanks al het andere nieuws) niet wil geloven dat iemand die toch wel symbool is voor het recht zo crimineel is. En natuurlijk gebeurt dat en ben ik vreselijk naĆÆef maar dit zit er bij mij achter denk ik.

1 like

Er was toch van de week ook een gerucht dat de Nederlandse staat Taghi had willen laten omleggen in Dubai?

2 likes

Haha nee maar bedoelde was dat maar waar geweest.

Zou het überhaupt uitgekomen zijn als ze hem hadden laten doodschieten daar? En het dan hadden geblamed op dat hij gewapend was oid.

Ja en daar heeft Weski deze week aangifte tegen OM voor gedaan. COMPLOT😱

1 like

Ja ik zie nu ook op Twitter (ja sorry haha) dat een deel denkt dat het een complot van de staat is tegen Weski en een ander deel denkt dat het een complot van Taghi is tegen de staat.

Voor ieder wat wils!

15 likes

Haha dit is zƩker niet zo, heel veel advocaten worden (wel eens) bedreigd. Maar Taghi is echt een ander segment crimineel en dat is voor zowel het OM als de advocatuur echt een uitdaging.

Ik was vandaag toevallig de hele dag in het Gerechtshof Amsterdam en iedereen was wel een beetje in shock, raar om te zien

1 like

Roethof en de Jong nu bij op1 hierover!

1 like