Nieuws, actualiteit en politiek #5

Lol martin bosma wil koste wat kost de herdenking op 1 juli bijwonen en ik heb het niet meer deze ratten

Hij heeft ook nog niet eerder gehoord dat van een kamervoorzitter geeist werd te reflecteren voor die welkom was. Maybe, just maybe ligt het aan jou.

19 likes

Wat bedroevend dit…

8 likes

Love it

82 likes

Mijn vriend stuurde me gisteren dit screenshot uit het FD. Kan echt genieten van dit soort verslaggeving.

Waar zou van der V. toch voor staan? :thinking:

78 likes

Haha is dit een soort siewert actie?

:sob::sob: https://www.telegraph.co.uk/volleyball/2024/06/25/volleyball-steven-van-der-velde-raped-british-12-olympics/

en hij is nu getrouwd met een politieagente met een diploma in psychologie en samen hebben ze een kind :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik lees dit nu pas op nu.nl :triumph: :triumph:
https://www.nu.nl/olympische-spelen/6318428/volleybalbond-staat-achter-olympier-van-de-velde-na-buitenlandse-ophef-over-zedenzaak.html

Echt hoe kan hij Nederland vertegenwoordigen op de olympische spelen???

7 likes

Misschien moet het in influencers weet niet maar wat een calimerotekst is dit zeg :joy:

24 likes

Wat in de fucking snowflake is dit. Ik kan ook mijn huur niet betalen als ik zomaar stop met werken :joy:.

32 likes

Die foto ook, zo dramatisch

2 likes

Het artikel zelf is echt een parel ook, echt ongelooflijk hoe serieus hij dit alles neemt
Dat hele stuk over dat hij wel moet om geld te verdienen en verderop is hij dan ineens 2,5 maanden in Griekenland om z’n boek te schrijven
https://www.parool.nl/ps/havermelkelite-duider-jonas-kooyman-34-ik-begeef-me-als-influencer-in-een-wereld-vol-cadeaus-en-luxe-maar-het-is-ook-een-hamsterrad~bc4f4443/

Edit: nog een quote

Denk aan de hippe koffiebar of zuurdesembakker midden in een volksbuurt. Misschien durven mensen uit de arbeidersklasse die daar al tientallen jaren wonen niet naar binnen te stappen omdat ze niet snappen wat die ingewikkelde termen op de menukaart zijn.

8 likes

Jaa Daan Heerema van Vos was dat toch verschrikkelijk

6 likes

f2e45d8e3272cf5b1daf8b94c5de95b9

7 likes

Dat clubje amsterdamse millenialopiniemakers is echt compleet de draad kwijt. Was ook dat boek van Doortje Smithuisen aan het lezen en het enige wat ik denk is: dit doe je echt jezelf aan. Alsof er geen enkel alternatief is en zij niet met een zeer minimaal clubje mensen zo leven.

17 likes

ja het ontbreekt ze aan kritische zelfreflectie, hij benoemde ook in een andere podcast dat hij het dan zo heerlijk vond om als hij op reis was ergens een zuurdesem te halen (HOOR JE JEZELF WEL PRATEN). Deze groep mensen mag stoppen met zichzelf proberen te duiden, want ze kunnen het niet, echt een persiflage op zichzelf. Tijd om andere mensen aan het woord te laten die misschien wel een interessante kijk hebben en die niet al tot in den treure gehoord zijn

26 likes

Een paar mannen in mijn omgeving hadden het gelezen en vonden dat ik mijn oordeel pas klaar mocht hebben als ik het ook echt gelezen had, maar vond het echt een opgave. Wat een verschrikking. Mag echt hopen dat mensen niet denken dat deze belevingswereld de mijne is of van veel andere vrouwen / mijn generatie. Vond de vernietigende recensie in de Groene een stuk interessanter om te lezen.

5 likes

Vond het vooral echt een outdated en onzorgvuldig boek. Wat zeer generaliserende cijfers en analyses die we al wel vaker konden lezen opgehangen aan de ervaringen van (toch wel een beetje) Nederlands meest geprivilegieerde vrouwen, zonder ook maar iets te doen met de keuzevrijheid van die vrouwen (die hebben ze zogenaamd niet, ze worden geleefd door advertenties van Artipoppe) of wat de rol van die vrouwen met andere vrouwen doet. Ook echt jammer want ze krijgt dus wel mensen aan het lezen.

6 likes

Dank voor deze leestip :blush: meteen nog wat meer van de recensent (Eva Hofman) gelezen

5 likes

haha waar had ie t dan moeten doen? is/was gewoon z’n kantoor

5 likes

Ik realiseer me net dat er al heel snel een moment gaat komen dat we bijna terug “verlangen” naar Markie omdat het nu een nog grotere shitzooi gaat worden.

20 likes