Sywert komt naar buiten met zijn deel van het verhaal. Ik ben begonnen maar wacht even op een TLDR want hier is niet door heen te komen.
Volgens mij staan er nog geen weerleggingen in maar alleen maar waarom hij die website heeft bedacht en hoe erg het voor hem is
ChatGPT vat het als volgt samen:
De tekst behandelt de kwestie van de âmondkapjesdealâ vanuit het perspectief van Sywert van Lienden. Hij lanceert een website om zijn kant van het verhaal te delen en verantwoording af te leggen, aangezien hij zichzelf niet effectief kan verdedigen in aanstaande civielrechtelijke procedures. Hij benadrukt dat hij niet probeert zichzelf als slachtoffer voor te stellen, maar wil de situatie uitleggen en hoopt dat anderen hun medeverantwoordelijkheid erkennen. Van Lienden beschrijft de complexiteit van de zaak en het gebrek aan middelen om zich te verdedigen, inclusief financiĂ«le moeilijkheden en juridische obstakels. Hij benadrukt ook het belang van eerlijke juridische processen en zijn bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden. Van Lienden wijst op de impact van de situatie op zijn leven en zijn streven naar een oplossing om een nieuwe start te kunnen maken
Ill take one for the team:
- hij zegt dat hij voor de leeuwen is gegooid door ministerietop en het artikel van de volkskrant daar gevolg van was
- veel slachtofferschap, want mediastorm en persoonsgericht
- hij geen geld heeft vanwege alle beslagen en zich daardoor juridisch niet kan verweren, geen bijstand, dus geen equality of arms, Kafka in de polder, zielie zielie, financieel uitgebuit
- hij krijgt door dit alles geen eerlijk proces
- hij heeft altijd eerlijk en open meegewerkt aan alle onderzoeken en dat heeft hem veel tijd gekost en daardoor kan hij niet bouwen aan zijn gezin
- andere partijen staan niet open voor dialoog, zien het verkeerd, baseren zich op media en dat maakt de zoektocht naar een âaanvaardbareâ oplossing in deze complexe situatie moeilijk en hij wil door met zijn leven, maar dan moeten alle andere partijen wel de juridische strijdbijl neerleggen
- geen zin meer om verder te lezen, maar hij gaat een website maken (nog los van dit betoog) en alles openbaren, dat kon hij eerder niet, hier gaat hij de echte feiten helder presenteren. Hij wil door met zijn leven en zit in de knel (gedwongen verkoop huis etc), overheid gaat te ver, het mondkapjesinitiatief was succesvol, hij wil een echt onafhankelijk onderzoek want alle andere partijen (rechtbanken, deloitte, media etc is niet onafhankelijk gebleken). Daarom website, want de rest krijgt niet voor elkaar om de leugen te ontmaskeren âeen leugen blijft een leugen zelfs als iedereen erachteraan looptâ.
En als je dan denkt: ik geef die man een kans en duik eens in de documenten, daar staat nog âbinnenkortâ bijđ
Jeetje Sywert, ga je inner-Elsa channelen en laat het los!
Het is 2024 for fucks sake
Hij kan het niet loslaten. Man is alles kwijt en heeft niks meer te verliezen, vind het oprecht wel sneu
Pff nou na het lezen van dat boek van Follow the Money over hem ben ik ervan overtuigd dat hij een oplichter is en heb ik geen medelijden meer met hem.
Er staat ook een uitgebreid interview met hem in het FD vandaag.
âSywert van Lienden: de boosheid van een pariaâ Sywert van Lienden: de boosheid van een paria
Kreeg na de eerste alineaâs een beetje medelijden met hem maar dat verdween ook weer toen ik verder las, alles is volgens hem de schuld van anderen en hij deed niks fout.
Oh nee, de website is gehackt
Lol, inmiddels staat er weer iets anders⊠Wat is dat ook voor vage blog ofzo
Dat heet Notion, is een hele handige website maar niet per se bedoeld als blog
Weer gehackt zo te zien, Sywert zal dit boek vast niet aanbevelen.
Is de website ĂŒberhaupt wel van Sywert of wordt er getrolld door iemand?
hij heeft waarschijnlijk wel een hoog ONTD gehalte
Maar waar zie je dat? Want ik zie de gewone site nog
Als je d.m.v. de breadcrumbs bovenaan naar de hoofdpagina klikt.
Ik zie dat nu ook, dan is de website inmiddels weer terug naar wat het was
Het is vrijdag en de zon schijnt, dan ben ik altijd wat liever voor de wereld.
Nee maar ik zie Sywert als jongerenparticipaties grootste collateral damage, dus ik heb altijd wel een beetje medelijden met hem.
Ik wil hier al jaren een boek overschrijven
Maar zijn het niet gewoon, over het algemeen, walgelijke types die zich in de 4e klas opgeven voor dat soort dingen?
Ik bedoel waarom zou je dat gaan doen als je ook gewoon kan blowen met je vrienden?
Hij probeert het misschien niet, maar hij doet het wel. Wat een huilie huilie zeg. Ja natuurlijk heel lullig dat hij nu voor de bus gegooid maar het is ook niet alsof hij er niks mee te maken had. Dus ja wie zn billen brandt moet ook maar op de blaren zitten als je het mij vraagt