het is toch ook eerder antisemitisch om kritiek op israel als antisemitisme te beschouwen? alsof jodendom en onvoorwaardelijke steun aan israel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn
Wat is dit zwak van de kamervoorzitter. Ze hebben echt een strenge, vrouwelijke voorzitter nodig ipv een man
https://www.ad.nl/politiek/baudet-over-bedreiging-aan-klaver-ik-kan-niet-geloven-dat-hij-zich-echt-bedreigd-heeft-gevoeld~adcd73b0/
Ja precies het een is niet automatisch het ander. En ik vind persoonlijk ook niet dat je gedwongen moet worden om je uit te spreken (in het algemeen want er zijn ook voorbeelden te bedenken dat men verwacht van moslims dat die zich uitspreken tegen terrorisme of van witte mannen dat die zich uitspreken tegen angstcultuur intimidatie op de werkvloer en me too (oh nee wacht slecht voorbeeld ))
Zelfs zionisme en onvoorwaardelijke steun aan Israƫl is niet gegarandeerd en zionisme is ook een containerbegrip.
Bizar dat je er kennelijk voor kunt kiezen om niet te verschijnen bij zoān afspraak en dat dat dan geen gevolgen heeft
Dat is ook wel echt een hele dikke middelvinger naar de voorzitter. Respectloos.
Maar het zou eigenlijk niet meer moeten verbazen van Baudet. Jammer, dat ze nog stemmen hebben gekregen en dus nog in de kamer zitten.
Ja echt ontzettend kinderachtig om niet op te komen dagen. En sowieso is het heel tekenend dat hij zo boos wordt als hij zich blijkbaar in het nauw gedreven voelt door kritische vragen. Hoop dat meer mensen dat nu inzien.
Zijn kiezers vinden dit waarschijnlijk wel weer mooi.
Wat heftig dit, hopelijk loopt dit goed af
En de āverward persoonā dus āgevaarlijke situatieā is al gevallen vind het altijd zo verdrietig. Ik word boos op hoe de zorg geregeld is, maar ik weet helemaal niet wat de situatie hier is.
Ik hoop dat het goed afloopt, en dat de gijzelaars goede hulp krijgen na deze ervaring. En de gijzelnemer ook.
Of zoān mooie schepping door een auto net zoals toen bij de Apple Store.
De gijzelnemer is opgepakt dus het lijkt beƫindigd zonder gewonden!
Wel gek om te zien, ik woonde tot ik uit huis ging in Ede naast dit plein en ging daar vroegah elk weekend stappen. Heel benieuwd naar het motief, als dat er al is.
Heel kut dat er ƩƩn iemand gelijk roept āhet is een EritreeĆ«rā en dat allerlei mensen en zelfs buitenlandse media dat narratief overnemen. Maar natuurlijk loopt er net een witte dader naar buiten.
Je draagt hier nu zelf ook aan bij vind ik, door dit nu ook hier weer te plaatsen
Ik had het nog nergens gelezen en lees dit nu voor het eerst hier bijv.
Ik zeg er toch juist bij dat het onzin is? Vind het ook een nieuwsfeit dat hier besproken kan worden, het was namelijk die vent van Agractie (Bart Kemp) die deze misinformatie aan het verspreiden was zonder enige bron, en zag het toen op buitenlandse media verschijnen.
Wat zei ze?
Snap ook nooit dat āchristelijkeā (niet per se gelovige, maar cultureel) mensen bij jodenhaat direct moslims aanwijzen. Volgens mij hebben christenen (Nazi Duitsland) in 5 jaar voor veel meer dode Joden gezorgd dan moslims überhaupt ooit bij elkaar.
Jodenhaat is toch eigenlijk in oorsprong een (christelijk) Europese zaak, in Spanje werden ze 500+ jaar geleden al Europa uitgezet, samen met de moslims. Werden allebei gezien als niet-Europees en niet-welkom.
Het hele idee dat een politicus oppert dat we vluchtelingen vanwege het antisemitisme dat zij zogenaamd meedragen moeten gaan onderwijzen in hoe wij bijna de hele joodse bevolking hebben overgedragen zodat ze vermoord konden worden, zou echt hilarisch zijn als inwoners van dit land iets meer historisch besef hadden gehad en dus zelf konden bedenken hoe belachelijk dit is
Ben echt elke keer weer verbaasd om de dingen die je dus als politicus gewoon kan roepen op tv.
Het verbaasd me ook hoe weinig kennis van zaken je kunt hebben als politicus.
Hebben jullie dit laatst gezien? Abdulaal redde zusje uit Letland en riskeert er nu jarenlang cel | RTL Nieuws
Omdat ik echt weinig verwacht van onze politici, heb ik de petitie, die hun vrienden zijn gestart, getekend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1863982024/lichaam-van-emile-2-na-maandenlange-zoekentocht-gevonden
Sorry voor de Telegraaf link maar zie het zo snel niet ergens anders staan⦠Zo heftig en bizar dat ze hem nu alsnog hebben gevonden, helaas zonder goede afloop dus
Dit vind ik ook een heftig verhaal. Hoop dat dit snel stopt voor alle betrokkenen, doodeng. Toch heel benieuwd wie nou achter deze aanslagen zit en waaromā¦