Die hele domme kamerleden hebben we natuurlijk nu al met PVV, BBB en NSC . Maar inderdaad, teringdebiel idee dit
Pff NSCā¦
Helaas stappen ze niet uit deze flut coalitie want dan bestaan ze nagenoeg niet meer. En hoe langer deze coalitie duurt hoe minder ervan over blijft, hoe ironisch. Zucht, sneu gedoe.
Hij heeft een deel van zān jeugd in Hengelo doorgebracht en was toen ook al erg vervelend. (Bron: familielid wat bij hem in de klas zat.)
Intussen zijn ze in de VS gewoon mensen van straat aan het plukken en in busjes aan het duwen om te deporteren.
Ik vind die video echt zo fucking heftig, wat is dit voor een gestapo shit? Met al die āagentenā met maskers op.
Ze is legaal in de VS voor haar PhD, en ze heeft helemaal niks illegaals gedaan. Er liggen ook geen criminal charges tegen haar.
Het enige dat ze gedaan heeft is vorig jaar een brief plaatsen in het studentenkrantje waarin ze opriepen om niet meer met Israƫlische partijen samen te werken en de Palestijnse genocide te erkennen. Aka vrijheid van meningsuiting.
Het glijdt zo krankzinnig snel af tot fascisme daar, nu al politieke tegenstanders vastzetten. Mahmoud Khalil zit ook nog steeds vast. Onuitstaanbaar dat alle republikeinse congresleden hier zonder blikken of blozen in meegaan, niet dat ik ruggengraat van ze had verwacht, maar geen enkele dissident ook. Zelfs na de Signal-affaire afgelopen dagen vinden ze het allemaal prima.
Word er ook leip van dat niemand (of ja, weinig mensen) om me heen door lijkt te hebben wat er allemaal gebeurt. Ik ga eigenlijk altijd op vakantie naar de VS (sorry, rare hobby), maar dat durf ik nu niet meer (los van dat ik dat ook niet wil nu). Er zijn al gewone toeristen uit Duitsland, Denemarken, Canada vastgezet zonder aanwijsbare reden. Ik ben er niet gerust op dat ze niet toevallig mān telefoon gaan doorkijken (dat mogen ze ook) en anti-trump dingen vinden.
Mān moeder helemaal verbaasd, gelooft eigenlijk niet dat dat gebeurt en vindt het maar raar van me.
Ja, helemaal mee eens. Ik ken wat Amerikanen die in NL wonen en die kijken wel met aandacht en afgrijzen naar wat daar gebeurt, maar in mijn directe omgeving is bijna niemand ermee bezig. Terwijl binnen krap twee maanden ƩƩn van onze grootste bondgenoten afglijdt naar een totalitaire staat. EƩn van mijn beste vriendinnen zei laatst tegen me dat ze het zo fijn vond dat ze zich zo goed kan afsluiten voor het nieuws en helemaal niks meekrijgt van alle ellende, dan denk ik echt: hoe?!
Inmiddels voel ik me op mijn werk net die conspiracy guy als ik weer aan mijn collegaās vertel wat er allemaal in de VS gebeurd is deze week. Terwijl ik op een fokking universiteit werk, en er rechtstreeks (en expliciet) academici en studenten worden getarget.
Ik had een langgekoesterde wens om naar de VS af te reizen (helemaal niet gek vind ik dus) maar die is compleet verdwenen. Als ze mijn sociale media bekijken denk ik dat het voor mij ook een enkeltje Louisiana zou wordenā¦
Ja exact die meme, zo voel ik me ook de hele tijd! Maar het is dan ook zooooo krankzinnig, als je alles wat er sinds 20 januari is gebeurd in een filmscript zou zetten zou het nooit wat worden omdat het totaal niet logisch en veel te overdreven zou zijn. In elke film is voor iedereen compleet duidelijk wie de villain is, maar de letterlijk rijkste techbro van de wereld met een kettingzaag? Niks aan de hand
Wel shocking dat het ook op jouw werk zo is, zou idd verwachten dat men daar alerter is op dit soort patronen. Want zoals we aan de overkant van de oceaan zien is onderwijs een van de eerste targets.
Oh ik herken zo wat je zegt wat betreft mensen om je heen die het niet door hebben. Ik trek dat zo slecht. Er wordt hard gelachen om alle Signal memes maar waarom lijkt het zo weinig mensen te interesseren wat er daadwerkelijk gebeurt?
Hahaha, ik heb me deze week serieus afgevraagd of Ćk niet die conspiracy guy ben. Ik wilde dit jaar eigenlijk naar mān broer en zijn gezin, maar ondanks mān Amerikaanse paspoort twijfel ik om te gaan. Reden: ik like te veel politiek nieuws, het is gewoon te vaak onderwerp van gesprek. En dan hoor je dat sommige mensen hun jaarlijkse Disney-trip naar Florida alweer hebben geboekt. Dan denk je toch even: ben ik nou gek?
Ugh kunnen we niet alle mannen preventief opsluiten?
Vriendin van mij is bezig met de laatste maanden van haar PhD in de VS en die vindt het allemaal ook heel eng. Zij heeft ons al gevraagd om in groepsapps waarin zij zit de situatie daar/trump/de regering etc niet te bespreken omdat ze inderdaad telefoons doorkijken.
Daarnaast zijn er bij haar op de uni (in t ziekenhuis) ook verscherpte veiligheidsmaatregelen omdat er schijnbaar rekening wordt gehouden met een aanslag van IS
Tering
Misschien heb ik destijds onder een steen gelegen hoor of is het alweer weggezakt maar tijdens Trump zijn vorige termijn waren zijn beleid en de maatregelen die werden doorgevoerd toch niet zo unhinged als nu?
Bedoel hij had toen ook wel bizarre ideeĆ«n waarvan ook wel het een en ander uitgevoerd is maar het is voor mān gevoel nu allemaal nog zoveel extremer en bizarder.
Ja klopt, maar dit kon men ook al wel van mijlenver zien aankomen hoor. Mensen die nu verrast zijn hebben niet zitten opletten, het was vrij duidelijk dat hij zich bij deze tweede termijn veel meer zou (kunnen) laten gaan.
Deze termijn is enerzijds beter vorbereid en anderzijds ruimer, momenteel heeft gij op alle niveaus een meerderheid wat veel meer mogelijk maakt. Dat zie je ook in hoe ze nu direct de rechterlijke macht naast zich neerleggen.
Er is inderdaad een enorm verschil met de eerste termijn. Hij had de eerste keer zelf niet verwacht te winnen, dus toen heeft hij het gewoon moeten doen met alle mensen die er al zaten, en daar zaten een heleboel mensen bij die hem tegen konden spreken.
Na zijn verlies van Biden (wat ie natuurlijk al nooit heeft toegegeven) heeft ie zich kunnen voorbereiden op zān 2e termijn. De evangelicals met Project 2025 hebben hem daar mooi bij geholpen en allerlei andere extreme mensen hebben zich om hem heen verzameld. Niemand om hem heen spreekt 'm nu tegen. In de tussentijd zijn er ook veel meer MAGAās verkozen in lokale en federale posities, wat het ook makkelijker maakt om dingen door te voeren. Elon Musk heeft zān positie naast Trump gekocht dus die kan ook zān gang gaan.
Plus hij heeft nu de absolute meerderheid in de senaat, dus democraten kunnen niks tegenhouden. En Supreme Court is nu ook meerderheid in zijn voordeel.
Dit samen met een dosis rancune en narcisme en 0 historisch besef = het unhinged afbreken van de VS.
(Realiseer me door dit te typen dat het gek genoeg dus uiteindelijk misschien minder kut was geweest voor de wereld als hij in 2020 wƩl gewonnen had en we nu al van 'm af waren. Nu is het nog maar de vraag of er verkiezingen zijn in 2028 )
Gelukkig zijn alle 5 de slachtoffers nog levend en de ernstig gewonden stabiel. Voelt wel een beetje als een wonder mocht er echt niemand sterven en echt super knap dat een tourist hem heeft overmeesterd.
Super heftige aardbeving in Myanmar/gevoeld in Thailand trouwens.
Maar gelukkig is ons Martijn okƩ, dankjewel nu.nl
āAzc in Berlicum voorlopig van de baan, besluit de raad in extra vergaderingā. Met als reden dat de bewoners dermate veel hebben geprotesteerd dat de conclusie wordt getrokken āer is geen draagvlak onder de bewonersāā. Wat voor boodschap geeft dit af aan rechts NL? Je kunt dus bizarre dingen doen zoals brand stichten, vuurwerk gooien op het gemeentehuis etc en dan krijg je je zin.
mijn haat voor deze trol is ongekend