Ik
Wat een rare reactie
Ja oké, misschien gaat de wereld naar de tering, maaaaaar m’n faves in Centraal Azië hebben een ‘eeuwig durende vriendschap’ gesloten na meer dan 30 jaar conflict vanwege grensconflicten rondom water, exclaves en oude Sovjet grenzen. Paar jaar geleden was het nog helemaal geëscaleerd tussen Tadzjikistan en Kirgizië en de afgelopen jaren stierven er elk jaar soldaten en burgers. Maar nu hebben ze exclaves uitgewisseld, waterconflicten met Oezbekistan opgelost en willen ze een gezamenlijk visa introduceren voor toeristen.
Die achtergrond 🥹
Heb jij toevallig leuke bronnen waar je meer over dit conflict en nu dan vriendschap kan lezen of een podcast oid? Vind dit ook interessant!
nieuwe wereldorde van vrede in de maak
Is altijd goed voor een overzicht van het nieuws daar. In Kirgizië kan je redelijk wat journalisten vinden en volgen, is een stuk vrijer dan de andere landen, doe ik via Twitter. Kazachstan is ook te doen, ook vooral via Twitter helaas. Over Turkmenistan informatie vinden is erg lastig/bijna onmogelijk, Tajikistan ook redelijk lastig en Oezbekistan een beetje er tussen in dus vooral via diaspora en again, journalisten op twitter.
Radio Free Europe heeft een centraal Azië podcast, Majlis die heel informatief is maar wel vrij droog. Ken niemand die een ‘fun’ podcast maakt over dat gebied helaas (en ik weiger naar Europeaanse mannen te luisteren die dan de wereldpolitiek gaan duiden over een gebied waar ze nooit geweest zijn).
Echt een klassiek geval van het Barbra Streisand effect.
Geweldig.
Lol @ de Franse racisten die met vlaggetjes in Parijs staan te janken omdat hun lievelingsfascist niet mee mag doen met de verkiezingen door haar eigen debiele schuld
En dan het volkslied zingen als groots gebaar alleen je hoort er niks van hahahah. Jullie moeten het wel allemaal tegelijk zingen baby nazi’s anders doet ie het niet
Ik vind dit maar een treurig bericht, vooral met alle blikken op de man om hem te helpen bij zijn verslaving. Waar is de hulp voor het kind? jeetje…
Sinds de zomer van vorig jaar woont de vader weer bij zijn gezin in Loon op Zand.
WAT!
De man liep vorig jaar dronken de kamer van zijn dochter binnen, trok haar pyjamabroek naar beneden en zei: ‘je wilt toch oudere jongens nemen?’.
En dat zegt hij tegen zijn eigen dochter. En niemand vindt het een risico dat hij weer bij die dochter in hetzelfde huis woont?
Ja en al is hij clean en doet hij nooit meer zoiets, hoe onveilig moet dat meisje zich voelen? Laat hem dat vertrouwen maar opbouwen vanaf een afstand en altijd onder toezicht - als zij dat wil (zal wel want het is haar vader )
Weet niet wat ik lees, tering
Soms vraag ik me af wie het met absurde extreemrechtse volk heeft Frankrijk of USA.
Dat Marine en haar partijgenoten miljoenen hebben verduisterd, vergeten ze even.
Wat verschrikkelijk
echt vreselijk, ook dat hij daar weer woont & ook dat moeder dit oke vindt. Een 12-jarige moet je hier tegen beschermen.
Jaaa echt zo’n kut frame, lekker insinueren dat het totale vreemdelingen zijn en misschien wel mensen die helemaal niet bij de UvA betrokken zijn om protest daarmee te legitimeren.
Ik meen me te herinneren dat ze bij de 2015 Maagdenhuisbezetting zelfs mensen hebben geïdentificeerd die daar kwamen via eduroam (dus mensen die met een studenten/medewerker account contact maakten met het wifi-netwerk in dat gebouw - al weet ik niet 100% zeker of dit geen urban myth was), dus ik geloof er ook helemaal niks van dat ze nu geen idee zouden hebben om wie het gaat.
Hoorde volgens mij net ook weer een of andere woordvoerder zeggen “er is altijd plaats voor dialoog aan de UvA maar dit is niet de manier waarop”. Eh ja misschien omdat het punt van dialoog een beetje gepasseerd is en dialoog ook gewoon niet is wat mensen willen nu, erg vermoeiend
Edit: whoops niet een of andere woordvoerder maar de CvB-voorzitter, die had ik even niet herkend
Het Hongaarse parlement keurde vandaag een grondwetswijziging goed die alle publieke lgbti-evenementen verbiedt. Ook erkent Hongarije voortaan nog slechts twee biologische geslachten.
Kijk er al naar uit welk gevolgd Europa hier aan gaat geven qua sancties /s
SAMSON, NOOO
Ik snap helemaal dat je boos bent, het is vreselijk. En je ziet de berichtgeving alweer voor je inderdaad, waarin niemand natuurlijk iets gaat zeggen over het daadwerkelijke probleem van genocide en scholasticide in Gaza. Maar goed lekker geld collecteren voor een muurtje in het Maagdenhuis wat opnieuw geschilderd moet worden ja, lekker bezig. En het typische is natuurlijk ook wel weer dat dit laat zien dat direct action wel beter werkt want normaal komt er echt geen pers op die wekelijkse acties af idd, maar erg jammer dat het pers van dit niveau is
Ben zelf nu bezig met het afronden van m’n proefschrift aan deze uni (al heb ik elders gewerkt/m’n onderzoek gedaan) en ik wil zo graag iets in m’n stellingen opnemen over deze fucked up toestand maar ik weet niet eens meer waar te beginnen
Ik las van de week iemand die een anti-dankwoord had opgenomen, kan ook nog. Lijkt me heerlijk, ff losgaan