Nieuws, actualiteit en politiek #5

Altijd de beste stad van het land

Edit: valt gelukkig goed bij jaloerse minderlanders die zouden willen dat ze in U konden wonen

27 likes

Amazing, twee antisemitische argumenten (Israel = Joden en dolkstootlegende) gebruiken om een ander te beschuldigen van rassenhaat. What a time to be alive.

Ik werkte in 2012 als onderzoeker op het gebied van antisemitisme en toen moest ik echt op leipe racistische forums zitten om dit soort dingen te registreren.

33 likes

Deze man heeft ook die ā€œI am israel chaiā€ in z’n bio; dat zijn altijd de ergste gekkies.

7 likes

Joden hebben met zulke vrienden geen vijanden meer nodig

6 likes

Ah dat valt toch wel mee? Ik vind het juist een positieve manier van COA om een probleem op te lossen. Feit is nou eenmaal dat die jongeren daar met elkaar in de clinch liggen, en daar moesten ze op anticiperen.

Heb deze petitie trouwens ondertekend:

8 likes

Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben bang dat het een utopie is voor het COA om dat te doen. Daar hebben ze de handjes gewoon niet voor. En daarom zijn ze met een andere oplossing gekomen.

Wat je nu zegt is heel makkelijk gezegd/getypt, van achter onze schermpjes, maar krijg dit maar eens voor elkaar. Dit is Ć©cht iets wat de overheid zou moeten doen. Maar dat doen ze niet… en ik heb veel respect juist voor medewerkers van COA dat ze dit hebben bedacht en dat vind ik helemaal niet racistisch.

Dit vind ik dan ook veel te kort door de bocht. Ten eerste omdat een kermis uit het dorp waar je vandaan komt voor de dorpsjongeren veel meer waarde heeft dan voor jongeren die niet uit het dorp komen. Efteling is voor hen ook gewoon veel leuker dan zo’n kermis lijkt me.

En ik vind ook dat je op deze manier alles doodslaat wat mensen proberen te doen om problemen positief op te lossen. Ben het wel met je eens hoor, dat het grote achterliggende probleem racisme is, maar dat fix je niet even tussen twee dorpskermissen in.

5 likes

Dan ook mijn laatste bijdrage: In theorie heb je helemaal gelijk. Maar in de praktijk vind ik je opmerking niet constructief en pijnlijk voor COA-medewerkers en vrijwilligers: mensen die in ieder geval iƩts proberen te doen.

Je kunt idd benoemen dat hun oplossing racistisch is, maar je kunt dat ook niet doen. En in plaats daarvan je pijlen richten op mensen die echt kwaad in de zin hebben of helemaal niks doen.

7 likes

https://www.standaard.be/buitenland/vs-ontvangen-witte-zuid-afrikaanse-vluchtelingen-met-open-armen/66629952.html

dit is echt gestoord

Al op de eerste dag van zijn tweede ambtstermijn ondertekende de Amerikaanse president Donald Trump een decreet om het hervestigen van vluchtelingen in de VS tegen te houden. Maar in februari kwam er een uitzondering voor witte Zuid-Afrikanen: zij zouden zich na een selectieproces via een versneld traject kunnen settelen in de Verenigde Staten. Voor het aantreden van Trump duurde de hervestiging van vluchtelingen gemiddeld 18 tot 24 maanden, maar voor de Afrikaners bleken drie maanden te volstaan: de eerste 59 ā€˜vluchtelingen’ die zondag vertrokken uit Pretoria zijn maandag geland in Washington D.C.

5 likes
4 likes

Beestachtig dit. Echt geen woorden hier voor… :sob:

1 like

Iemand heeft recent Chain-Gang All Stars gelezen en vond het een geweldige idee zie ik😭.

3 likes

What in the Hunger Games…

6 likes

De propoganda steeg naar het hoofd van 100.000 mensen :woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4:.

ā€œMensen zijn een beetje door het dolle heen, door alle propaganda. Ze denken dat er genocide plaatsvindtā€

Diederik Boomsma NSC-Kamerlid

3 likes

Jeetje maar deze man post sowieso alleen maar dit soort ellendige berichten op x. Wat een engerd.

3 likes

Ik werd zó verdrietig en boos toen ik alle comments buiten m’n bubbel las hierover, over hoe miljoenen nederlanders altijd aan de kant van Israhel zouden staan.

1 like

Veel social media accounts zijn ook gewoon van botfarms, is niet allemaal echt.

10 likes

Pffff. Weet niet eens wat ik hierop moet zeggen.

1 like

But hey: https://www.telegraaf.nl/entertainment/1575929077/spaanse-omroep-twijfelt-aan-punten-televoting-zender-laat-audit-uitvoeren-op-finale-songfestival

18 likes

Ja je wist van te voren dat Israƫl dit ging doen en top3 zou eindigen. Daarom keek ik ook niet, is naast oneerlijk en frustrerend ook gewoon niet leuk om te kijken, de winnaar is nu ook een winnaar waarop niemand zat te wachten. Snap echt niet dat zoveel mensen hebben gekeken.

Anyways, denk dat het beter was geweest als IsraĆ«l had gewonnen want nu doet iedereen van ā€˜omg Oostenrijk heeft ons gered’ en staan ze volgend jaar weer wenend in Wenen omdat goh IsraĆ«l manipuleert weer met botfarms en social media campagnes gericht op conservatief rechts en dreigt weer te winnen en het gaat wederom enkel om IsraĆ«l en niet om de andere acts. Als ze hadden gewonnen hadden al die fucking ruggegraatloze omroepen en artiesten (en jullie, de kijkers en mensen die erheen gaan ter plekke) eindelijk een keuze moeten maken ipv dit gare ā€˜het gaat om de muziek!!! Niet politiek!!’- faalproject.

20 likes

Maar hoe gemakkelijk zou het zijn om de stemmen te manipuleren. Israƫl heeft een van de beste cyber-programmas ter wereld. Vraag me af of Eurovision de boel zo goed beveiligd heeft dat dit niet zou lukken. En dan hebben ze misschien net verkeerd gegokt want het moest ook niet opvallend zijn. (Ik verplaats me wel naar het complotten topic.)

2 likes