Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ik kan enkel dit vinden https://dekanttekening.nl/samenleving/kritiek-binnen-vvd-yesilgoz-tweet-over-douwe-bob-onwaardig-voor-partijleider/

Niet echt een prominente vvder geloof ik… Lekker slappe hap weer

2 likes

ff los van de inhoud

maar wat een bizarre tijdlijn is deze douwe bob vs dilan yesilgoz gate zeg

21 likes

En Douwe Bob wordt door Bob bedreigd die nu is opgepakt.

6 likes

Bizar. Ik las gisteren dit, hier draait toch ook je maag van om: Risico op genitale verminking in vakantie, politiek roept op te melden :nauseated_face:

Elk jaar na de zomervakantie komen tientallen en mogelijk honderden meisjes beschadigd terug in de klas, als ze in een land zijn geweest waar vrouwelijke genitale verminking gebruik is. “Hier staat een gefrustreerd Kamerlid”, zegt Bente Becker van de VVD. “Nog steeds wordt bij meisjes de clitoris met een bot mes verwijderd of worden zij van beneden dichtgenaaid. Ik vraag al sinds 2019 om extra maatregelen en er is nog niets gebeurd.”

2 likes

Ik vind Dilan doodeng. Mis Rutte gewoon.

5 likes

De ‘big beautiful bill’ is erdoor.
Ongelooflijk.
Dat USA USA gegil maakt het extra dystopisch.

https://x.com/atrupar/status/1940842211421118716?t=QNWOPbUG94QCxbG-Aggchw&s=09

Meer inzicht over de ‘big beautiful bill’, een totale ramp voor Amerika.

2 likes

Ja dit inderdaad. Rutte komt sympathiek over en oogt op het eerste gezicht vriendelijker en is sociaal handig (geworden in de loop van de tijd). Maar zeker op het gebied van discriminatie en racisme daardoor misschien nog wel erger dan Yesilgöz. Zij komt een stuk minder sympathiek over omdat ze vaak in de aanval gaat of heel denigrerend kan doen en wekt denk ik eerder irritatie op door haar manier van doen dan Rutte. Ook komt Yesilgöz wat gemaakter en onoprechter op me over.

Ik las gisteren ergens dat Rutte een optimistische opportunist is en Yesilgöz een cynische opportunist. Daar kon ik me wel in vinden.

5 likes

Ongelofelijk en wat een geneuzel van de SGP waarom ze toch instemmen met deze strengere asielwetten.

5 likes

Echt om te janken dat hier mee ingestemd is.

7 likes

Hopelijk wordt het uiteindelijk in de eerste kamer nog gedwarsboomd… maar echt om te janken inderdaad.

3 likes

SGP “opeens” in het verkeerde kamp?? :face_with_monocle:

18 likes

Idd als je t mij vraagt is dat geen nieuws :sweat_smile:

1 like

Ik erger me echt kaPOT aan GL-PvdA dat nu overal verkondigt dat het ZO erg is dat is illegaliteit en het helpen van illegale mensen nu strafbaar wordt terwijl zij daar ZELF verantwoordelijk voor zijn geweest met die blunder? Omdat ze tijdens zo’n enórm belangrijk moment niet aanwezig wilden zijn. En ik heb daar echt nergens een uitleg of statement over langs zien komen. Echt belachelijk

@grace had jij nou een mail gestuurd? Heb je daar al reactie op gekregen? Ik overweeg ook om iets te sturen

27 likes

Nou ja wmb is het ook geen nieuws maar er zijn verschillende soorten SGP stemmers, heel conservatief maar ook losser tov de conservatieven. En dan is dit denk ik wel nieuws want dit is wel een statement dat, volgens mij wel heel erg indruist tegen christelijke waarden en normen over omzien naar je naasten. Vooral omdat er de mogelijkheid is om via de wet hulp te verbieden. De manier hoe de SGP over vluchtelingen praat is altijd wel iets op aan te merken maar in de christelijke hoek is daar wel verdeeldheid over en zijn er genoeg die geld geven/vrijwilligerswerk doen bij organisaties die vluchteling helpen. Laatst heeft in het RD een artikel gestaan over waarom ze kerkasiel niet vinden kunnen of wat de redenen zijn om het wel te doen.

8 likes

Ik ben heel benieuwd of Bontebal zijn rug recht gaat houden. Zo ja dan wint hij wel echt punten bij mij (ondanks christelijke partij waar ik niks mee heb).

4 likes

Ik begin te hopen dat het cda het goed gaat doen de komende verkiezingen. Ik zou er ook niet op stemmen, maar het lijkt me de meest realistische optie in de hoop op niet nog een rechts vvd bbb drama

4 likes

Ja sorry beetje zuur. Maar dit is je belangrijkste taak als Kamerlid, en dan bij zo’n dossier??? De Volkskrant schreef dit, dat vond ik wel terecht:

5 likes

Ik snap ook gewoon niet waarom de PvdD dan niet iemand anders uit de partij stuurt dan een van de drie mensen die stemrecht hebben in de TK op zo’n dag. Of ja dat geldt eigenlijk ook voor GL/PvdA.

10 likes

Het is het pairen dat verkeerd is gegaan (een mismatch voor een GL/PvdA’er en geen pair voor een PvdD’er). Er waren bijv. ook kamerleden van D66 en Volt afwezig, maar dat leverde geen probleem op. Neemt niet weg dat je er alsnog mega kritisch op kan zijn en het bizar is hoe dingen nu gaan. Hoop heel erg dat de Eerste Kamer deze wet gaat blokkeren, lijken me zeker op dit punt genoeg redenen voor.

Had trouwens helemaal gemist dat Rosanne Hertzberger weer vrolijk terug is in de Tweede Kamer. Bijzonder.

1 like

Ja ik heb gemaild en mijn zorgen geuit en om uitleg gevraagd. Wel pas gisteren uiteindelijk dus nog niks gehoord!

Ik krijg 32 fucking mails per uur van ‘Frans’ en ‘Esther-Mirjam’ dus misschien kunnen ze hier ook ff een stukkie aan wijden.

15 likes