wauw die foto!!
What the FUCK
De stemming over de strafbaarstelling van illegaliteit liep in eerste instantie uit op een gelijkspel. Bij de hoofdelijke stemming die volgde, bleek dat er meerdere tegenstanders afwezig waren. Zo waren GroenLinks-Pvda-leider Frans Timmermans en Christine Theunissen van de Partij voor de Dieren bij de Nationale Herdenking Slavernijverleden.
Normaal gesproken spreken afwezige Tweede Kamerleden met elkaar af om te â pairen '. Dat betekent dat een Kamerlid van een andere partij ook wegblijft, om de uitslag hetzelfde te houden. Hier is iets misgegaan, waardoor uiteindelijk een meerderheid voor het voorstel was.
Ik ben een mail aan het opstellen aan PvdA-GL dat ik dit als lid echt schandalig vind.
Kom hier letterlijk om dit te zeggen inderdaad. Wat is dit voor neofascistische ellende
Ik heb niks met Douwe Bob, maar deze situatie is toch echt absurd? Is dit hoe de campagne gaat verlopen tot oktober, want dit gaan lange maanden worden.
Ik hoop zo dat de VVD erdoor keldert in de peilingen maar zal wel niet uiteraard. Echt idioot
Facking hell, wat was het weer een deprimerende dag om even door de NOS-voorpagina te scrollen
Criminoloog Anneke Koning van de Vrije Universiteit, een van de betrokken onderzoekers, wilde graag meer weten over deze groep. âDat stereotiepe beeld van een pedofiel is lang niet altijd het gevalâ, stelt ze. âGemiddeld zijn ze 35 jaar oud en heeft het overgrote deel ten tijde van de vragenlijst een romantische relatie. Ook hebben ze niet allemaal seksuele interesse in kinderen.â
Gatverdamme, wat zijn er toch veel klootzakken op deze wereld.
Volgens mij begint haar down fall nu te komen. Ze heeft alle commentaren uitgezet op haar socials, dat in nogal een move als politicus. De spin werkte helaas dus niet zo goed, anders had ze er wel aan vastgehouden, net zoals de nareizigers. En prominente vvdâers beginnen haar de rug toe te keren.
Ik zit hier met te wachten tot ze de partij (en hopelijk de politiek) âvrijwilligâ verlaat.
Naar aanleiding van haar cv is het dan wachten tot de volgende partij waar ze zich aansluit. Maar dan hopelijk niet in zoân prominente rol.
Ik ben het ook absoluut niet met haar eens en ze doet gruwelijke uitspraken, maar ook zij wordt op zoân misogyne toon aangesproken, dat gun ik geen enkele vrouw. Dus ik begrijp ook wel iets van het uitzetten van reacties.
Wie hebben haar de rug toegekeerd dan?
Ik kan enkel dit vinden https://dekanttekening.nl/samenleving/kritiek-binnen-vvd-yesilgoz-tweet-over-douwe-bob-onwaardig-voor-partijleider/
Niet echt een prominente vvder geloof ik⊠Lekker slappe hap weer
ff los van de inhoud
maar wat een bizarre tijdlijn is deze douwe bob vs dilan yesilgoz gate zeg
En Douwe Bob wordt door Bob bedreigd die nu is opgepakt.
Bizar. Ik las gisteren dit, hier draait toch ook je maag van om: Risico op genitale verminking in vakantie, politiek roept op te melden
Elk jaar na de zomervakantie komen tientallen en mogelijk honderden meisjes beschadigd terug in de klas, als ze in een land zijn geweest waar vrouwelijke genitale verminking gebruik is. âHier staat een gefrustreerd Kamerlidâ, zegt Bente Becker van de VVD. âNog steeds wordt bij meisjes de clitoris met een bot mes verwijderd of worden zij van beneden dichtgenaaid. Ik vraag al sinds 2019 om extra maatregelen en er is nog niets gebeurd.â
Ik vind Dilan doodeng. Mis Rutte gewoon.
De âbig beautiful billâ is erdoor.
Ongelooflijk.
Dat USA USA gegil maakt het extra dystopisch.
https://x.com/atrupar/status/1940842211421118716?t=QNWOPbUG94QCxbG-Aggchw&s=09
Meer inzicht over de âbig beautiful billâ, een totale ramp voor Amerika.
Ja dit inderdaad. Rutte komt sympathiek over en oogt op het eerste gezicht vriendelijker en is sociaal handig (geworden in de loop van de tijd). Maar zeker op het gebied van discriminatie en racisme daardoor misschien nog wel erger dan Yesilgöz. Zij komt een stuk minder sympathiek over omdat ze vaak in de aanval gaat of heel denigrerend kan doen en wekt denk ik eerder irritatie op door haar manier van doen dan Rutte. Ook komt Yesilgöz wat gemaakter en onoprechter op me over.
Ik las gisteren ergens dat Rutte een optimistische opportunist is en Yesilgöz een cynische opportunist. Daar kon ik me wel in vinden.
Ongelofelijk en wat een geneuzel van de SGP waarom ze toch instemmen met deze strengere asielwetten.
Echt om te janken dat hier mee ingestemd is.
Hopelijk wordt het uiteindelijk in de eerste kamer nog gedwarsboomd⊠maar echt om te janken inderdaad.