Nieuws, actualiteit en politiek #5

En ze zat al in een blijf-van-mijn-lijf-huis door die mongool

Zelfs daar niet veilig

6 likes

En dan nog zijn er mensen (uiteraard voornamelijk mannen) die haar de schuld geven want ze hield de kinderen bij hem weg. Alsof dat niet overduidelijk de juiste beslissing was.

26 likes

Ik word zoooo boos van dit soort nieuwsberichten en kan er echt om huilen.

2 likes

Jemig… en nu zijn er 2 kinderen wees die verder moeten leven met het feit dat papa mama vermoord heeft. Echt ontzettend verdrietig

2 likes

Nieuwsuur spreekt wel van femicide. Kut NOS

6 likes

Nieuwsuur is toch ook van de NOS?

4 likes

Klopt, NOS Ʃn NTR. Berichtgeving wel via NOS site, maar er staat nieuwsuur bij.

Ik zie verder nergens femicide staan in de NOS-artikelen, alleen dus die van nieuwsuur

Edit: met link: 16/7 in Nieuwsuur: Vier studenten vervolgd voor verspreiden bangalijst • Vrouw vermoord door ex - 16/7 in Nieuwsuur: Vier studenten vervolgd voor verspreiden bangalijst • Vrouw vermoord door ex

3 likes

Wtf die berichten worden steeds erger. In 2009 is deze man tot 13 jaar cel veroordeeld voor een poging tot moord op zijn toenmalige expartner (neergeschoten voor de ogen van hun kind). Dat is 16 jaar geleden. En hij had sinds 9 jaar een relatie met deze vrouw en samen ook 2 kinderen. Hoe kan het in godsnaam dat iemand die destijds 13 jaar cel kreeg alweer 9 jaar lang een relatie incl kinderen had?! Is die man zo snel weer vrijgekomen?

Geen idee of hij toen al vrij is gekomen, maar de gevangenis is natuurlijk niet zo dicht dat het nooit iemand lukt om een nieuwe relatie te starten vanuit de gevangenis. Je hebt bijv ook websites waar je je volgens mij kan aanmelden als ā€˜penvriend’ van een gedetineerde, dacht Amerikaans waar ook gewoon bij staat waar iemand voor zit.

1 like

Je kan ook seks hebben in de gevangenis

1 like

Om dan maar door te gaan met de Telegraafvibes, je bent toch wel een speciaal soort mens om tijdens de eindmusical van je basisschoolkind een leraar neer te steken.

23 likes

het is echt altijd hetzelfde he? ook bij ruben en julian toen. elke keer wanneer er een man doordraait en iemand vermoordt, heeft de vrouw hem er altijd ā€˜toe gedreven’ en ā€˜het bloed onder zijn nagels vandaan gehaald’. zelfs als dat zo is, alsof het dan geoorloofd is om een moord te plegen???

10 likes

Maar oh wat zijn vrouwen toch een emotionele wezens die zichzelf niet kunnen beheersen en daarom de ā€˜beschermende’ (of wacht?! Is het onderdrukkende?) hand van de man nodig hebben.

8 likes

Überhaupt om een mes mee te nemen

3 likes

Dit ja, hoezo neem je een mes mee naar de musical van je kind?

Maargoed, het zal wel ā€˜te telegraaf’ zijn om dat te vinden

9 likes

Wie zegt dat het zo is gegaan? En @itakepictures waar lees jij dat een vader het mes bij zich had. Of zijn dit nu allemaal aannames over iets waar het onderzoek nog naar loopt.

Op nos staat:

Een ooggetuige zei tegen de journalist dat hij die avond twee mannen zag binnenkomen. Zij liepen volgens de getuige af op een vader met wie ze al langere tijd ruzie hadden. Toen ontstond er een vechtpartij. Nadat er gestoken was, zijn de twee mannen vertrokken.

De leraar probeerde waarschijnlijk de ruzie te sussen en is daarbij gestoken.

Eerdere berichtgeving was anders, daar stond dat er ruzie uitbrak tussen 3 aanwezigen die al langere tijd een conflict hadden. Als het anders blijkt te zijn maakt dat mijn reactie uiteraard ook anders.

1 like

Ah ja, klinkt inmiddels alsof het net wat anders ligt. En ook deze berichtgeving is allemaal nog ingedekt met ā€œzegt een getuigeā€ en ā€œvermoedelijkā€ etc. Duurt nou eenmaal vaak even voordat duidelijk wordt wat er nou precies is gebeurd.

2 likes

Huh, ik zeg toch ook niks anders?

Edit: of sloeg je aan op ā€˜je’? Ging mij meer om dat het iig een extra sneu voorval is op een basisschool en dat lijkt niet veranderd. In het eerdere bericht stond in ieder geval ook dat de leraar probeerde te sussen, hoop dat hij en de kinderen daar het goed maken.

Ja, je edit klopt, dat het een vader zou zijn die dit geĆÆnitieerd heeft. Maar idd anders evengoed belachelijke timing.

2 likes