Nieuws, actualiteit en politiek #5

SGP “opeens” in het verkeerde kamp?? :face_with_monocle:

18 likes

Idd als je t mij vraagt is dat geen nieuws :sweat_smile:

1 like

Ik erger me echt kaPOT aan GL-PvdA dat nu overal verkondigt dat het ZO erg is dat is illegaliteit en het helpen van illegale mensen nu strafbaar wordt terwijl zij daar ZELF verantwoordelijk voor zijn geweest met die blunder? Omdat ze tijdens zo’n enórm belangrijk moment niet aanwezig wilden zijn. En ik heb daar echt nergens een uitleg of statement over langs zien komen. Echt belachelijk

@grace had jij nou een mail gestuurd? Heb je daar al reactie op gekregen? Ik overweeg ook om iets te sturen

27 likes

Nou ja wmb is het ook geen nieuws maar er zijn verschillende soorten SGP stemmers, heel conservatief maar ook losser tov de conservatieven. En dan is dit denk ik wel nieuws want dit is wel een statement dat, volgens mij wel heel erg indruist tegen christelijke waarden en normen over omzien naar je naasten. Vooral omdat er de mogelijkheid is om via de wet hulp te verbieden. De manier hoe de SGP over vluchtelingen praat is altijd wel iets op aan te merken maar in de christelijke hoek is daar wel verdeeldheid over en zijn er genoeg die geld geven/vrijwilligerswerk doen bij organisaties die vluchteling helpen. Laatst heeft in het RD een artikel gestaan over waarom ze kerkasiel niet vinden kunnen of wat de redenen zijn om het wel te doen.

8 likes

Ik ben heel benieuwd of Bontebal zijn rug recht gaat houden. Zo ja dan wint hij wel echt punten bij mij (ondanks christelijke partij waar ik niks mee heb).

4 likes

Ik begin te hopen dat het cda het goed gaat doen de komende verkiezingen. Ik zou er ook niet op stemmen, maar het lijkt me de meest realistische optie in de hoop op niet nog een rechts vvd bbb drama

4 likes

Ja sorry beetje zuur. Maar dit is je belangrijkste taak als Kamerlid, en dan bij zo’n dossier??? De Volkskrant schreef dit, dat vond ik wel terecht:

5 likes

Ik snap ook gewoon niet waarom de PvdD dan niet iemand anders uit de partij stuurt dan een van de drie mensen die stemrecht hebben in de TK op zo’n dag. Of ja dat geldt eigenlijk ook voor GL/PvdA.

10 likes

Het is het pairen dat verkeerd is gegaan (een mismatch voor een GL/PvdA’er en geen pair voor een PvdD’er). Er waren bijv. ook kamerleden van D66 en Volt afwezig, maar dat leverde geen probleem op. Neemt niet weg dat je er alsnog mega kritisch op kan zijn en het bizar is hoe dingen nu gaan. Hoop heel erg dat de Eerste Kamer deze wet gaat blokkeren, lijken me zeker op dit punt genoeg redenen voor.

Had trouwens helemaal gemist dat Rosanne Hertzberger weer vrolijk terug is in de Tweede Kamer. Bijzonder.

1 like

Ja ik heb gemaild en mijn zorgen geuit en om uitleg gevraagd. Wel pas gisteren uiteindelijk dus nog niks gehoord!

Ik krijg 32 fucking mails per uur van ‘Frans’ en ‘Esther-Mirjam’ dus misschien kunnen ze hier ook ff een stukkie aan wijden.

15 likes

Een vriendin van mij werkt met vluchtelingen waarvan er velen nog geen verblijfstatus hebben of zelfs uitgeprocedeerd zijn (en dus “illegaal”). Haar werk is al veel moeilijker geworden sinds Faber, maar het idee dat haar werk strafbaar zou worden maakt me echt woedend. Ik snap ook niet waarom je mensen die al praktisch geen rechten hebben nog verder van hun rechten wil gaan ontdoen. Het is inhumaan en de maatregel lijkt gewoon rechtstreeks te zijn overgenomen uit het nazi-regime.

Echt zo fucking walgelijk

25 likes

Zodra ik je bericht zag kreeg ik weer een mail van de partij :joy:

1 like

Ja dat weet ik, maar ik vind dat ergens toch geen excuus voor iets wat een van de kwetsbaarste groepen mensen in Nederland nog veel kwetsbaarder maakt. Misschien is dit anders als je zelf kamerlid bent hoor, want die stemmen natuurlijk wel vaker over zaken van leven en dood, en het is misschien niet realistisch dat je er echt altijd zelf bij bent. Maar ik heb dan toch het gevoel dat je bij de stemmingen van deze vreselijk wet het toch zelf in de hand moet willen houden en er gewoon moet zijn ipv te pairen met een niet al te betrouwbare partij

4 likes

Ja dit kun je toch wel uitleggen ‘hee Frans waarom was je niet bij een Keti Koti bijeenkomst‘ ‘omdat ik moest stemmen tegen racistische wetgeving’ I’ll allow it!!

22 likes

Nou echt hoor!!! En dan nu een mail met we hebben nog 1 kans dit te stoppen. Ja vrienden: jullie hadden die kans ook!

2 likes

Noem me cynisch, maar ik denk dat Rosanne Hertzberger terug is puur om wachtgeld te kunnen innen straks.

Bij de stemming over de wet zelf was de Kamer wel compleet. Bij amendementen en moties wordt ook vaak per fractie gestemd. Pairen is dus alleen relevant als er toch om een hoofdelijke stemming wordt gevraagd. Denk dat dat ook de kern is waarom dit nooit met een multi-interpretabel amendement bij een wet, die de reguliere procedure al niet doorlopen heeft, er even ingefietst had mogen worden. Dit is collectief falen van de Kamer als wetgever - inclusief de afwezigen uit het tegen-kamp (van wie we terecht meer verwachten). En inderdaad extra kwalijk omdat het zo’n kwetsbare groep betreft. Ik erger me ook dood aan de eenzijdige morele verontwaardiging bij veel andere partijen. Geen enkele wroeging over het criminaliseren van een enorme groep kwetsbare mensen, als we ze maar wel af en toe “een stuk brood” of “kop soep” mogen toesteken zodat we ons nog een minzame weldoener kunnen voelen.

4 likes

die auto is dus (zeer waarschijnlijk) teruggevonden bij buren van de camping… bizar dat de mensen dachten hiermee weg te komen?

2 likes

oh mijn god die arme man ook :cry: ben je op je oude dag met je vrouw en je hondje lekker met je camper aan het pensioneren, vind je je wederhelft doodgereden langs de weg

12 likes

Mijn mond valt echt open… hoe kan je op maar 2,5 jaar cel komen als eis?

8 likes