Omdat het waarschijnlijk gezien wordt als dood door schuld en geen voorbedachte rade. Echt misselijkmakend dit.
Schandalig inderdaad. Bij dood door schuld denk ik aan per ongeluk iemand van zân sokken rijden, niet âlaat ik eens een object in de keel van een bewusteloze dronken vrouw stoppenâ. Dat is toch een ontzettend gewelddadige actie.
En voor de verkrachting krijgt hij dan ook niet zoveel straf (daar staat max 12 jaar op).
de Nederlandse rechtstaat lage straffen voor seksueel geweld
Het zal je dochter/zus/tante/vriendin maar zijn en dat er dan ook nog beeldmateriaal van is gemaakt en verspreid. Hoe kan dit??? 100% bewijs en die vieze vent kan gewoon door alsof er niets gebeurd is? In dit geval ben ik ontzettend voor levenslang. Ik krijg er helemaal een niet te beschrijven naar en walgelijk gevoel van
Haar ouders zijn allebei overleden toen ze jong was, ik heb de zaak via Saskia Bellemanâs Twitter gevolgd en het is een ontzettend treurige zaak met een slachtoffer die zelf ook veel problemen had door haar jeugd etc. Ik vind het zelf ook een heel lage eis, maar als je haar tweets leest snap je wel iets meer hoe de zaak in elkaar steekt.
Niemand verdient het om zo aan je einde te komen, door seksueel geweld. Ik snap dat je het niet goed probeert te praten ofzo maar het interesseert me geen moer hoe zij haar leven heeft geleden/geleid. Dit kan gewoon op alle fronten, hoe je het ook wendt of keert niet.
Ze haalt de zaak ook kort aan in de podcast de zaak ontleed. En dan wordt ook uitgelegd welke strafbare feiten/wetsovertredingen het om heeft aangedragen bij de zaak. Staat opzich ook in het NOS artikel maar vond dat het in de podcast beter werd toegelicht.
Welke afl?
Die van deze week de meest recente. Het is een kort stukje maar hoor want het is niet de hoofdzaak
Slachtoffer dodelijke schietpartij Gouda is 39-jarige vrouw en meest recent: Verdachte van schietpartij in Gouda is overleden
Het schokte me weer even hoe ontzettend vaak vrouwenmoord voorkomt in NL. Deze berichten komen zo vaak voorbij dat het bijna niet meer doordringt. Het is toch zo bizar dat dit gemiddeld elke 8 dagen gebeurd?
En dat media nog steeds niet het woord femicide gebruiken. En het een schietpartij noemen, terwijl er 1 man was die zijn ex-vrouw vermoord/ doodgeschoten heeft.
âschietincidentâ aldus NOS koelbloedige femicide
(zal wel juridisch lastig zijn om dat zo te noemen, idc)
En ze zat al in een blijf-van-mijn-lijf-huis door die mongool
Zelfs daar niet veilig
En dan nog zijn er mensen (uiteraard voornamelijk mannen) die haar de schuld geven want ze hield de kinderen bij hem weg. Alsof dat niet overduidelijk de juiste beslissing was.
Ik word zoooo boos van dit soort nieuwsberichten en kan er echt om huilen.
Jemig⌠en nu zijn er 2 kinderen wees die verder moeten leven met het feit dat papa mama vermoord heeft. Echt ontzettend verdrietig
Nieuwsuur spreekt wel van femicide. Kut NOS
Nieuwsuur is toch ook van de NOS?
Klopt, NOS ĂŠn NTR. Berichtgeving wel via NOS site, maar er staat nieuwsuur bij.
Ik zie verder nergens femicide staan in de NOS-artikelen, alleen dus die van nieuwsuur
Edit: met link: 16/7 in Nieuwsuur: Vier studenten vervolgd voor verspreiden bangalijst ⢠Vrouw vermoord door ex - 16/7 in Nieuwsuur: Vier studenten vervolgd voor verspreiden bangalijst ⢠Vrouw vermoord door ex
Wtf die berichten worden steeds erger. In 2009 is deze man tot 13 jaar cel veroordeeld voor een poging tot moord op zijn toenmalige expartner (neergeschoten voor de ogen van hun kind). Dat is 16 jaar geleden. En hij had sinds 9 jaar een relatie met deze vrouw en samen ook 2 kinderen. Hoe kan het in godsnaam dat iemand die destijds 13 jaar cel kreeg alweer 9 jaar lang een relatie incl kinderen had?! Is die man zo snel weer vrijgekomen?
Geen idee of hij toen al vrij is gekomen, maar de gevangenis is natuurlijk niet zo dicht dat het nooit iemand lukt om een nieuwe relatie te starten vanuit de gevangenis. Je hebt bijv ook websites waar je je volgens mij kan aanmelden als âpenvriendâ van een gedetineerde, dacht Amerikaans waar ook gewoon bij staat waar iemand voor zit.