Nieuws, actualiteit en politiek #5

Je kan ook seks hebben in de gevangenis

1 like

Om dan maar door te gaan met de Telegraafvibes, je bent toch wel een speciaal soort mens om tijdens de eindmusical van je basisschoolkind een leraar neer te steken.

23 likes

het is echt altijd hetzelfde he? ook bij ruben en julian toen. elke keer wanneer er een man doordraait en iemand vermoordt, heeft de vrouw hem er altijd ‘toe gedreven’ en ‘het bloed onder zijn nagels vandaan gehaald’. zelfs als dat zo is, alsof het dan geoorloofd is om een moord te plegen???

10 likes

Maar oh wat zijn vrouwen toch een emotionele wezens die zichzelf niet kunnen beheersen en daarom de ‘beschermende’ (of wacht?! Is het onderdrukkende?) hand van de man nodig hebben.

8 likes

Überhaupt om een mes mee te nemen

3 likes

Dit ja, hoezo neem je een mes mee naar de musical van je kind?

Maargoed, het zal wel ‘te telegraaf’ zijn om dat te vinden

9 likes

Wie zegt dat het zo is gegaan? En @itakepictures waar lees jij dat een vader het mes bij zich had. Of zijn dit nu allemaal aannames over iets waar het onderzoek nog naar loopt.

Op nos staat:

Een ooggetuige zei tegen de journalist dat hij die avond twee mannen zag binnenkomen. Zij liepen volgens de getuige af op een vader met wie ze al langere tijd ruzie hadden. Toen ontstond er een vechtpartij. Nadat er gestoken was, zijn de twee mannen vertrokken.

De leraar probeerde waarschijnlijk de ruzie te sussen en is daarbij gestoken.

Eerdere berichtgeving was anders, daar stond dat er ruzie uitbrak tussen 3 aanwezigen die al langere tijd een conflict hadden. Als het anders blijkt te zijn maakt dat mijn reactie uiteraard ook anders.

1 like

Ah ja, klinkt inmiddels alsof het net wat anders ligt. En ook deze berichtgeving is allemaal nog ingedekt met “zegt een getuige” en “vermoedelijk” etc. Duurt nou eenmaal vaak even voordat duidelijk wordt wat er nou precies is gebeurd.

2 likes

Huh, ik zeg toch ook niks anders?

Edit: of sloeg je aan op ‘je’? Ging mij meer om dat het iig een extra sneu voorval is op een basisschool en dat lijkt niet veranderd. In het eerdere bericht stond in ieder geval ook dat de leraar probeerde te sussen, hoop dat hij en de kinderen daar het goed maken.

Ja, je edit klopt, dat het een vader zou zijn die dit geĂŻnitieerd heeft. Maar idd anders evengoed belachelijke timing.

2 likes

En de volgende vrouw weer overleden aan femicide

Wel goed dat ze dit posten:

7 likes

In Goedenavond Nederland was woensdag Marianne van den Anker (ombudsvrouw Rotterdam) die het had over een werkbezoek wat ze met de politie (dacht ik) hadden gebracht aan de UK over Clare’s Law en verkennen of dit ook in NL ingevoerd kan worden. Komt er kort samengevat op neer dat je het mogelijk gewelddadige verladen van je date of partner kunt opvragen. Als je je zorgen maakt over je eigen partner of de partner van een naaste mbt huiselijk/partnergeweld, je een verzoek in kunt dienen bij de politie. En als diegene dan inderdaad een gewelddadig verleden blijkt te hebben dan word dat aan de partner van die persoon medegedeeld (dus als je een verzoek doet voor een ander krijg je het zelf niet te horen). Schijnt in de UK heel goed te werken

Uitzending, vanaf 14:15 min: Goedenavond Nederland | NPO Start

8 likes

In het artikel op Wikipedia worden sterke kanttekeningen geplaatst bij de effectiviteit ervan, ik ben zelf ook wel wat sceptisch als ik dit zo lees en kan me dus wel vinden in die kanttekeningen.

9 likes

Word zo ook wel veel verantwoordelijkheid gelegd op het ‘mogelijke slachtoffer’. Heb ook geen idee of zoiets haalbaar is met privacywetten en wat er uberhaupt word er gedaan aan mensen die geweld plegen qua preventie.

4 likes

“Geweld in huis” ze doen er ook echt alles aan om de man maar niet te beschuldigen he

8 likes

Doet me denken een aan zaak van tig jaar geleden waarbij een vrouw in een blijf-van-mijn-lijfhuis zat en die oetlul van een vent een oude bekende had ingeschakeld want die oetlul van een oude bekende was een oetlul bij de politie en die had ff haar locatie opgezocht.

2 likes

Ik hoop dat diegene bij de politie op staande voet is ontslagen.

Ik vind het ook zorgelijk, vooral omdat femicide hier meer lijkt voor te komen dan onze buurlanden. Alsof vrouwenhaat diep in onze maatschappij zit, ben het echt zat.

Ja! Kan me vaag herinneren dat hij eerst op non actief gesteld was en daarna wel ontslagen.

De moordenaar loopt overigens weer vrij rond, geloof dat hij nog geen 20 jaar vastgezeten heeft.

1 like

Van mij mogen dit soort mannen echt een spuitje

6 likes