Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja ik had ook een tabel gezien waarin Nederland inderdaad in de top 3 staat. Inderdaad niet de absolute cijfers, maar relatief per inwoners.

Anyways, feit blijft wel dat andere landen,waaronder Spanje, waar het ook een groot probleem is, veel meer gaande is qua verandering en bewustzijn. Het is daar echt een movement geworden.

In nederland denken we toch vaak: “ah joh ons land is tolerant, bij ons valt het wel mee. Wij hebben niet zo’n macho-cultuur.” Maar de vrouwenhaat zit hier ook, remember Kaag?

4 likes

Las van de week wel een artikel waarin stond dat andere landen meer doen tegen femicide.
https://www.nu.nl/misdaad/6362886/waarom-nederland-geen-koploper-is-in-het-tegengaan-van-vrouwenmoord.html

2 likes

Maar ik vond deze titel ook wel weer lekker bedekt. Waarom NL geen koploper is? Waarom is femicide in Nederland iets waar weinig over gepraat wordt? Waarom loopt Nederland achter? Zoveel directere manieren om dit uit te drukken dan deze zin.

3 likes

Vanochtend heb ik dit in de Volkskrant gelezen onder Zweden en Finland.

Maar inderdaad het hangt ook af van wat je meetelt in de cijfers.

1 like

Hnnnnggggggggg

https://www.volkskrant.nl/binnenland/rutger-bregman-begon-een-school-voor-morele-ambitie-wat-hebben-deelnemers-geleerd~b1abcb82/

1 like

Ik had echt zoveel hoop dat dit artikel kritischer was maar nope :sweat_smile:.
Edit: bedenk nu dat ik 'm niet uitgelezen heb volgens mij. Dus mss was dat de laatste alinea.

3 likes

Oh ik vind dit allemaal karakterloze assholes dus op mij heeft het gewerkt!!

Edit: hahaha zo te zien heeft ook niemand zijn/haar baan opgezegd voor dit halfbakken intervisieclubje terwijl dat het hele ding van Bregman’s domme school is: ik betaal jullie om dit te doen en ik ‘koop jullie weg’.

7 likes

Je weet ook al genoeg als een artikel met “De hockeystickcurve” begint

3 likes

Dit artikel bevestigt wel echt mijn beeld van consultants. Sowieso heeft dit project echt precies de uitwerking die je ervan verwacht, irritante mensen die zich moreel verheven voelen maar uiteindelijk niks wezenlijks veranderen. Heerlijke hateread op de zondagavond :smiling_face_with_three_hearts:.

2 likes

Wat mij zo irriteert is het frame dat dit ‘de intellectuele elite’ is terwijl ze misschien goed zijn in specifieke skills maar zoooooo veel kritisch denkvermogen missen??? Deze mensen waren gewoon goed in studiepunten halen en nu in opdrachten uitvoeren. Verder nul ondernemend vermogen of intellectuele lenigheid en eindeloos veel geduld met zichzelf. Deloitte can keep them.

15 likes

Ja het sloot ook mooi aan op dat artikel over klm allemaal mensen die teveel geld verdienen en verantwoordelijkheid afschuiven

3 likes

ja dat is exact het argument wat ik altijd mis in dat hele gezanik rondom morele ambitie en dat andere (maar hetzelfde) verhaal over die “bermuda driehoek van talent” door die simon van teuten

volgens mij zijn dit exact de mensen die je NIET mist op posities bij bijv. bestuur, overheid, NGOs etc. blijf lekker niets doen :heart:

6 likes

Simon heeft gewoon eigenlijk nog nooit andere mensen ontmoet helaas

6 likes

Aub?? Ze overwegen om ‘iets met armoede te doen’ waar heb jij het over, cynische heks

6 likes

het nieuwste evangelie van de Houtense historicus

Haha, ik bespeur hier toch wel een spottende ondertoon

7 likes

Ze gaan allemaal misschien iets doen en iemand gaat naar Afrika, ik snap niet waarom jullie dit niet begrijpen?? U can thank them later

9 likes

Hallo maar ze heeft wel in haar twintiger jaren geld opgehaald voor een weeshuis in Burkina Faso!

Nee even, dit artikel is toch een 1 aprilgrap. Lijkt alsof ik dit heb gedroomd.

1 like

“Zweinstein voor idealisten” I can’t

6 likes

Omg ik ben zo blij dat ik een exdate, die Bregman helemaal de shit vond, geditched heb.

Het erge is nog, dat ik hem hier wel aan mee zie doen :sob::sob:

2 likes

Oké maar ik had dus deze harde kritiek die jullie hier met liefde en passie uiten ook van de Volkskrant verwacht! Zodat ik niet zelf hoef te denken wat een bijzondere bare minimum wordt er gesteld voor idealisme door deze mensen en deze Rutger.
Also betaalt die man ze dan geld om naar intervisie te gaan? Ik snapte niks van dat schoolidee.

6 likes