Wat mij zo irriteert is het frame dat dit ‘de intellectuele elite’ is terwijl ze misschien goed zijn in specifieke skills maar zoooooo veel kritisch denkvermogen missen??? Deze mensen waren gewoon goed in studiepunten halen en nu in opdrachten uitvoeren. Verder nul ondernemend vermogen of intellectuele lenigheid en eindeloos veel geduld met zichzelf. Deloitte can keep them.
Ja het sloot ook mooi aan op dat artikel over klm allemaal mensen die teveel geld verdienen en verantwoordelijkheid afschuiven
ja dat is exact het argument wat ik altijd mis in dat hele gezanik rondom morele ambitie en dat andere (maar hetzelfde) verhaal over die “bermuda driehoek van talent” door die simon van teuten
volgens mij zijn dit exact de mensen die je NIET mist op posities bij bijv. bestuur, overheid, NGOs etc. blijf lekker niets doen
Simon heeft gewoon eigenlijk nog nooit andere mensen ontmoet helaas
Aub?? Ze overwegen om ‘iets met armoede te doen’ waar heb jij het over, cynische heks
Hey ze gaan 0.0 concreet veranderen maar ze hebben nu wel die impact mindset!!
het nieuwste evangelie van de Houtense historicus
Haha, ik bespeur hier toch wel een spottende ondertoon
Ze gaan allemaal misschien iets doen en iemand gaat naar Afrika, ik snap niet waarom jullie dit niet begrijpen?? U can thank them later
Hallo maar ze heeft wel in haar twintiger jaren geld opgehaald voor een weeshuis in Burkina Faso!
Nee even, dit artikel is toch een 1 aprilgrap. Lijkt alsof ik dit heb gedroomd.
“Zweinstein voor idealisten” I can’t
Omg ik ben zo blij dat ik een exdate, die Bregman helemaal de shit vond, geditched heb.
Het erge is nog, dat ik hem hier wel aan mee zie doen
Oké maar ik had dus deze harde kritiek die jullie hier met liefde en passie uiten ook van de Volkskrant verwacht! Zodat ik niet zelf hoef te denken wat een bijzondere bare minimum wordt er gesteld voor idealisme door deze mensen en deze Rutger.
Also betaalt die man ze dan geld om naar intervisie te gaan? Ik snapte niks van dat schoolidee.
Hahaha, ik open altijd wat random nieuwssites als ik ontbijt/ mijn haar föhn, bijna een hartverzakking door deze kop plus foto van het AD.
Dacht even, mijn god wat voor tijgermug is dit??
Die chirurg had wel dr baan opgezegd toch? Zeg maar, de enige persoon van dit groepje die een nuttige baan had om mee te beginnen? ()
En weer een vrouw…
Echt zo typisch weer dat de hele levensloop van de man beschreven wordt in dit artikel om het een soort van te legitimeren / de ‘verzachtende omstandigheden’ te beschrijven, terwijl de vrouw en háar leven nauwelijks wordt benoemd
Gebruik van woorden valt me ook altijd zo op in dit soort artikelen. Twee slachtoffers in plaats van een vermoedelijke dader en slachtoffer. Een drama in plaats van een misdaad.
Maar is dat ergens ook niet logisch als nog niet bekend is wat hier precies aan de hand is? De aanname is dat het om iets in de relationele sfeer gaat, maar objectief zijn er nu toch ook ‘alleen’ twee slachtoffers die man en vrouw van elkaar zijn. Waarbij buurtbewoners verklaren dat de man psychische problematiek zou hebben gehad en de aanname is dat de vrouw is neergestoken door hem en hij daarna van het dak is gesprongen.
Het lijkt me ergens ook niet wenselijk om zo snel al krantenkoppen te maken met vrouw vermoord door haar man als dat nog niet is gebleken uit onderzoek. Het lijkt mij sterk maar kan natuurlijk ook nog een heel ander scenario aan de hand zijn toch?
Ja, dat ben ik ook met je eens. Ik moet het iets genuanceerder verwoorden. Er wordt in het artikel al wel gesproken over dat de vrouw waarschijnlijk is neergestoken dus een vermoeden geuit. En vervolgens spreekt het artikel over een gezinsdrama en slachtoffers. En dat zie ik vaker bij het vermoeden van femicide.
Ik zou dan zelf het eerder beschrijven als de vermoedelijke dader of er zijn verdachte omstandigheden (misdaad is hier inderdaad te voorbarig). Maar niet een kop met: drama in Wierden. En dan een biografie van het zware leven van de man.
De “not all men” crowd bewijst weer even dat zij precies wel die mannen zijn