Echt walgelijk weer.
Mijn god ik las eerst âvrouwenveilingsappâ en ik dacht hĂłezo is dat zomaar een woord ĂŒberhaupt
Oké, eindelijk gebeurt er iets. Het doet me denken aan deze aflevering van Floortje met Renée Jones-Bos, zij legt daarin uit hoezo je voorzichtig wil zijn met deze stap. Echt een kijktip
Echtpaar, gezinsdrama. Nee, MAN VERMOORDT. Ugh.
Helemaal eens dat deze manier van berichtgeving echt vreselijk verkeerd is en hier veel meer aandacht naar toe moet.
In dit geval is (thank god!) de vrouw inmiddels buiten levensgevaar. Dat maakt het punt dat de verslaglegging anders moet niet anders, maar wel belangrijk om bij de feitelijkheden te blijven.
Ja idd ik had dat moeten specificeren.
Ik vind dit echt een goed stuk over femicide in Nederland van De Groene:
Om te kotsen. Er is uitbuiting en mogelijk sprake van mensenhandel, maar zolang ik kan sporten boeit het mij nul.
âIk kan geen twee sportevenementen betalenâ saints and stars kost ⏠136 per vier weken, je kunt je helemaal het ongans sporten voor die prijs
En ook de opmerking dat het niet de schoonheidsprijs verdient, maar overal gebeurt wel wat.
Dat je het uit je strot weet te krijgen en het zegt tegen een journalist. Maar te schijterig om niet met je naam in de krant te willen staan
Ja ik heb op social media ook meerdere filmpjes hiervan gezien, dat zij ook slachtoffers zijn want ja, ze willen ook niet dik worden
Kijk, dat je het denkt okĂ©. Of baalt dat je net een jaarabo hebt afgesloten (waar je ook vanaf kunt maar okĂ©) prima, maar dat je dat een dag daarna zonder gĂȘne op social media knalt is gewoon erg. Dacht in het begin ook dat het satire was, maar helaas.
Ze kunnen ook 17 uur lang schoonmaken. Verbrand je genoeg calorieën
Waar zie je die filmpjes?
Ik heb een beeld bij mensen die bij deze sportschool sporten, dat dit dezelfde soort mensen zijn die een aupair in huis nemen voor een hongerloontje en dat goed praten voor zichzelf
Dus die kunnen ook hier zitten.
Misschien dom hoor maar als je je abonnement niet kan opzeggen heeft het dan nog veel zin om niet meer gaan? Ze verdienen dan nog steeds geld aan je of je nou gaat of niet. En ja ik zou me ook kapot schamen als ik er nog heen ging maar voor mân gevoel is het leed al geschiedt doordat ze je geld al hebben en ik mag toch hopen dat er op dit moment geen uitbuiting meer plaatsvindt.
Ja ik snap ook niet dat mensen niet direct hun abonnement opzeggen hoor, ik zou niet willen dat ze nog een cent aan me verdienen. Maar goed ik kan ook wel weer enigszins begrijpen dat als je al betaald hebt dat je daar (met tegenzin) alsnog gaat sporten want het is wel een duur signaal. Aan de andere kant als je dit kan betalen voor je sportschool kan je je er waarschijnlijk ook wel een basic fit abonnement bij veroorloven.
Ik zou het echt waanzin vinden als je daar nog naar toe gaat terwijl je weet dat er mensen worden uitgebuit en na jouw sportklasje aan hun 17uur durende shift mogen beginnen om jouw zweet weg te poetsen. Dan ben je wel echt gestoord hoor maargoed ze zullen er zijn ja.
Ohja vroeger bergmarmot die 50x ging posten hoe financieel voordelig (kost maar âŹ350 per maand! Voor een mens! Koopje!!) het was tov een kinderopvang.
Vond haar (ken haar uiteraard niet) daarna direct een vervelende vrouw, echt zoân uitbuiter zolang het persoonlijk voordeel oplevert. Ze zit hier toch niet meer (volgens mij ook omdat mensen toen doorgingen over de au pair) dus post gewoon haar naam.
Edit: oh âŹ340 is het maximale âzakgeldâ dat ze mogen verdienen, nog erger
Oké maar ik ga er wel vanuit dat dit nu gestopt is? Niet dat als men daar nu lekker gesport heeft er schoongemaakt wordt door slachtoffers van uitbuiting.
En ik denk dat wat @Shaaar zegt de spijker op zân kop is: hoe sterk zijn je principes als je dat een sloot met geld kost. Dus ja er van uitgaande dat het geld al uitgegeven is en er op dit moment geen mensen meer uitgebuit worden kan ik me ergens voorstellen dat er mensen zijn die zeggen ik blijf hier sporten tot mân abonnement is afgelopen.
Maar goed ik zou daar ĂŒberhaupt nooit een abonnement nemen want schreeuwend duur en niet mijn vibe dus ik denk eigenlijk niet dat dit de heuvel is waar ik op wil sterven.