Nieuws, actualiteit en politiek #5

Uiteraard moet er ook weer even benoemd worden dat hij altijd zo trots is op zijn dochter en zo leuk met haar speelt. Want dat is super relevant.

1 like

dat gaat toch gewoon om de beleving van de buren? Dat die geschrokken zijn en die twee beelden moeilijk met elkaar kunnen verenigen. Ik vind dat niet per se een vertekend beeld geven of die man vrijspreken van wat er gebeurd is, als je het zo bedoelt. Eerder weergeven dat mensen die tot dit soort daden komen misschien ook andere kanten hebben, waardoor we het lastig kunnen geloven of inschatten. Daarnaast staat er ook duidelijk beschreven dat er al een aanloop hier was met straatverbod etc.

11 likes

Ja en dan wordt in NL enkel femicide geregistreerd als het 1) een (ex)partner betreft met 2) de dood als gevolg :sweat_smile: Alle andere varianten tellen niet mee in de cijfers hier.

Saskia Belleman geeft hier mooie uitleg over in de zelfspodcast. Ben niet weg van die mannen maar wel goed dat ze hier aandacht aan besteden.

Belleman stelt zelfs dat er ook zaken buiten de radar blijven, op het moment dat de man cq dader beweert dat het zelfmoord is en de politie daar in mee gaat.

Ook als je haar hoort over hoe vrouwen worden geholpen na tientallen aangiftes. Gewoon niet. Er was een vrouw die de uitvaartpolis op haar bed had gelegd. Ze was bekend bij meerdere instanties maar werd niet geholpen, en die man liep vrij rond.

4 likes

Vreselijk! :sob: We hebben meer Saskia Bellemans nodig in deze wereld. Ze heeft er een podcastserie over gemaakt en een boek over geschreven: Zij is van mij.

5 likes

Klopt, die podcastserie heb ik ook geluisterd. Echt heel indrukwekkend, vooral omdat ze ook met nabestaanden spreekt en zelfs een slachtoffer die een moordaanslag heeft overleefd.

Je hoort ook gewoon dat het geen incidenten zijn, dat de vrouwen al meerdere aangiftes hebben gedaan. Maar dat instanties niet samenwerken, of dat ze vrouwen niet serieus nemen. Ook niet na meerdere aangiftes. Dit is niet alleen een probleem van de slachtoffers, maar een maatschappelijk probleem. Dus heel goed dat Saskia hier aandacht voor vraagt.

9 likes

Dit snap ik even niet, gebrek aan context denk ik. Wat bedoel je hiermee?

1 like

Ik neem aan dat die vrouw het regelen van de uitvaart voor haar nabestaanden makkelijker wilde maken, omdat ze al wist dat ze vermoord zou worden.

7 likes

Hier legt Saskia het uit

1 like

@Frambozentaartje ja hou op schei uit. Zag er laatst een filmpje over op instagram waarin een mag het goed en mooi uitlegt maar ik kan hem even niet meer vinden. Op het laatst zegt die “over 8 dagen zeg ik dit weer”

1 like

Al die influencerplekken vallen zo door de mand:

3 likes

Ik kan het artikel niet lezen, het zal geen goed nieuws zijn met deze titel, maar de Vegan Junkfood Bar is toch niet echt een influencerplek? Dit bestaat al jaren

4 likes

BestondđŸ€Ș

1 like

Haha, oh, dat wist ik niet eens. Kan je nagaan hoe lang geleden ik er geweest ben. De preview van het artikel gebruikt ook tegenwoordige tijd :stuck_out_tongue:

1 like

Er is nog 1 vestiging over in Amsterdam. @Insouciance ik ken dit echt alleen maar van een periode dat allerlei influencers ernaartoe gingen.

1 like

Jezus wat een grap weer. Die appjes ook echt. Nee we betalen je geen salaris maar je snapt toch wel dat je gewoon moet blijven werken want je hebt een contract!!

Maar ik lees dat ze niet failliet zijn verklaard. Omg het zal je werkgever maar zijn.

Alleen die in Amsterdam niet, maar daarvan is de laatste jaarrekenig van 2022 dus daar gaat ‘t ook niet helemaal goed :woozy_face: wat een waus die Streep

En dan weer een nieuw restaurant statten in de emiraten :sob:

1 like

Nee in het artikel staat ook dat de Spaanse vestigingen niet officieel failliet verklaard zijn. Ze hebben ze gewoon gesloten. “Een blik in het Spaanse handelsregister leert dat beide restaurants – de Vegan Junkfood Bar en het vleesrestaurant Phat (ook ingeschreven als Vegan Junkfood Bar) – niet failliet zijn verklaard.”

2 likes