Eens dat dit bizar is, maar dat laat alleen maar zien dat er gewoon voorzichtiger gedaan moet worden met dit soort uitspraken. Denk dat het vrijwel onmogelijk is om direct uit te zoeken waar iemand vandaan komt, ook o.b.v. uiterlijk kun je dat niet opeens als feit presenteren. En stel hij weigert bijvoorbeeld te praten? Geen idee. Best mogelijk dus dat dit even duurt om zorgvuldig uit te zoeken maar dan moet je niet speculeren
Nou ik ken niet de meer dan 700 verschillende talen, maar de taal van mijn moeder pik ik er zo uit (ben hem wel veleerd) en ondanks de regionale verschillen in het accent is Nigeriaans ook een vrij herkenbaar accent in het Engels.
En qua veilig land in het noorden heb je nog steeds boko haram maar de rest van Nigeria is in principe een veilig land zolang je niet queer bent.
Je kan op de website van de Rode Lap trouwens gratis posters en stickers bestellen (tegen verzendkosten) van de campagne Ik eis de nacht op.
Dit soort verhalen vind ik zo zielig altijd, dat iemand zo lang niet wordt gemist
Populisten onzin blaten
Wilders heeft inmiddels zijn uitspraken weer teruggetrokken. As usual
Vind dit echt het beste wat ik afgelopen dagen gelezen heb mbt de publieke ophef. https://www.parool.nl/misdaad/voor-jongens-als-rivaldo-klonk-nooit-zo-n-prachtig-applaus~b6b6c27c/
Duitsland wil lekker veel wapens
- Ja goed hebben we nodig tegen Rusland
- Stop hiermee
- Hebben we niet afgesproken dat we Duitsland geen wapens meer geven? Ivm you-know-what??
0 stemmers
Niet echt toch?
Bij het datalek bevolkingsonderzoek zouden nog veel meer namen gelekt zijn - zo veel dat ze er nu voor het gemak maar vanuit gaan dat alle data zijn gelekt.
De komende tijd worden er weer brieven gestuurd. Ik hoop dat die in aangepaste vorm worden gestuurd, want ik heb geen vrouw gesproken die vond dat de eerste brief de juiste informatie gaf.
Ik heb echt het idee dat ze gewoon totaal niet weten wat er is buitgemaakt, dus verwacht in de volgende brief niet meer informatie eigenlijk
Raad van State in langverwacht advies: âOok kop soep voor illegaal kan strafbaar zijnâ https://www.ad.nl/politiek/raad-van-state-in-langverwacht-advies-ook-kop-soep-voor-illegaal-kan-strafbaar-zijn~a25c559a/
Nazi vibes. Fuck dit hoor
Kan iemand me dit uitleggen alsof ik 5 ben? Persoonlijke gegevens worden gejat, hacking groep vraagt geld om gegevens niet te publiceren, vaak wordt dat geld betaald door de instantie waar de gegevens gestolen zijn omdat ze niet zoân schandaal aan hun broek willen. Tot zover begrijp ik het (denk ik?).
Nu zijn die gegevens gepubliceerd op het dark web (dus Clinical Diagnostics heeft niet betaald neem ik aan dan? Artikel zegt iets over dat de geld eis was ingetrokken maar ik snap dat ook niet helemaal) en nu kunnen de vrouwen wiens pers. gegevens gepubliceerd zijn slachtoffer worden van phishing. Is dat dan volgens het artikel het ergste wat er kan gebeuren? Ik snap zeg maar niet waar deze vrouwen (misschien ik ook wel, heb nog geen brief ontvangen maar wel meegedaan aan het onderzoek destijds) nu bang voor moeten zijn?
Er zijn verschillende artikelen gepubliceerd waarin precies uiteengezet wordt wat er kan gebeuren nav dit lek. Zou dat gewoon eerst even lezen
Als je een beetje terug scrollt in dit topic dan kun je berichten erover vinden, die denk ik wel in begrijpelijke taal staan. Scheelt weer zoekwerk
Maar het nieuws nu is dus juist dat ze n.a.v. dit advies de wet gaan aanpassen zodat dat niet meer strafbaar is, dus dat lijkt me positief.
Heel treurig natuurlijk dat ze niet zelf durven bedenken dat we dit niet moeten willen en daarom pas met dit advies van de RvS in de hand het willen aanpassen, maar toch fijn dat het nu wel gebeurt. Blijft een walgelijke wet verder overigens, maar dat wisten we al.
In dit artikel zeggen ze dat vermoedelijk de gegevens van alle deelnemers vanaf 2017 zijn buitgemaakt. Dat is inclusief je BSN, adres van destijds, uitslag van je onderzoek, etc. Dat betekent dat je afgeperst kan worden, gegevens openbaar zijn die mensen kunnen inzien en dat met al je gegevens inclusief BSN makkelijk fraude gepleegd kan worden. Phising is nog wel onze kleinste zorg denk ik.
Ugh ok, identiteitsfraude had ik inderdaad nog niet bij stilgestaan, fucking eng. Thanks voor de uitleg!
Suf dat NOS alleen iets schrijft over phishing terwijl er dus veel heftigere dingen kunnen gebeuren.
De kans op phishing of dat je daar het eerst last van krijgt is ook veel groter dan de kans op identiteitsfraude. Het is met die extra gegevens makkelijker om je als crimineel voor te doen als een betrouwbare instantie bijvoorbeeld. Stel je wordt gebeld door de âbelastingdienstâ (een kwaadwillende die zich voordoet als de belastingdienst) dan geloof je die waarschijnlijk veel eerder als die jouw BSN en adres foutloos kan opnoemen dan als diegene dat niet kan. Want de echte belastingdienst kan bij die gegevens. Je bent dan sneller geneigd andere vertrouwelijke gegevens te vertellen.
Identiteitsfraude met alleen een BSN en adres is niet makkelijk. Het kan absoluut maar juist om de kans op ideniteitsfraude kleiner te maken, zijn ook andere voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo moet je vrijwel altijd een identiteitsbewijs laten zien op plekken waar ze BSN gebruiken en is het nummer alleen intypen niet zomaar voldoende.
Dat is wel een opluchting.
In die zin is het wel slim als je ooit een kopie van je paspoort/id hebt gemaild, die uit je mail te verwijderen. Dat kan heel link zijn als je mail gehackt wordt. Sowieso beter om ook gegevens af te dekken, als je zulke documenten rond mailt.