Nieuws, actualiteit en politiek #5

Ja dat zal ook natuurlijk.
Zie inderdaad ook walgelijke verhalen op twitter over white lives matter.

2 likes

De beelden die online staan zijn geknipt hÚ, je ziet haar tot het moment dat het mes neerkomt en daarna zie je hem verderop in de volgende coupé met bloedsporen. Ze is wel geholpen door mensen om haar heen, maar met mes wonden in je hals heb je weinig tijd over het algemeen dus ze konden weinig doen. De mensen op de beelden zitten een stuk verder weg. Die mensen hebben niet gezien wat er is gebeurt en op dat moment nog geeeen idee behalve dat hij bloed aan het lekken is. Bovendien is Amerika gewoon echt veel gevaarlijker dan Nederland qua het aantal mensen dat daar hoognodig psychologische hulp nodig heeft en zijn mensen daar in de metro echt gewend niet te engagen met gedrag van mogelijk gekke mensen.

Overigens had de dader zelf eerder 911 gebeld omdat hij voelde dat het mis ging met zijn mental health maar ipv hulp werd hij gearresteerd voor wrongful 911 calling en daarna weer naar huis, illustreert ook wel hoe het daar gaat.

14 likes

Ah deze achtergrond wist ik niet. Eens dat de gezondheidszorg een schrijnende situatie is!!

Ik denk dat ik toch een andere video heb gezien, waar je hem op haar ziet insteken tot het punt dat ze op dr grond ligt. En daar ook even alleen blijft liggen. Wellicht is het nog steeds geknipt hoor!
Ik hoop dat ze beter is geholpen en niet alleen bleef zoals ik het eerst heb opgevat.

4 likes

Trump heeft net op Truthsocial gezegd dat ie dood is

1 like

Ik ben (uiteraard) geen Kirk fan, maar blijf zo’n politieke moord toch altijd wel heel heftig en schokkend vinden.

13 likes

Net ook gezien. Echt naar en bijna surrealistisch. Niemand doet iets, pas na een paar minuten zie je beweging komen. Weet nou niet of het shock is van mensen of omdat ze bang zijn. Maar echt heel vreemd om te zien.

Zou het niet gewoon pure angst zijn? Hij loopt daar nog rond met fat mes. Ik was iig niet er heen gegaan om te helpen gok ik.

4 likes

Ja vandaar dat ik ook zei; zal waarschijnlijk shock / angst voor de dader zijn. Maar ziet er gewoon heel naar uit.

Je zou denken; paar mensen staan samen op en proberen die dader dan te overmeesteren / tegen de grond aan te smijten. Maar zal wel heel naĂŻef zijn.

6 likes

Ik wil de dader hier mee absoluut niet vrijpleiten, maar het bevestigt voor mij wel weer in wat voor situatie Amarika zit. Dat de dader zelf 911 heeft gebeld omdat hij voelde dat het misging en hij niet serieus werd genomen.

Ik ben oprecht misselijk hoe er in de USA met mental health wordt omgegaan. Ik ken mensen die er wonen en geld hebben, als je geld hebt dan heb je toegang tot de gezondheidszorg en geestelijke gezondheidszorg, als je dat niet hebt wordt je buiten gesloten van beide.

8 likes

images (42)

8 likes

Ja dat filmpje heb ik ook gezien. En dat ze van de bank afvalt op de grond. En dan is er helemaal niemand bij haar. Ik vind het zo’n naar verdrietig filmpje. Ook hoe ze zo schrikt en haar hand voor haar mond slaat. Zo intens verdrietig.

5 likes

Maar we gaan toch niet goedpraten wat de dader gedaan heeft omdat hij kort gearresteerd is (wat niet zou moeten). De beste man had hulp moeten krijgen en toch ook opgesloten moeten worden aangezien hij al 14x eerder in contact is gekomen met de politie en ook veroordeeld is geweest.
Wat hier verschrikkelijk fout is gegaan is dat ze deze man hulp hadden moeten bieden, dat is niet gebeurd en is een vrouw op een verschrikkelijke manier om het leven gekomen.

4 likes

Waar zie jij het iemand goedpraten?

15 likes

Nou ik zie hier niemand zeggen ‘wat een rotzak, weer een man die dit doet’ of iets anders alleen voor mijn gevoel sympathie; want hij 911 gebeld dat het niet goed ging. Nee, hij heeft gewoon iemand vermoord en Amerika moet zelf achter de oren gaan krabben waarom dit steeds blijft gebeuren.
Ik denk iedereen die iemand vermoord heeft een steekje los zitten en hulp nodig heeft. Maar dit verdient geen enkele vorm van mijn compassie erover.

2 likes

Nouja als wat Zemra zegt zo is over dat deze persoon zich van te voren meldt bij de politie van ‘het gaat niet goed’ en daarna niet geholpen wordt, tegendeel zelfs, en in weet jij veel welke mentale staat en wel/geen toerekeningsvatbaarheid een gruwelijke misdaad begaat is het toch schrijnend dat iemand een hulpkreet heeft gedaan en er een zak stront voor kreeg? Dat kan m.i. prima bestaan naast het verschrikkelijk vinden dat het is gebeurd en dat ‘t voor het meisje 1000000x erger dan voor die man.

26 likes

Ja als je het zo verwoord ben ik het inderdaad met je eens dat dit naast elkaar kan bestaan. Want ik denk wel als hij serieus was genomen na het 911 belletje dat dit mogelijk voorkomen had kunnen worden.
Bedankt voor je waardevolle inzicht.
Voor mijn ging gevoel ging het even te vaak over ‘hij heeft 911’ gebeld dan ‘wtf, weer iemand vermoord’.

3 likes

Ik had net een collega aan m bureau die helemaal ontdaan is vanwege de schietpartij op Kirke. Ze vindt hem ‘een echte topper’ en hij is ‘gewoon alleen maar tegen abortus’.

8 likes

Als je die collega nog niet had afgeschreven kun je dat nu iig doen.

29 likes

Ik lees overal dat hij heeft gezegd dat een aantal doden af en toe nou eenmaal de prijs is die je betaalt voor wapenbezit, dus blij voor deze man dat hij heeft mogen gaan zoals hij heeft geleefd. Een man die bij zn principes blijft!

86 likes

Ja het kutte is dat dit dus los van dit hele rare gedachtengoed echt een fantastische collega is :sob::sob:.

2 likes