Nieuws, actualiteit en politiek #5

De onwaarschijnlijke val van een burgemeester De onwaarschijnlijke val van een burgemeester - NRC

Longread over de zaak tegen de burgemeester van Groningen. Ik vind dit zo zielig.

33 likes

God wat verschrikkelijk zeg.

4 likes

Gadver wat vreselijk zeg, echt heel sneu. Ik kan me ook echt niet aan de indruk onttrekken dat er heel anders gehandeld was door die hoofdinspecteur van de politie als de burgemeester hetero was geweest.
Heel goed wel dat dit zo uitgebreid opgeschreven is want ik had aan de eerdere berichtgeving echt een totaal ander beeld over gehouden

32 likes

Arme man

1 like

Ohh wat ontzettend sneu idd :(.

Mijn oom had prostaatproblemen (nog redelijk beginnend) en werd daardoor overvallen toen hij een autorit van een uur moest maken. Hij is onderweg wel iets van 12 keer gestopt om te proberen om te plassen (wat dus niet goed lukte) om de pijn wat te verlichten. Toen hij op bestemming is hij gekatheteriseerd.

Heel ander verhaal natuurlijk, maar wel vergelijkbaar in die zin dat hij dus ook steeds bij een boom stond met zn broek open, waar mensen natuurlijk meteen andere gedachten bij krijgen.

Dat heeft me wel echt doen beseffen dat ik niet zo snel moet judgen als ik weer eens iemand zo aan de kant van de weg zie staan, vooral bij oudere mannen.

1 like

Wat een ontzettend goed artikel, ik had net zoals @Chuckie ook een heel ander beeld bij de eerdere berichtgeving. Maar wat vreselijk voor Schuiling. Echt onwijs verdrietig, en ook dat hij het zolang alleen heeft willen dragen en niet zijn partner ermee heeft willen belasten. En ik krijg ook een knoop in mijn maag van dat hij zolang vertrouwen heeft gehad in een goede afloop en daarom pas zo laat een advocaat nam, en dat dan dit de uitkomst is. Hoe moet je je wel niet voelen in zo’n situatie. Wat ellendig :pensive:

6 likes

Ik vind het wel ook echt opvallend hoe hijgerig al die andere bestuurders zijn. Snap dat de burgemeester met de broek op de enkels niet heel top staat, maar eerlijk: waarom vinden ze het zo interessant/zo niet kunnen als de burgemeester aan het cruisen was geweest en daarmee verder niemand lastig viel?

6 likes

Kom op Shaar deze weet je

7 likes

Ik geef anderen de ruimte, probeer mijn leven te beteren

5 likes

Jaa ik ook hoor, en dat ze daar dan blijkbaar allemaal gesprekken over voeren in vage bedekte termen waardoor er ook allemaal miscommunicatie ontstaat? Zo kinderachtig

1 like

33 likes

Echt een van de meest walgelijke mensen die er op aarde rondlopen op dit moment. Verbaasd me niet dat iemand zin had om hem neer te knallen.

4 likes

Ik heb met mijn domme kop op twitter gekeken en een video gezien, maar dat zag er echt heel slecht voor hem uit. Waar hij geraakt is dan.
Niet om te speculeren, maar ik geloof niet dat hij met zo’n schotwond nog goed eruit kan komen.

Buiten dat hij een verschrikkelijk naar mens is, raad Ik het niet aan naar x te gaan, vond het erg grafisch en naar.

1 like

Kreeg al filmpje toegestuurd, knap als hij dat overleeft.

Paar uitspraken van hem en waarom het geen ramp zou zijn als hij dit niet overleeft:

• als een kind van 10 verkracht wordt en zwanger raakt, moet de zwangerschap wat hem betreft voltooid worden
  • abortus is erger dan de holocaust
  • transwoman are not woman
17 likes

Waar is hij geraakt, kun je het beschrijven?

2 likes

Gedetailleerde omschrijving In zijn hals/nek, het bloed zie je er direct uit spuiten. Denk de slagader geraakt.

3 likes

Recht in z’n nek Bam bloedfontein

27 likes

In zijn nek, en het leek ook of zijn slagader was geraakt.

Edit:
Lol spuit11 sorry

4 likes

Heb het zelf net opgezocht. Ja wel heftig ja.

3 likes