Nieuws, actualiteit en politiek #5

zielie voor jou :pensive:

Nee hoor! Hij was juist tegen empathie, we eren zijn gedachtegoed door niet empathisch te zijn.

26 likes

Mee eens, ik vind hem en zijn principes verder niet geod, maar hij was wel een van de enige die daaderkelijk doscussie aan durfde te gaan.
Ik zie ook veel comments van liberalen die blij zijn dat hij is neergeschoten, maar dit gaat ook tegen hun principes in lijkt me? Want ze zijn tegen gun violance en moorden totdat het voor hun goed uitpakt. Ook laat hij daarnaast een vrouw met kinderen acher die hun vader dus nooit meer kunnen terugzien en zijn velen die aanwezig waren getraumatiseerd.

Ondanks dat je vol tegen hem kan zijn is het in mijn mening niet menselijk om te juichen om een ander zijn dood.

7 likes

Ik vind dit zo’n dooddoener, natuurlijk is het voor zijn familie erg, maar de wereld mist er niks aan hoor. Deze man had zelf geen enkele vorm van medeleven voor kinderen wiens ouders vermoord worden of notabene kinderen zelf die op scholen neergeschoten worden. En dan heb ik het nog niet eens over zijn uitspraken over Palestijnen, abortus etc.

Maar als je hier je heuvel van wil maken, moet je dat vooral doen natuurlijk. Succes ermee.

69 likes

De wereld mist er nooit iets aan :joy: iedereen op de wereld kan gemist worden, net zo’n dooddoener

8 likes

Wat jij wil. Nog steeds geen empathie voor een racistische, vrouwenhatende Trump aanhanger die wapenbezit verheerlijkte.

42 likes

Hij heeft zelf LETTERLIJK gezegd dat hij tegen empathie is. Maar nu moet iedereen wel empathisch vermogen tonen? Ga echt niet dansen op iemands graf but nope. Geen gemis voor de wereld.

34 likes

ook niet van Hitler? Netanyahu? Dutroux? zijn woorden en levensvisie waren net zo goed gewelddadig naar een heel volk, naar dodelijke en getraumatiseerde slachtoffers + familie van schietgeweld, naar verkr___te meisjes van 12 die geforceerd worden te bevallen van het kind van hun verkr___ter; naar eigenlijk gewoon iedereen die niet wit cis en man is.
het is aan iedereen zelf om te beslissen waar die grens ligt en in het geval van deze persoon is hij de grens van wel/niet meelevend zijn om het verlies van hem als mens voor veel mensen ver over. zijn vrouw en kinderen zijn beter af zonder hem, de wereld is beter af zonder hem.

13 likes

Ik ken die hele gozer niet eens maar ik vind lachen om iemand die vermoord word gewoon debiel of ik nou de mening deel met diegene of niet

5 likes

Oh ik vind ironie eigenlijk altijd wel grappig.

4 likes

Ik voel me echt een sukkel want blijkbaar ben ik hem online vet vaak tegengekomen maar ik dacht elke keer dat het Vance was :grimacing:. Maar ligt het aan mij of lijken die echt vet veel op elkaar??

3 likes

Ach de Telegraaf neemt gelukkig alweer het ‘de kogel kwam van links’ frame over van Trump

Ik sta nooit te juichen als er iemand vermoord wordt maar hoeveel doden zou extreemrechts in de VS inmiddels op hun geweten hebben? Misschien kunnen we voor de grap eens tellen in plaats van je morele superioriteit te zoeken in ‘geweld is verkeerd :broken_heart:’

Ik zie trouwens ook veel Redelijk Midden claimen dat het verkeerd is om tegen wapens/geweld te zijn en nu ‘het ineens niet erg te vinden omdat je het met hem oneens was’. Ik zou dat ook graag omdraaien: dezelfde fans of apologeten van de Kirk die op 6 January mensen ophitste om naar het Capitool te gaan waar zijn volgers oa Nancy Pelosi zochten om te vermoorden zouden misschien ook eens wat zelfreflectie kunnen doen.

25 likes

may he will be remembered for his actions and words :wilted_flower:

15 likes

Hij was tegen dit en dit DUS ik doe nu precies hetzelfde vind ik zo’n kinderachtige redenering. De wereld word er echt geen betere plek van door nu te gaan juichen voor de moord op die man, integendeel.

9 likes

Begrijp ik nu dat jij hem vergelijkt met een kinder serieverkrachter en mensen die genocide plegen? Of begrijp ik je verkeerd dat kan ook, vandaar even mijn verhelderingsvraag.

2 likes

Snap jij nou serieus niet wat @issa bedoelt of versimpel je dit expres om haar weg te zetten en haar argument belachelijk te maken?

Even buiten het feit dat ik me erg afvraag wat jij denkt dat een ‘genocide plegen’ is en dat dat door één persoon gedaan wordt of door een systeem en samenleving van mensen die anderen dehumaniseert. Wat de VS pleegt geen genocide maar wordt langzamerhand wel een totalitair systeem waar mensen als Kirk aan meewerken.

In het algemeen vind ik het historisch besef van deze hele discussie echt dieptriest trouwens.

49 likes

Omg happy birthday, wat een mooie dag om kaarsjes uit te blazen :partying_face:

8 likes

Volgens mij is het belangrijk in een discussie om geen aannames te maken. Het lijkt mij gewoon netjes om verhelderingsvragen te stellen :exploding_head: . Maar als dat moeilijk is om te beantwoorden ook goed, dan blijkt er geen plek te zijn om met elkaar in discussie in te gaan. Dus dan houd het op, jammer.

4 likes

ik haalde die mensen aan omdat Mette zei dat het niet menselijk is om te juichen om een ander zijn dood en ik me afvroeg of ze dat ook vond bij die mensen, en haalde Charlie Kirk aan om te illustreren dat het een ~spectrum is waarbij eenieder zelf uitmaakt waar de grens ligt. mijn grens en die van meer mensen ligt bij mensen zoals Charlie Kirk wiens woorden en daden net zo goed gewelddadig met ernstige gevolgen zijn, ook al zijn ze niet direct uitvoerend van (fysiek) geweld.

5 likes

Ik denk dat jij misschien niet heel goed begrijpend leest, je had gisteren ook een bericht van mij totaal uit context gelezen en alle andere mensen snapten het wel.

7 likes