Nieuws, actualiteit en politiek #5

Waarom probeer je dit zo hard te verdedigen. Er zijn 4 miljoen dingen die ik op kan noemen waar je je tijd en energie beter aan kunt besteden

10 likes

Ik denk dat het inderdaad waar is wat je zegt dat er voor iedereen een spectrum is waar een grens ligt. Ik ben het er ook mee eens dat hoe hij spreekt dit mensen kan motiveren tot dingen die niet goed zijn en is de vergelijking met hem en Hitler in zijn speeches niet ver weg.

Jouw ‘vraag’ was selectief een stukje uit iemands post pakken en daarop inzoomen zodat het absurd leek. Maar goed, je hebt nu antwoord, dus ik zou niet weten wat er nu dan jammer genoeg ophoudt.

10 likes

Mijn grens ligt bij mensen met gele schoenen

2 likes

Blij zijn dat iemand dood is of empathie voelen, lekker boeiend. Het gaat erom dat er iemand is vermoord vanwege zijn politieke gedachtengoed. Deze moord maakt het politieke debat opnieuw harder en helpt NIKS in de “bestrijding” van Trump of extreemrechts. Gooit alleen maar olie op het vuur.

16 likes

We weten niet waarom hij is vermoord, er is niet eens een verdachte in beeld

13 likes

je denkt zelf waarschijnlijk dat dit een supergevatte opmerking is en je de morele overhand hebt maar deze reactie zegt zooooo veel meer over jouzelf dan over mijn standpunt

6 likes

Ja je hebt gelijk dus dat moeten we idd nog afwachten

1 like

Jij denkt geloof ik ook dat alles wat jij zegt de waarheid is hè

1 like

Deze man had een actieve rol in het verder afglijden van Amerika naar het fascisme dus de wereld is wel een betere plek zonder hem en daar sta ik wel om te juichen.

16 likes

echt kk saai als je hier niet om kan lachen sorry

30 likes

alles wat ik zeg Ă­s ook de waarheid :relieved:

6 likes

Het in principe afkeuren van moord (lol uiteraard) is niet hetzelfde als empathie hebben voor een individu

Politieke denkbeelden zijn niet alleen maar denkbeelden maar hebben potentieel (en in het geval van Trump & friends aantoonbaar) dodelijke gevolgen. De mensen die dit treft sterven om wie ze zijn (niet wit, trans, migrant), niet om wat ze denken. Ik vind dat persoonlijk inderdaad erger dan de dood van een neonazi, als we het voor het GeenStijl publiek moeten kwanitficeren. ‘Dingen vinden of zeggen’ is niet geweldloos. Overigens is in een democratie het recht op vrijheid van meningsuiting begrensd door anti discriminatie wetten en dan zou Kirk veilig vast hebben gezeten maar de VS is geen vrije democratie meer

Zeggen dat ‘dit niet kan’ en ‘niemand elkaar mag doodmaken’ is iets anders dan wijzen op een verdere polarisering die inderdaad nu sowieso komt (nog een reden waarom deze moord natuurlijk uiteindelijk alleen maar kut is)

Hope this helps xx

36 likes

Tja… pro gun tot het bittere einde :thumbsup:

8 likes

Wilde kort het Kreatief met Kirk onderbreken met het volgende: zag net dat o.a. Hanneke Groenteman lijstduwer is voor GL-pvda :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

:smiley:

18 likes

Trump was niet zo aan het roeptoeteren toen er een democratische politicus (en haar man en hond) werden vermoord door een nep agent.

Dus rest in piss Kirk

12 likes

Ik zal niet snel juichen om het feit dat iemand dood is en ik denk dat ieder mens wel snapt dat dit voor zijn familie en naasten een heel pijnlijk moment is. Alleen het beseffen dat het voor hen kut is kan bestaan naast het feit dat je er zelf niet rouwig om hoeft te zijn. Je bent niet verplicht om empatisch te reageren op iemands dood die jou (vrouw) en zoveel anderen geen empathie verleent. Hij heeft met zijn uitspraken het leven van veel mensen (indirect) onveiliger gemaakt. Dus ik verwacht van diezelfde mensen geen empathie en als ze juichen om zijn dood dan zou ik dat ook begrijpen. Hij draagt direct bij aan een systeem waarbij hun rechten onder druk komen te staan danwel volledig dreigen te verdwijnen. En dat staat dan nog volledig los van zijn uitspraken over het second ammendment en dat de prijs daarvan nou eenmaal af en toe een dode is.

Het grootste probleem is dat zijn dood hoe dan ook wie uiteindelijk de dader ook blijkt te zijn gezien wordt als een politieke dood. Je kan nu al zien dat zijn medestanders bezig zijn om het op die manier te framen. De spanningen in een al sterk gepolariseerde Verenigde Staten zal alleen maar verder toenemen en zijn medestanders zullen dit aangrijpen als reden om hun plannen nog meer uit te mogen voeren. Uiteindelijk komen de rechten van de al op dit moment onderdrukte groepen nog meer onder druk te staan en dat is de reden dat ik rouwig ben om zijn dood. Alleen gaat dat niet om dat hij dood is maar de verstrekkende gevolgen en mogelijk onherstelbare schade die zijn dood met zich mee zal brengen.

36 likes

Soms vraag ik me af of mensen hier google hebben want het kost je een paar minuten om te weten dat Kirks acties veel verder gingen dan denkbeelden. Was gewoon een ouderwetse haatzaaier die een goede tactiek had gevonden om anderen het geweld voor hem te laten plegen.

Allerlei HBCU’s op lockdown daar omdat zijn achterban compleet geradicaliseerd zit te wachten op het moment dat de burgeroorlog los mag gaan en de president het startsein geeft, maar hier zitten ze te bedenken of je wel mag lachen om de dood van een haatzaaier. Gekkies. Volgens mij zijn sommige echt totaal out of touch met de realiteit.

66 likes

Iemand de beelden van Trump van gisteren al gezien? Heel internet staat vol met roddels dat hij een hersenbloeding heeft gehad

3 likes