Hij was ook weer aan het dansen bij een honkbal wedstrijd ![]()
Ik vond Charlie Kirk al een engerd maar die Groypers zijn echt nextlevel.
die. x3
Oh come on ![]()
Wel benieuwd hoelang we hier in klein Amerika nog doorgaan over de moord op een voor ons totale nobody. Er zijn gewoon serieuze kranten die al dagenlang elke dag een nieuw artikel hebben.
Nee. Stop de verwelking!
Ja en ondertussen maar praten over dat we minder van Amerika afhankelijk moeten zijn
Waar moeten we het anders over hebben? Beetje komkommertijd verder, wat geruzie hier en daar, iets met het Songfestival, bla bla
Ondertussen
Tientallen meldingen en aangiften na optreden Bob Vylan in Amsterdam - Tientallen meldingen en aangiften na optreden Bob Vylan in Amsterdam
Huh, sinds wanneer mag je niet meer roepen “fuck fascisten en fuck zionisten”.
CJO en CIDI zijn nogal snel op hun teentjes getrapt. Maar ‘ga ze vinden op straat’ is natuurlijk super dom om te zeggen (ga er nu even vanuit dat het klopt dat hij dat gezegd heeft).
Ja je bent me net voor, had het artikel niet helemaal goed gelezen. “Vind ze op straat” is niet handig nee, het is zelfs haatzaaiend.
Nou, ik vond dat stuk van de Volkskrant gisteren over de bevindingen van artsen in Gaza wel de moeite waard om me mee bezig te houden.
Mss is dit ook het lezen waard
gestoord, er is een website gemaakt om mensen te doxxen die zich op social media kritisch hebben uitgelaten over Charlie Kirk na/in relatie tot zijn moord. screenshots van de posts op socials en iemands foto, naam, locatie, en baan/werkgever erbij. die site is al 2 dagen online ondertussen zie ik? en 30.000 mensen zouden er ondertussen op staan wtkkf
Linksom of rechtsom gingen ze aangifte doen, de exacte woorden deden er niet toe
Wat tering laf van 013 om hun show te cancelen
100 procent tering laf.
Maar die aangiftes ook.
Dat denk ik ook alleen het vervelende is dat ze nu dan een sterkere positie hebben
Het is gewoon kut dat er een minieme foutmarge is voor kritiek op Israël, zeker in Amsterdam. Maar het is wel dus echt dom om dan deze stap verder te gaan
Hoi ik was bij dit concert.
In mijn beleving kwam “ga ze vinden op straat” na een verhaal over het extreem-rechtse anti-immigratie protest wat gisteren in Londen was, en dat wij als mensen die daar tegen zijn de straat op moeten gaan/tegendemonstraties moeten organiseren, en er is ook een oproep gedaan expliciet tot geweldloos protest. Verder heeft hij inderdaad wel gezegd “we zijn niet antisemitisch, wel antizionistisch” (maar goed dat is voor CIDI en consorten hetzelfde dus die zullen daar niks mee kunnen). is de helft van de berichten in de media vandaag (iig vanmorgen in Parool/AD/Volkskrant) op basis van ANP persbericht wat zich baseerde op een CJO persbericht wat zich baseerde op een stuk in de Telegraaf, zonder dat iemand een verslaggever ter plaatse had.
De recensie van NRC beschreef wat mij betreft de sfeer goed (en die hadden daadwerkelijk een journalist ter plaatse, je gelooft het niet) Bij Bob Vylan vinden publiek en artiest elkaar – óók in die ene leus: ‘Death to the IDF’ Bij Bob Vylan vinden publiek en artiest elkaar – óók in die ene leus: ‘Death to the IDF’ - NRC
Dit is ook te zien in de beelden die cidi zelf deelt. ‘Vind ze op straat, vertel ze dat je niet achter ze staat’. Echt doodeng hoe dit bewust vervormd wordt tot een andere boodschap met gewelddadige lading.